اژه ای: دست دادن با اوباما جاسوسی است

نویسنده

انتشارعکس مونتاژ شده دست دادن ظریف-اوباما که از روی تصویر دست دادن رائول کاسترو و اوباما ساخته شده، با جاسوسی خواندن دست دادن با اوباما توسط غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه  همزمان شد.

 

 

حجةالاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، در گردهمایی بزرگ بسیجیان قوه قضائیه تحت عنوان رهروان ولایت عاشقان شهادت اظهار کرد: “می‌گویند چرا اجازه نمی‌دهید با دشمن دست دوستی داده شود؟ چه ایرادی دارد که با اوباما دست داده شود؟ چه اشکالی دارد که انسان با آن‌ها بنشیند، گپی بزند و هم‌پیاله شود. این افراد این حرف‌ها را به الفاظ مختلف در جامعه القا می‌کنند تا دشمن را از دشمنی خود کوچک‌تر، کمرنگ‌تر و کم خطرتر نشان دهند و از آن طرف قدرت او را همیشه به رخ ملت خودشان می‌کشند و می‌گویند او قدرتمند و ثروتمند است؛ او بمب اتم دارد و اینترنت در اختیار اوست.

 

روش نخست جاسوسی این است که فردی اجیر دولتی بیگانه می‌شود و از او مواجب و مستمری می‌گیرد و برای او به صورت مخفیانه اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه را از جایی کشف و در اختیارشان قرار می‌دهد؛ به طور قطع این جاسوس، خائن و قابل مجازات است و در بسیاری از مواردی نیز غیرقابل گذشت است؛ به ویژه این که این جاسوسی برای دشمن سرسخت کشور باشد. اگر کسی امروز برای آمریکا، اسرائیل و انگلیس از این طریق بخواهد جاسوسی و همکاری کند، این فرد خائن، مجرم و قابل مجازات است. 


همه جاسوسی‌ها به این طریق نیست: “ما جاسوسی دیگری هم داریم که امروز باید مراقب آن باشیم؛ جاسوس دوم کسی است که به ظاهر مواجب بگیر، مستمری‌بگیر و دریافت کننده حقوق ماهیانه یا فصلی از دشمن نیست. او زمینه و بستر را برای حضور دشمن فراهم می‌کند. ”