سینمای ایران♦ جشنواره

نویسنده

posterfilmb.jpg

پوستر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر منتشر و اسامی فیلمهای بخش جشنواره اعلام شد. کیمیائی و مهر جوئی رسیدند، فیلم بنی اعتماد به بخش خارج مسابقه رفت.

پوستر و فیلم های بخش مسابقه

پوستر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجرمنتشر و اسامی فیلم های بخش مسابقه اعلام شد شد.

طراح پوستر جشنواره بیست و پنجم بهزاد خورشیدی از طراحان و گرافیست های شناخته شده حوزه سینما است . در طراحی این پوستر به جنبه های آیینی، ملی و ارزشی جشنواره و سینمای ایران توجه شده است . طراحی آرم و نشانه‌های جشنواره فیلم فجر در فضای پس زمینه این پوستر بیانگر نشاطی است که سینما به مخاطب و فرهنگ می بخشد و در تراولینگی که سمت آسمان ختم می شود، تعالی و افق فراسوی سینمای ملی ایران ترسیم شده است. تاکید بر عنوان سودای سیمرغ برای دستیابی به سیمرغ متعالی در کنار استفاده از نشانه های تولید فیلم و تاکید بر تاریخ بیست و پنج ساله این رویداد از دیگر عناصر این پوستر است. بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

25 فیلم بخش مسابقه

علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: “25 فیلم در بخش مسابقه جشنواره فجر، روی پرده خواهند رفت.” به گفته دبیر جشنواره “فیلم های “آدم” عبدالرضا کاهانی، “آفتاب بر همه یکسان می تابد” عباس رافعی، “اخراجی ها” مسعود ده نمکی، “اقلیما” محمدمهدی عسگرپور، “اتوبوس شب” کیومرث پوراحمد، “باز هم سیب داری” بایرام فضلی، “بچه های ابدی” پوران درخشنده، “پابرهنه در بهشت” بهرام توکلی، “پارک وی” فریدون جیرانی، “پاداش سکوت” مازیار میری، “تک درخت‌ها” سعید ابراهیمی‌فر، “دست های خالی” ابوالقاسم طالبی، “روز برمی‌‌آید” بیژن میرباقری، “روز سوم” محمدحسین لطیفی، “رئیس” مسعود کیمیایی، “سبیل مردونه” جواد اردکانی، “سنتوری” داریوش مهرجویی، “سنگ، کاغذ، قیچی” سعید سهیلی، “قاعده بازی” احمدرضا معتمدی، “قفل‌ساز” غلامرضا رمضانی، “گوشواره” وحید موسائیان، “مثل یک قصه” خسرو سینایی، “مخمصه” محمدعلی سجادی، “مصائب دوشیزه” مسعود اطیابی و “مینای شهر خاموش” امیرشهاب رضویان در بخش مسابقه سینمای ایران حضور دارند.

خون‌بازی رخشان بنی‌اعتماد اما که یکی از فیلم‌های جنجالی جشنواره امسال به حساب می‌‌آمد در خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید. به گفته دبیر جشنواره امکان تغییر در این فهرست به هر حال وجود دارد. بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.