چرا برخی حق دارند بکشند و پاسخگو نباشند

نویسنده

» متن کامل سخنان نصرالله ترابی، نماینده چهار محال و بختیاری در مجلس

نصرالله ترابی قهفرخی، نماینده چهار محال و بختیاری و عضو فراکسیون خط امام مجلس، هفته گذشته به گفته خودش بعد از یک سال و نیم فرصتی 7 دقیقه ای یافت تا از وضعیت کشور بگوید.او که سخنانش را واکنش شدید نمایندگان حاملی دولت رو به رو شد، در قالب سئوال و اینکه “چرا مجلس نتوانسته است در راس امور باشد” اظهار داشت: “چرا در نظام جمهوری اسلامی برخی اجازه دارند افرادی نظیر حجاریان ها و روح الامینی ها را زندانی نمایند، معلول کنند، بکشند و پاسخگو نباشند؟ “

متن سخنان آقای ترابی به شرح زیرست:

 

بسم الله الرحمن و الرحیم   

زاهد زاهد پرست از حال ما اگاه نیست

هر چه گوید در حق ما جای هیچ اکراه نیست

بنده پیر خراباتم که لطفش دائم است

ورنه لطف شیخ و زاهد گاه هست و گاه نیست

با عرض سلام و ادب خدمت ملت بزرگ ایران

ادای احترام میکنم به مردم غیور چهارمحال و بختیاری خصوصا مردم صبور و اگاه شهرستان شهرکرد، در بخش ها و روستاهای فرخ شهر، نافج، کیان، هفشحان وطاقانک.

تشکر میکنم از ریاست محترم مجلسو همکاران و همه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی به مردم خدمت میکنند.بعد از گذشت یک سال و دو ماه از شروع کار مجلس، امروز به بنده هفت دقیقه وقت داده اند که به نمایندگی از مردم، خواسته های انها را بگویم و زبان گویای انان باشم.گرچه مطالب زیاد است ولی در این هفت دقیقه چه کنم، بالاجبارتنها برخی از پرسش ها و چراهای شما را در چند بخش منعکس میکنم.انشالله در هر بخش مسئولین مربوطه پاسخ های لازم را به افکار عمومی بدهند.

میلاد فرخنده حضرت مهدی موعود را تبریک عرض میکنم:چرا مهدی جان نمی ایی و به انتظار پایان نمی دهی و مردم ر از ظلم و جور نمی رهانی و جهان را سرشار از صلح و صفا نمی کنی.

ای منتظر غمگین مشو قدری تحمل بیشتر 

گردی بپا شد در افق و گویی سواری می رسد

چرا مهدی جان نمی‌آیی تا ببینی انان که امام(ره) و انقلاب را مانع ظهورت می‌دانستند، امروز چگونه امام شناس وانقلابی شده اند و مقربین امام(ره) را هم درخط امام(ره) نمی‌دانند.

 

سخنی با مجلس:

چرا مجلس نتوانسته است در راس امور باشد و به عنوان قوای عاقل نظام، بعضا دچار احساسات می‌شود و از دوراندیشی باز می‌ماند؟ چرا قدرت تحمل نظر مخالف در مجلس کم و حقوق اقلیت در شأن مجلس شورای اسلامی رعایت نمی‌شود؟ چرا امکانات لازم برای ایفای صحیح وظایف نمایندگی فراهم نمی‌شود و در طراحی جا و مکان مجلس این همه سعی و خطا می‌شود؟ چرا نقش نظارتی مجلس کم‌رنگ است و معاونین امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تنها در حد یادداشت مشکلات و نه حل آنها، در مجلس حضور می‌یابند؟ چرا مجلس از آسیب دیدگان و مظلومین حوادث اخیر در جلسه غیرعلنی دعوت بعمل نمی آورد تا حرفهای آنها را هم بشنود و همیشه فقط از مسئولین دعوت میشود و سرانجام کار نیز ابتر میماند مانند حادثه 18 تیر آن سال و 25 خرداد امسال دانشگاه تهران.

 

سر انجام:
پرسشی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس

توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند

 

سخنی با مسئولین:

چرا مسئولین به جای آنکه شنوندگان خوبی باشند گویندگان خوبی هستند؟ چرا وزراءدر پاسخ به نمایندگان انها را درجه بندی می کنند، مگر نماینده درجه یک و دو داریم؟ چرا مسایل ملی و عمومی را در حد تسویه حسابهای فردی و انتخاباتی تنزل میدهند؟ چرا مسئولین توان و تحمل ظرفیت سازی مسائل سیاسی و اجتماعی را ندارند و بلافاصله با ابزارهای امنیتی دور مسائل اجتماعی را خط میکشند و دیگران را گرفتار می کنند؟ چرا در نظام جمهوری اسلامی برخی اجازه دارند افرادی نظیر حجاریان ها و روح الامینی ها را زندانی نمایند، معلول کنند، بکشند و پاسخگو نباشند؟

