پرونده علی آبادی به دادگاه رفت‏

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» دیدار بی نتیجه رییس سازمان تربیت بدنی وهاشمی شاهرودی

کشمکش بر سر دو شغله های سازمان تربیت بدنی و پافشاری سازمان بازرسی کل کشور در برابر مقاومت مسوولان بلندپایه ورزش ایران، سرانجام به ارسال پرونده رییس سازمان تربیت بدنی و پنج مسوول دیگر به دادگاه انجامید.

به گزارش خبرگزاری فارس، پرونده شش مقام دو شغله ورزشی از جمله محمد علی آبادی، معاون رییس جمهوری اسلامی و رییس سازمان تربیت بدنی به دادگاه ارجاع شده است.

خبرگزاری فارس از قول حجت الله محبوبی، معاونت فرهنگی و ورزشی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که این اتفاق به دنبال پایان مهلت استعفای مدیران دو شغله ورزشی، روی داده است. وی در مورد وضعیت رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک گفته است:” علی آبادی نیز دو شغله است؛ اما استعفا نکرده است. پرونده ایشان تکمیل و برای دادگاه ارسال شده است.”

 

ملاقات بی حاصل

محمد علی آبادی، معاون محمود احمدی نژاد و رییس سازمان تربیت بدنی دیروز برای حل مشکل پیش آمده با سازمان بازرسی کل کشور به ملاقات آیت الله هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضاییه رفت.در این نشست علی آبادی از رییس قوه قضاییه خواست که رسانه ها از انتشار مسائل مربوط به دو شغله های ورزشی بازداشته شوند.

خبرگزاری های دولتی جمهوری اسلامی و دانشجویان ایران در گزارشی مشابه در مورد “ابراز گلایه علی آبادی از رسانه ای شدن و بعضا برخوردهای نامناسب با این موضوع” از قول عبدالرضا ساور، معاون فرهنگی، حقوقی و امور مجلس سازمان تربیت بدنی نوشتند: “معاون رئیس جمهور به تبعات و مشکلاتی که رویه سازمان بازرسی، برای ورزش کشور پیش خواهد آورد اشاره کرد و از رئیس قوه قضائیه خواست این موضوع در فضایی مناسب و بر اساس قوانین کشور و نه سلایق شخصی حل و فصل شود.”

ساور بی آنکه به مساله ارجاع پرونده علی آبادی به دادگاه اشاره کند  تنها یادآور شده است که علی آبادی در ملاقات با شاهرودی از نوع برخورد سازمان بازرسی کل کشور با سازمان تربیت بدنی گله کرده،اما هاشمی شاهرودی خواهان حل این مشکل از طریق دولت و مجلس شده است.

پیش از این محمد علی آبادی در مورد نارضایتی سازمان بازرسی کشور از مسوولان دو شغله تربیت بدنی به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته بود: “ما استعفا نمی دهیم و با قدرت به کار ادامه می دهیم. امیدوارم خداوند از ما راضی باشد.”

اما به گفته حجت الله ایوبی تاکنون 60 نفر از دو شغله های ورزشی استعفا داده اند که در میان آنان نامهای مهم مطرح نیز وجود دارد. به گفته او تا پایان سال پیش از 221 نفر خواسته شده بود که با استعفا خود را یک شغله کنند.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور پیش از این در حاشیه سومین همایش حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی به خبرگزاری مهر اعلام کرده بود: “در مورد دو شغله‌های ورزشی عقب‌نشینی نمی کنیم.”