مشایی ریاضت کشیده قدرت پیشگوئی دارد

نویسنده
نازنین کامدار

» جناح راست آماده قربانی کردن رییس دفتر

درحالی که نزاع قدرت در بین جناح های تندرو حاکمیت ایران به مراحل حساسی رسیده است و جنگ لفظی و رسانه ای میان حامیان محمود احمدی نژاد-مشایی و طیف  هوادار آیت الله  خامنه ای  وارد فاز جدیدی شده است و هر لحظه اخبار مربوط به دستگیری نزدیکان احمدی نژاد که در تهران به “جن گیرها” شهرت یافته اند منتشر می شود، جریان رسانه ای نزدیک به احمدی نژاد، که گرفتار سکوت و بلاتکلیفی شده در آخرین پروژه تبلیغاتی خود با شعار مشائی و مهدی هاشمی دو تیغه یک قیچی، پروژه فدا کردن مشائی را آغاز کردند.

در میان این افشاگری ها مشائی فردی ریاضت کش معرفی شده که قدرت های خارق العاده پیشگوئی هم دارد.

رجانیوز و جهان نیوز دو تشکل جناح راست در میان سکوت ناشی از بلاتکیفی هواداران احمدی نژاد همزمان نامه ای منتسب به محسن رضایی را  که در سال 72 خطاب به آیت الله خامنه ای نوشته منتشر کردند  تا با تحلیل ها و تفسیرهائی اسفندیار رحیم مشایی و مهدی هاشمی را دارای اهداف مشترکی در حذف ولایت فقیه و جریان روحانیت از عضه قدرت ایران معرفی کنند.

مهدی طائب، روحانی افراطی و سخنران محافل شبه نظامیان مهدیه تهران که رجانیوز وی را “مسئول قرارگاه عماریون” معرفی کرده نیز در سخنان اخیر خود از یکسانی  مشایی و مهدی هاشمی، فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  در مخالفت با نظام سخن گفته است.

به اعتقاد برخی از آگاهان، این پروژه از زمانی آغاز شده است که محمود احمدی نژاد در اولین سخنان منتشر شده از وی  پس از بازگشت به هیات دولت پذیرفت که “یک جریان انحرافی در بدنه نظام نفوذ” کرده است. او اگر چه نامی از چهره های شناخته شده این جریان نبرد، اما به طور غیر مستقیمی بار دیگر انگشت اشاره خود را به سوی هاشمی رفسنجانی نشانه رفت. اشاره ای که هم اکنون در قالب یک پروژه رسانه ای به “اهداف مشترک مشایی-هاشمی” تبدیل شده است.

“اهداف مشترک مشایی-هاشمی” عنوان تیتری است که رجانیوز، متعلق به فاطمه رجبی آن را برای پوشش سخنان مهدی طائب در یک همایش شبه دولتی به نام “فریادی از جنس بلور”  انتخاب کرده است.

سخنرانی ای که طائب در آن اینچنین گفته است: “خدایا از شش سال قبل تو شاهدی این خطر را احساس می‌کردیم.

 طائب خاطرنشان کرد: حاشیه ساز جریان انحرافی آدم خطرناکی است، خطرناک، کسی است که ریاضت کشیده و از راه ریاضت به یک جاهایی رسیده است ولی دستش در دست دشمن است و کسی نمِی‌داند، از همان اول معلوم بود که قیچی بریدن نظام دو لبه دارد یک تیغه‌اش مهدی هاشمی و جماعت اصلاح‌طلب و یک تیغه آقای حاشیه ساز و جریان انحرافی است”.

