نجات سگ های ولگرد تبریز

نویسنده
لوموند

» گزارش لوموند از تلاش های یک زن

سگ های ولگرد در تبریز در شمال غربی ایران ازاین پس زندگی خود را مدیون یک زن هستند، زیرا در گذشته آنها را می گرفتند و در شرایطی غیرقابل توصیف می کشتند. نجات دهنده آنها ژیلا پورایرانی است و مرکزی که وی برای سگ های ولگرد تأسیس کرده، “پناهگاه حیوانات پردیس” نام دارد.

این زن ایرانی ۴۱ ساله از شش سال پیش تاکنون برای دفاع از حیوانات مبارزه کرده. او با مشاهده شرایط کشتار سگ ها در کشتارگاه تصمیم گرفت پناهگاهی برای سگ هایی که صاحب نداشتند دایر کند.

به گفته خانم پور ایرانی، شرکتی که با شهرداری تبریز قرارداد داشت، سگ ها را به مدت یک هفته تا ده روز بدون آب و غذا رها می کرد و طی این مدت سگ های دیگری را نیز می گرفت و درنهایت آنها را می کشت.

از اواخر ماه ژوئیه، براساس حکم صادر شده از دفتر دادستان تبریز، کشتن سگ های ولگرد در تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی ممنوع اعلام شد. کشتارگاه شهر تبریز نیز تعطیل شد.

اگر امروز شهروندی درخصوص یک سگ ولگرد با شهرداری تماس بگیرد، اعضای پناهگاه پردیس به سرعت به آن محل می روند. در این پناهگاه سگ ها ابتدا برای مدتی وارد قرنطینه و سپس شسته و واکسینه می شوند. سگ های نز نیز در پایان اخته می شوند.

پناهگاه حیوانات پردیس دارای یک صفحه فیس بوک می باشد که به طور مرتب در آن تصاویر و اطلاعاتی از سرنوشت سگ های مختلف منتشر می شود. این صفحه درحال حاضر دارای ۱۷ هزار علاقه مند است. این مرکز که بودجه آن صرفاً ازطریق وجوه جمع آوری شده زاسوی مردم تأمین می شود، امروز در حدود ۴۰۰ سگ را نگهداری می کند.

منبع: لوموند، ۱۵ اوت