احمد خاتمی: عاملان جنایت اسیدپاشی باید قصاص شوند

نویسنده

احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری «تسنیم» پیرامون مساله اسیدپاشی به زنان در تهران گفت که «جانیان» را «باید از ۲ جنبه مجازات کرد». وی در ادامه تاکید کرد که این «جنایت به هیچ‌ عنوان قابل گذشت نیست».

خاتمی گفت: «جنایت اسیدپاشی که این ایام مطرح شده است جنایتی است که جانیان آن را باید از دو جنبه مجازات کرد. مجازات اول اینکه، جانیان باید قصاص شوند و این حق شخصی کسانی است که در این حادثه مورد صدمه قرار گرفته‌اند و دوم اینکه جانیان باید به‌جرم خدشه‌دار کردن حیثیت نظام اسلامی مورد مجازات قرار بگیرند».

وی افزود: «حتی اگر، مجروحان اسیدپاشی از حق خودشان بگذرند، نظام اسلامی باید حق خود را استیفا کرده و با جانیان برخوردی عبرت آموز داشته باشد چرا که این جنایت هیچ جایی برای بخشش و گذشت ندارد».

خاتمی در ادامه سخنانش با اشاره به ارتباط میان اسیدپاشی‌های اخیر با مطرح شدن مساله‌ی «امر به معروف و نهی از منکر» و طرح «صیانت» از آمران آن٬ گفت: «برخی با سوءاستفاده از جنایت اسیدپاشی اتهاماتی را علیه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مطرح کرده‌اند. این سایت‌ها و روزنامه‌هایی که نظام اسلامی و نیروهای مؤمن را مورد اتهام قرار داده‌اند باید حتماً تحت تعقیب قرار بگیرند؛ صاحبان و مدیران این رسانه‌ها هم باید مورد مجازات قرار بگیرند و پاسخگوی دروغ بزرگ خود باشند».