تبریک نهضت آزادی به جبهه مشارکت

نویسنده

» به مناسبت یازدهمین سال تاسیس

دکتر ابراهیم یزدی،دبیرکل نهضت ملی ایران با ارسال نامه ای خطاب به محسن میردامادی،”دبیر کل در بند” جبهه مشارکت ایران، ضمن تبریک یازدهمین سالگرد تاسیس این حزب،تاکید کرد که “مقاومت تحسین برانگیز اکثریت” اعضای زندانی این حزب “حاکمان را از دستیابی به اهدافشان مایوس کرده‌است.”

متن این پیام به شرح زیرست:

تاریخ یک قرن گذشته میهن ما، در دوران پس از تبدیل نظام سلطنتی مطلقه به نظام پادشاهی مشروطه و سپس تغییر نظام مشروطه به جمهوری اسلامی، سرشار از حوادثی است که بر اثر مقاومت آزادیخواهان مبارز در برابر انحصار طلبان و اقتدار گرایان رخ داده است.مبارزه با اقتدارگرایانی که همواره با استفاده از هر “وسیله نامشروع” تلاش داشته اند تا “هدف نامقدس”شان  را جامه “عینیت” بپوشانند، ولی در این راه از دیدن “واقعیت” جامعه ناتوان بوده‌اند، بخش بزرگ کار ویژه احزاب اصلاح طلب و آزادیخواه در طول این سالیان بوده است.

هیات حاکمه کنونی، در پی چهار سال حمله آشکار و نهان به ماهیت تحزب و گسترش انواع فشار بر احزاب مستقل ملی و اسلامی و نهادهای مدنی کوشید که در فضای امنیتی پس از اعلام نتایج انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری یورش گسترده‌ای را علیه احزاب اصلاح طلب و نهادهای مدنی صورت دهد و در این راستا دهها نفر از اعضای احزاب جبهه مشارکت ایران اسلامی، نهضت آزادی ایران، سازمان‌ مجاهدین انقلاب اسلامی، ادوار تحکیم وحدت و نیز احزاب اعتماد ملی و کارگزاران سازندگی را بازداشت کرده، تحت فشار قرار داد. متاسفانه، تا زمان ارسال این پیام تبریک، تعداد زیادی از اعضای ارشد و جوان جبهه مشارکت هنوز در بازداشت موقت ! به سر می‌برند و زیر فشارها و محدودیت‌های آن برای عقب نشینی از آرمانهایشان قرار دارند. اما، خوشبختانه، بنابراخباری که می‌رسد، مقاومت تحسین برانگیز اکثریت این عزیزان، حاکمان را از دستیابی به اهدافشان مایوس کرده‌است. ایستادگی و پیگیری اعضای غیر دربند این مجموعه، به ویژه جوانان جبهه مشارکت، نوید بخش نیل به فردایی بهتر برای ایران، در سایه آموزه‌های رحمانی و انسانی دین مبین اسلام است.

نهضت آزادی ایران، ضمن تبریک یازدهمین سالگرد تاسیس جبهه مشارکت ایران اسلامی و تقدیر از پایداری فعالان آن حزب در راستای پاسداری از آرمان‌های تاریخی ملت ایران، که در انقلاب اسلامی 57  نیز تبلور داشت، توجه همه اعضا و هواداران حزب را به آیه شریفه “انما یوفی الصابرون اجرهم بغیر حساب” جلب و تاکید می‌کند که پایداری جبهه مشارکت و تقویت همکاری‌های جمعی همه احزاب اصلاح طلب، هماهنگ با جنبش سبز مردم ایران، راه را برای دستیابی به مطالبات قانونی و بر حق ملت ایران فراهم خواهد ساخت.