 

 او افزوده است: “اینهایی که تیز بودند، فهمیدند، اما این آقا از زاویه ریاضت آمده بود، البته کسی که ریاضت بکشد به یک توانایی می‌رسد، می‌تواند پیشگویی کند به عنوان مثال عده‌ای از شیطان‌پرست‌ها در کردستان دور هم جمع می‌شوند یک نفر را می‌آورند گردنش را می‌زنند و بعد سر طرف را دوباره می‌چسبانند، این آقای حاشیه ساز در ریاضت‌ها قدرتی به دست آورده و آرام آرام در برخی افراد نفوذ می‌کند و آنها را می‌برد مقابل رهبری بایستد، اگر کسی بداند چکار می‌کند، مهم نیست کسی که نمی‌داند چکار می‌کند، خطرناک است”.

گفتنی است در بین تندروهای حامی آیت الله خامنه ای از اسفندیار رحیم مشایی با عناوینی چون “آقای میم”، “آقای حاشیه ساز”، “آقای خاص” و… و نیز از طیف طرفداران وی به “جریان انحرافی” یاد می شود.

همچنین همانطور که در سخنان مهدی طائب آمده، برخی از رفتارهای مشایی و نزدیکان وی که به “جادو و رمالی” از آنها یاد می شود، طی روزهای گذشته بسیار خبرساز شده است. به طوریکه به نوشته سایت “یکشنبه” بازجوی فردی به نام عباس غفاری که به “جن گیر دولت” شهرت یافته باعث وحشت برخی از عوامل سپاه شده است.

نام بردن از مشایی و اطرافیانش به جن گیر و رمال درحالیست که او از سوی محافظه کاران سنتی به تلاش برای حذف روحانیت نیز متهم است و از این زاویه، به گمان جریان رسانه ا حامی احمدی نژاد فرصت مناسبی برای همدست نشان دادن وی با هاشمی رفسنجانی و حامیان وی فراهم شده است.

روز گذشته، پس از آنکه خبرگزاری فارس و سایت جهان نیوز برای مدتی طولانی سخنان مهدی طائب را به عنوان تیتر اصلی خود برگزیده بودند، نامه ای در این سایت هها منتشر شد که محتوای آن بی شباهت به ادعای طائب مبنی بر همدستی مشاییو مهدی هاشمی نبود.

در نامه منتشر شده از محسن رضایی که تاریخ آن متعلق به سال 72 است، از تلاش اطرافیان هاشمی برای حذف روحانیت ابراز نگرانی شده است. رضایی در این نامه هاشمی را مبرااز این تلاش دانسته و این “تکنوکرات های اطراف” وی هستند که به داشتن چنین نیتی متهم شده اند.

همین اتهام به اسفندیار رحیم مشای نیز زده می شود و با وجود آنکه در رسانه های افراطی حساب او از احمدی نژاد جدا فرض می شود، اما از خطر حذف روحانیت به دست او هشدار هایی، مشابه هشدار های نامه منتسب به رضایی دیده می شود.

به نوشته فارس در این نامه خطاب به آیت الله خامنه ای نگاشده شده، آمده است: “من به روشنی می‌بینم که چگونه تکنوکرات‌ها که از اساس مخالفت روحانیت و ایشان هستند چگونه دارند با ده‌ها اقدام بیصدا ریشه حاکمیت سیاسی روحانیت را در این کشور تضعیف می‌کنند و با بی‌وفایی کامل نسبت به آقای هاشمی و روحانیت به آن سوی که خودشان می‌خواهند نظام را می‌کشانند. برای آنها مهم نیست که امثال آقای هاشمی شکست بخورد. برای آنها این مهم است که وضع فعلی را یک قدم به سوی غربزدگی ببرند و آن را به دست کسانی بسپارند که از دولت، روحانیت و سربازان وفادار آن که سپاه و بسیج باشند، زخم اساسی خورده و به جان همه ما تشنه‌اند. من به عنوان یک سرباز روحانیت دست جنابعالی را می‌بوسم که آقای هاشمی رااز این خطر بزرگ نجات دهید”.

باز نشر این نامه در روزهایی که فشار گرانیگاه جدال احمدی نژاد و خامنه ای بر سر مشایی استوار است، توجه صاحبنظران را به خود جلب کرده است.