کارفرهنگی در مورد حجاب جواب نداده

نویسنده
نازنین کامدار

» احمد خاتمی خبر از خشونت داد

یکی از روحانیون  حکومتی با بیان اینکه “کار فرهنگی دیگر فایده ندارد”، از لزوم”ریختن خون های پاک” برای رفع “بدحجابی” سخن گفت.احمد خاتمی، آنطور که جهان نیوز،  ارگان نزدیک به بسیج گزارش داده گفته است: “مسئله حجاب در جامعه امروز ما تبدیل به یک مشکل و فاجعه فرهنگی شده است و دیگر نمی توانیم بگوییم در حوزه مسائل فرهنگی و علی الخصوص حجاب در کشور کم کاری صورت می گیرد و باید گفت اصلا کاری در جامعه برای حل مشکلات این چنینی صورت نمی گیرد”.

خاتمی که از سخنران ثابت محافل لباس شخصی ها در مهدیه تهران است، افزوده: “هیچ یک از مسئولان به فکر حل کردن و پیدا کردن راه حل برای مشکل بدحجابی نبوده و به نظر می رسد دیگر با کار فرهنگی نمی توان جلوی بدحجابی در جامعه را گرفت و فکر می کنم برای حل این مسئله باید خون های پاکی ریخته شود تا این معضل از جامعه ما ریشه کن شود”.

احمد خاتمی که از اعضای مجلس خبرگان رهبری هم است در ادامه از محمود احمدی نژاد و مشایی به دلیل بی توجهی به وعده ها در زمینه حجاب انتقاد کرده و گفته است: “دولت برای جذب آرایی که در انتخابات ۸۸ به کاندیداهای دیگر رای دادند در مسئله حجاب روی به سیاست تساهل و تسامح آورده است و در این موضوع قیافه روشنفکری گرفته است”.

این سخنان در شرایطی مطرح شده که گشت های نیروی انتظامی طی روزهای گذشته با اجرای “طرح ضربتی مبارزه با بدحجابی”، دختران و پسران بسیاری را به بهانه پوشش بازداشت کرده اند.

احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته هم گفته بود: “انقلاب ما از جنس قیام علیه کشف حجاب رضا خانی است و مردم قیام کردند تا احکام دین در همه عرصه‌ها اجرا شود لذا انتظار است در نظام اسلامی انگیزه بیشتری برای پاسداری از حجاب وجود داشته باشد. ما درد دین داریم چرا که می‌بینیم که بدحجابی به سمت کشف حجاب می‌رود. مردم اگر ببینند دینشان در خطر است آرام نمی‌گیرند و مقام معظم رهبری و مراجع نیز در این زمینه آرام نخواهند گرفت”.

در همین باره، سایت جهان نیوز در گزارشی از دیدار چند روحانی افراطی از جمله  احمد خاتمی با احمدی نژاد خبر داده و نوشته است: “مدتی پیش جمعی از اعضای خبرگان رهبری با رئیس جمهور دیدار داشتند که در این جلسه موضوع حجاب مطرح شد و اعضا به بیان نظرات خود در این رابطه پرداختند. شنیده شده است که در این جلسه آیت الله خاتمی و آیت الله علم الهدی درباره بی توجهی دولت به افزایش بدحجابی در جامعه نکاتی را مطرح می کنند و رئیس جمهور نیز موضع خود و دولت را در این رابطه توضیح می دهد.از مهمترین نکاتی که رئیس جمهور در پاس به این اساتید مطرح می کند این است که جو سازی در خصوص بحث حجاب را آقایان (…) و (…) علیه من به راه انداخته اند.بحت که به اینجا می رسد آیت الله خاتمی می گوید: شما که ما را می شناسید.ما نیز از جمله منتقدین دولت در حوزه حجاب هستیم.امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به آیت الله علم الهدی می گوید:شما ایشان را به خوبی می شناسید.آیا آقای علم الهدی هم تحت تاثیر آقای (…) علیه کم کاری دولت در بحث حجاب موضع گیری و انتقاد می کنند؟”

به دنبال طرح مسئله حجاب از سوی این روحانی هوادار دولت، سایت جهان نیوز ضمن مصاحبه با وی نوشت: “خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه اینجانب 6 خطبه از خطبه های آغاز سال 88 را به حجاب اختصاص داده ام و الحمد الله تاثیر نسبی خود را هم داشته است، تصریح کرد:متاسفانه برخی در مواجه با سخنان و انتقادات من، با بی انصافی گفتند که حساسیت روی حجاب برای مقابله با دولت است که من این بی انصافی را شکوه به خدا می برم که موجی را که مراجع جلودار آن بودند و ائمه جماعت و از جمله اینجانب به تقویت آن پرداختیم بی انصافانه قضاوت کردند”.