حمایت مالی و نظامی از حمله اسرائیل به ایران

نویسنده

» گزارش جورزالم پست از قطعنامه سنای آمریکا

در شصت و پنجمین سالگرد روز استقلال اسرائیل، کمیته روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده با طرح “قطعنامه 65 سنا”، این الزام را مطرح کرده است که اگر دولت یهود قصد داشته باشد در دفاع از “قلمرو و مردم و موجودیت” خود علیه ایران دست به عملیات نظامی بزند، ایالات متحده از اقدام اسرائیل به صورت دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی حمایت کند.

رابرت مندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و سناتور لیندزی گراهام اعلام کردند که گروهی مرکب از 79 شرکت حامی مالی این قطعنامه هستند. این قطعنامه همچنین تاکید می کند که آمریکا متعهد می شود از دستیابی ایران به سلاح های هسته جلوگیری کند.

کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا ( آیپک) در بیانیه ای اعلام کرده است: “کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیامی بسیار روشن و حائز اهمیت در همبستگی با اسرائیل علیه تهدیدات ایران که امنیت آمریکا، اسرائیل و جامعه جهانی را تهدید می کند، فرستاده است.

این بیانیه می افزاید: “آیپک مصرانه از سنای آمریکا می خواهد تا در اسرع وقت این قطعنامه را تصویب کند.”

از سوی دیگر روز سه شنبه، موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل، در سخنرانی روز استقلال هشدار داد که برنامه اتمی ایران ممکن است به “رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه منجر و باعث شود سلاح های اتمی در دست سازمان های ترور قرار گیرد.” یعلون گفته است که وضعیت ایران ممکن است به “کابوس غرب” بدل شود.

یعلون همچنین تاکید کرده که ایران به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد که مشخص می کند حکومت ایران تحت تاثیر تحریم های غرب قرار نگرفته است: “جهان باید کارزاری علیه ایران به راه بندازد، اما اسرائیل باید برای این احتمال آماده شود که با قدرت خودش از خودش دفاع کند.”

منبع : جورزالم پست – 17 آوریل