سوگند میخورم به مرام پرندگان

 در عرف ما سزای پریدن تفنگ نیست
چرا در کشور ما باید زندان غیر مجاز باشد و با بدعت‌گذاران چه برخوردی شده است؟ چرا باید افرادی که قبل از انقلاب زندانی سیاسی بوده‌اند، بعد از انقلاب در پست‌های کلیدی حضور داشتند و همواره جزء علاقه‌مندان به نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند، به خاطر تفکرشان و انتخابشان امروز در زندان باشند؟ و اصرار کنیم کسانی که خود انقلاب کرده اند الان به دنبال براندازی هستند؟ چرا به آسیب‌های برگزاری انتخابات یکدست توسط یک گروه با یک سلیقه و استفاده از امکانات دولتی رسیدگی نمی‌شود و در هر انتخابات مردم و نظام باید هزینه آن‌را پرداخت نمایند؟ چرا به اعتماد مردم به عنوان بالاترین سرمایه اجتماعی توجه نمیشودو بجای قانع کردن مردم و نخبگان بدنبال ساکت کردن انها هستیم؟ چرا باید نهادی فراگیر و ملی را در حد یک تشکل سیاسی بی‌نام و حامی یک گره یا یک نفر تنزل دهیم؟ چرا در حالی که رهبر انقلاب در تمام مقاطع بر زنده نگهداشتن راه و خط امام تاکید دارند نماینده ولی فقیه در سپاه اعلام می دارد از مجتهد زنده نمی توان تقلید نمود ؟ ایا قرار است خط دیگری غیر از خط امام و رهبری جایگزین شود ؟ چرا رییس شورای امنیت ملی به جای نظارت بر دستگاه‌های تحت امر و دستور به عمل با رافت اسلامی در رفتار و برخورد با مردم، توپ را به میدان قوه قضائیه پاس می دهند؟ چرا حرمت افراد حفظ نمی شود :

بیحرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست

 باور کنید پاسخ آینه سنگ نییست

چند سال  طول کشیده و سرمایه ها صرف شده تا امثال موسوی ها، هاشمی ها، خاتمی ها، کروبی ها، رضایی ها، ناطق ها و سایرین تربیت شوند و سرمایه هایمان را باید پاس بداریم.
چرا باید گره بی تدبیری و کج اندیشی مسئولین از سرمایه رهبر انقلاب که متعلق به همه مردم است باز شود؟ چرا به مشکل اشتغال که گریبانگیر تمام خانواده هاست اهمیت جدی داده نمیشود؟ آیا حتما باید مشکل امنیتی شود تا توجه نمایید؟ چرا به قاعده مند نمودن استخدام در اداره های دولتی چه رسمی، چه قراردادی و چه شرکتی توجه نمیشود؟ چرا در حالی که بسیاری از مردم کشورمان فقیر و دارای مشکل هستند، هزینه های غیرضروری انجام میشود و یا به سایر کشورها کمک میشود؟

 

چراهای استانی:

چرا در استان چهارمحال و بختیاری سرانه درآمد ملی نصف میانگین کشور است؟ پس عدالت کجاست؟ چرا 10 درصد از آب کشور در چهارمحال و بختیاری تولید میشود اما شهرها و روستاها آب آشامیدنی ندارند و از 11 دشت استان، 10 دشت آن ممنوعه است؟ آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم.

چرا بعد از گذشت چهار سال و دو سفر استانی، پروژه هایی مانند راه آهن، پالایشگاه، پتروشیمی جاده خوزستان و غیره اجرایی نشده اند؟ چرا عزل و نصبها در استان بر اساس شایسته سالاری انجام نمیشود؟ چرا برخی شرکتهای سرمایه گذاری عمومی از جمله غدیر و غیره هنوز  راه چهارمحال بختیاری را بلد نیستند و وسط راه دور برگردان می شود؟ چرا هر روز در کشور، استان، شهرستان و بخش ایجاد میشود ولی به خواسته به حق مردم بخشهای سامان و بن و لاران در ارتقاء تقسیمات مختلف و به خواسته مردم فرخ شهر در ایجاد بخشداری توجهی نمیشود؟ چرا به پروژه های انتخاباتی که کلنگ انرا قبل از انتخابات زدید اعتبار تخصیص نداده اید؟ چرا برای هزینه درمان بیماران صعب العلاج و بیماران هپاتیتی و اشتغال سه درصدی معلولین اقدامی نمی شود؟ چرا باید به برخی باشگاه های بیلیاردی کمک شود ولی تیم های استانی در هزینه اعزام باید بمانند؟

به پایان امد این فرصت حکایت همچنان باقیست

عمری گذشت و راه نبردیم به کوی دوست

مجلس تمام گشت و ندیدیم راه دوست