به شرطها و شروطها

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

سردار گروهبان گارسیا، فرمانده و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که یکی از سازمانهای تحت نظرش، جمهوری اسلامی ایران است، شروط خودش را برای توافق با آمریکا منتشر کرد. شرایط فیروزآبادی برای موافقت با توافق وزارت خارجه جمهوری اسلامی شامل موارد زیر است:

۱) هیات مذاکره هر توافقی می‌تواند با آمریکا بکند، ولی نباید به آن کشور اعتماد کند.

۲) ایران باید با آمریکا صلح کند، ولی هرگز نباید یادش برود که آمریکا جنایتکار است.

۳) آمریکا حق ندارد فرماندهان ارتش ایران را تعیین کند.

۴) آمریکا حق ندارد ایران را به قاره آمریکا متصل کند.

۵) آمریکا حق ندارد در اجرای قطعنامه آن را اجرا کند، بلکه اجرای قطعنامه باید متوقف شود. تمام قطعنامه‌های تحریم ایران توسط شورای امنیت باید همین الآن لغو و ابطال شود و ساختمانی هم که این قطعنامه‌ها در آن تصویب شده با خاک یکسان شود، البته تحریم‌ها نه تنها به ضرر ایران نبوده بلکه خیلی هم فایده داشته و فرزندان بسیاری از سرداران سپاه بخاطر همین تحریم‌ها موفق به خرید پورشه شده‌اند.

۶) آمریکا باید تعهد کند که حتی در صورت توافق کامل با ایران همچنان به دشمنی با ایران ادامه دهد و سعی کند نشان ندهد که ایران و آمرکیا با هم دوست شده‌اند، وگرنه غلط می‌کند.

۷) هر گونه توافق میان ایران و آمریکا برای بازگشایی سفارتخانه‌ها باید مخفی بماند، سفارتخانه‌های ایران در آمریکا و آمریکا در ایران حق داشتن تابلو نداشته و هرگز نباید به داشتن ارتباط با دیگری تظاهر کند. دولت آمریکا موظف است که هر ماه حداقل یک برنامه تلویزیونی علیه ایران تولید و منتشر کند که در آن کاخ سفید باید ایران را دشمنش بخواند، ایران نیز متقابلا حق دارد که هر هفته بین حداقل پنج تا دوازده پرچم آمریکا را در روزهای جمعه آتش بزند. کلیه این موارد باید در حضور شاهدین رخ داده و صورتجلسه و ثبت محضری گردد.

۸) لغو قطعنامه‌های سازمان ملل و ایجاد صلح میان ایران و آمریکا حداقل تا بیست سال باید محرمانه باقی بماند، در تمام این مدت آمریکا حق خروج ناوگانهای خود را از خلیج فارس ندارد، کشورهای ایران و آمریکا موظفند هر ماه حداقل یک بار نیروهای نظامی طرف را دستگیر و آزاد کند، در صورت نیاز به قتل سربازان طرفین لازم است یک هفته قبل موضوع هماهنگ شود.

۹) آمریکا حق دارد که از کلیه تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کند، ولی حق ندارد بدون اجازه دولت ایران این کشور را بمباران کرده، یا پایتخت ایران را اشغال کند، ایران نیز موظف است هر گونه حمله سفارتخانه‌های آمریکا و انفجار آنان را حداقل یک روز پیش از انفجار و حداکثر دو روز پس از انفجار به اطلاع مرکز اطلاعات آمریکا برساند.

۱۰) کلیه تحریم‌های ایران باید بسرعت لغو شود، ولی لازم نیست خبر آن به شکلی اعلام شود که مردم فکر کنند کلا ایران و آمریکا مشکلی با هم ندارند. در مقابل ایران هم حق دارد کل تاسیسات هسته‌ای خودش را از بین ببرد و آمریکا حق ندارد به هیچ بهانه‌ای مانع این کار شود، همه‌اش واس ماس می‌باشد.

۱۱) ایالات متحده آمریکا حق ندارد مانع انتقال دانش هسته‌ای به ایران، از سوی ایران به سوی بقیه یا از سوی بقیه به سوی ایران شود، اما هم ایران و هم آمریکا حق دارند مانع انتقال هر نوع دانش در هر زمینه دیگری برای هر کسی یا خودشان شوند و کلا هیچ دانشی غیر از دانش هسته‌ای مهم نیست.

۱۲) آمریکا حق ندارد از رسانه‌های خودش برای ایجاد فشار بر افکار عمومی ایران استفاده کند، ایران خودش به اندازه کافی از رسانه‌های خودش برای فشار بر افکار عمومی کشور خودش استفاده می‌کند، اگر راضی نبودید، خبر بدهید تا یک کاری‌اش بکنیم.

۱۳) آمریکا پس از توافق با ایران موظف است، اسرائیل، ترکیه، عربستان سعودی، قطر، پاکستان، سایر کشورهای آسیایی غیر از سوریه و کره شمالی را از بین برده یا کلا بی‌خیال رابطه با آنان شود، همین وضعیت در مورد اروپا، آفریقا، کانادا، استرالیا و سایر جاهایی که اسمشان یادمان نبود نیز باید رخ بدهد.

