تاکسی بر پرده سینماهای جهان

نویسنده

» گزارش

پخش جهانی فیلم” تاکسی” از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد و شرکت فرانسوی ممنتو در تدارک کمپینی برای نمایش این فیلمدر شهرهای مختلف دنیاست.

به گزارش خبرنگار روز در تهران، در پی کسب عنوان برنده‌ی جایزه‌ی خرس طلایی از جشنواره‌ی فیلم برلین از سوی جعفر پناهی، پخش‌کننده‌ی جهانی این فیلم، شرکت فرانسوی ممنتو پخش جهانی این فیلم را از ماه آینده از پاریس آغاز خواهد کرد.

شرکت فرانسوی ممنتو، پیش‌تر نیز پخش «این یک فیلم نیست» و «پرده»، دو فیلم پیشین این کارگردان ممنوع‌الکار ایرانی را نیز در کشورهای مختلف جهان بر عهده داشته است.

تدارک کمپین نمایش تاکسی از هم اکنون در فرانسه و آلمان، کشوری که این فیلم در آن درخشید از هم اکنون آغاز شده است. ممنتو قصد دارد همزمان با آغاز جشنواره‌ی کن ۲۰۱۵ در فرانسه که حدود ۲ ماه دیگر آغاز به کار خواهد کرد، فیلم جعفر پناهی را به معرض تماشای علاقه‌مندان به سینمای ایران در شبکه‌ سینماهای مرتبط با خود بگذارد.

به گزارش خبرنگار روز شرکت ممنتو هم اکنون در تدارک برنامه‌های نقد فیلم و تبلیغات گسترده برای تاکسی است. این شرکت انتظار دارد که فیلم تاکسی با توجه به اخبار جهانی‌ای که در روزهای جشنواره‌ برلین درباره‌ی وضعیت کارگردان فیلم تاکسی منتشر شده است، تماشاگران بسیاری را به خود جلب کند.

پیشتر فیلم مستند «این یک فیلم نیست» و «پرده» از جعفر پناهی در اکران‌های جهانی با اقبال خوبی از سوی تماشاگران اروپایی مواجه شده بودند و ممنتو انتظار دارد این فیلم نیز همچون دو فیلم قبلی رکوردهای نمایش آثار مشابه را درنوردد.

” ممنتو” از پخش‌کننده‌های خوب و خوش‌نام سینمای مستقل و هنری در اروپا است که با شبکه‌ای از سینماتک‌های اروپایی برای عرضه‌ی فیلم‌های خود در ارتباط است.