۱۴) کلیه کشورهای پنج به اضافه یک به اضافه دو، می‌شوند هشت، این‌ها موظفند از این پس به دلیل توافق با ایران با هماهنگی ایران از هر گونه تبلیغ علیه ایران خودداری نمایند و برای اعتمادسازی درباره تبلیغات علیه ایران، باید برنامه‌های تلویزیونی خود را به زبان فارسی منتشر نمایند، همچنین پیشنهاد می‌شود تا برای هماهنگی بیشتر با جمهوری اسلامی قانون اساسیشان را منتفی کرده و قانون اساسی جمهوری اسلامی را به عنوان قانون جدید منصوب نمایند. (هزینه ترجمه قانون اساسی برعهده خود کشورهای ذینفع می‌باشد.)

۱۵) کلیه کشورهای جهان موظفند سوخت هسته‌ای مورد نیاز جمهوری اسلامی را به ایران تحویل دهند، همچنین سایر چیزهایی که جمهوری اسلامی مورد نیازش است باید توسط کشورهای خارجی تامین شود.

۱۶) از این پس کلیه کشورهای طرف مذاکره ایران، شامل کشورهای پنج به اضافه یک به اضافه آمریکا، دولتهای متخاصم و ایران به عنوان نماینده مردم جهان شناخته می‌شود. و با توجه به اینکه دولتهای متخاصم باید حق مردم جهان را به رسمیت بشناسد، خبر مرگتان زود‌تر کارتان را بکنید، برای چی نشستید مثل گاو سرتان را انداختید پائین خیره شدید به ما. تکان بخورید!

۱۷) با توجه به اینکه در ایران ممکن است با تعطیل برخی مراکز هسته‌ای نخاله‌های ساختمان فردو یا اصفهان یا جاهای دیگر روی دست جمهوری اسلامی باد کند، کلیه کشورهای طرف مذاکره موظف هستند تا بادش نخوابیده همه این آت و آشغال‌ها را به قیمت نو از ایران خریده و پول آن را قبل از خرید بپردازند، اصلا به آن‌ها مربوط نیست که چی هست و چقدر هست.

۱۸) دولت آمریکا، پنج به اضافه یک و جان کری، همسر جان کری، میشل اوباما، جرج کلونی، برد پیت، انجلینا جولی و بقیه آمریکایی ها و همچنین فرانسه و انگلیس و بقیه استکبار موظفند در کلیه مذاکرات هسته ای از بردن نام ظریف و عکاسی با وی در هنگام توافق خودداری کنند، با توجه به اهمیت مذاکره با سعید جلیلی یا علی اکبر ولایتی از این پس باید کلیه عکس ها و فیلمهای مذاکرات به اسم آقای جلیلی یا ولایتی انجام شود. مفهوم شد؟ دولت آمریکا مسئول هرگونه بهره برداری جناحی در داخل ایران از مذاکرات است.

 

هنوز دستگیر نشده

به گفته محسنی اژه ای، ده بدهکار بانکی در زندانند، به گفته نیروی انتظامی تعدادی از اراذل و اوباش هفته قبل دستگیر شدند، به گفته پلیس چند دزد سابقه دار در جریان سرقت دستگیر شدند، به گفته برخی منابع مشکوک معاون نقدی بخاطر جاسوسی اسرائیل دستگیر شده، به گفته برخی منابع مربوط به بهزیستی تعدادی پاانداز مربوط به خانه های عفاف در جریان قاچاق دختران ایرانی به منطقه عربی دستگیر شدند، به گزارش معاون اول رئیس جمهور، مدارک جدیدی علیه احمدی نژاد منتشر شده که مفاسد او را در جریان خرید صد میلیون تومان بادکنک برای نمایشگاه کتاب مشهد نشان می دهد، با این همه هنوز خود احمدی نژاد دستگیر نشده و فعلا آزاد است.

 

دزدی اگر کم باشد بلامانع است

در حالی که مجلس شورای اسلامی که ۱۷۰ نفر از اعضای آن، یعنی بیش از شصت درصد از کل اعضای مجلس و در واقع به اندازه جمعیت حامیان احمدی‌نژاد و آیت الله خامنه‌ای در مجلس، از محمدرضا رحیمی معاون احمدی‌نژاد رشوه گرفته‌اند، محمد رضا باهنر اعلام کرد که با توجه به اینکه رشوه‌ای که ۱۷۰ نماینده مجلس از رحیمی گرفتند، کم بود، دریافتش توسط نمایندگان اشکالی ندارد. محمدرضا باهنر تاکید کرد که: “هیچ اتهامی متوجه ۱۷۰ نماینده دریافت کننده پول کثیف از محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد نیست. چون نفری پنج میلیون تومان بوده است.” و با دقت توضیح داد که اصولا وقتی پول رشوه به هیچ جای آدم نمی رسد، به همین دلیل گرفتنش نه تنها جرم نیست، بلکه نگرفتنش جفا به زن و بچه نماینده هم هست. وی گفت: البته اگر مردم معمولی به همین میزان رشوه بگیرند، می توانیم آنها را اعدام کنیم، ولی نماینده مجلس که الکی نیست. با این همه برخی از آگاهان اعلام کردند که برخلاف نظر آقای باهنر نماینده مجلس الکی است و بیخودی نباید باهنر برای این چیزها حساس باشد.