تعیین جایزه برای کشتن مشائی

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» فدائی احمدی نژاد و مداح نزدیک به رهبر اعلام کرد

پس از اعلام بی‌بندوباری عقدیتی رحیم‌مشایی از سوی امام جمعه مشهد، منصور ارضی، مداح نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، اعلام کرد که هرکس اسفندیار رحیم‌مشایی را بکشد، وی جایزه‌ای به او خواهد داد. از سوی دیگر، حملات اصول‌گرایان به جبهه انتخاباتی پایداری، به بهانه انتساب آن به رحیم‌مشایی، شدت بیشتری گرفته است.

 

تعیین جایزه برای قتل مشایی بی‌بند و بار

منصور ارضی، یکی از مداحان نزدیک به حکومت، در مراسم شب قدر، در مسجد ارک تهران، با انتقاد از احمدی‌نژاد درباره حضور رحیم‌مشایی در کابینه، و اشاره به عدم حضور وی در مجامع عمومی، گفت: “فعلاً قایمش کردن، پیداش کنن بچه‌ها می‌کشنش. فعلا تو هزاران حصار قرار گرفته این یهودی امت. گفتمم هر کی بکشتش پولشو من می‌دم. خداشاهده نه اینکه حالا مثلا بگم”.

سخنان ارضی درباره عدم حضور مشایی، پس از آن بیان شده است که مشایی بیش از 3 ماه است کمتر در جلسات عمومی حضور پیدا می‌کند. یک نماینده مجلس – که از مشایی به کمیسیون اصل 90 نیز شکایت کرده بود – هفته گذشته درباره مشایی گفته بود: “خبر ندارم مشایی کجاست. برخی می‌گویند حصر خانگی است. برخی می‌گویند فقط به محل کارش باید برود. تعدادی هم می‌گویند که مشایی در دفتر کارش است.”

محمدرضا باهنر نیز اعلام کرده بود: “ایشان در دفتر رییس جمهور هستند و ماموریت خودشان را انجام می دهند ولی مدتی است رسانه​ای نمی​شوند”.

ارضی قدرت گرفتن مشایی و اطرافیانش را باعث آن دانست که: “اینا خطرناکن، اینا بیان روی کار نمی‌دونی با دین جوونا چه کار می‌کنن، ببین فحشا، منکرات، اینترنت همه هست اما مردم اومدن برای امیرالمومنین گریه کنن… چند میلیون العفو گو داریم، این کمر دشمن را می‌شکنه”.

این نخستین بار نیست که ارضی به مشایی و احمدی‌نژاد حمله می‌کند. وی در سال‌های گذشته نیز چندین بار به مشایی حمله کرده و او را “یهودی” خوانده بود. در سال‌های گذشته، برخی رسانه‌هال خبر از لعن و نفرین هر شب مشایی توسط حاج منصور ارضی خبر داده بودند.

در همین حال احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، طی اظهاراتی، مشایی را فردی دانست که “مقدسات دینی را به مسخره گرفته است”. وی همچنین اضافه کرد: “تنها یک فرد منحرف در کنار رئیس‌جمهور قرار گرفته‌ که به واسطه بی‌بند‌ و‌ باری عقیدتی دچار انحراف شده‌ است و هر چه سریع‌تر باید عزل و برکنار شود”.

 

جبهه پایداری یا جبهه مشایی؟

هم‌زمان با انتشاردومین بیانیه جبهه پایداری، یک نماینده اصول‌گرای مجلس، این جریان انتخاباتی را، جریان انتخاباتی رحیم‌مشایی نامیده است.

جبهه پایداری که با محوریت مصباح یزدی و مسوولیت صادق محصولی ایجاد شده، از نظر حمیدرضا کاتوزیان: “جریان آقای مشایی است و وی در لایه‌های میانی با این جریان مرتبط است. جبهه پایداری‌‌ همان رایحه خوش خدمت است چرا که ما نمی‌توانیم آقای احمدی‌نژاد و مشایی را از هم تفکیک کنیم و این تفکیک اشتباه است”.

هفته گذشته آیت‌الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان، از اعضای این جبهه انتقاد کرده و آنان را به سهم‌خواهی متهم کرده بود: “برخی دوستان دیگر کم لطفی کردند و در نامه‌ای که ارسال کرده‌اند، آمرانه وارد میدان شده‌اند. مطالبی که در آن نامه نوشته شده، خیلی خوب نیست. البته امیدواریم آنان نیز در جلسات دیگر حاضر بشوند. چرا که بنای جامعتین این بود که ما دعوت کننده و هادی به وحدت باشیم. محور این وحدت هم که مورد پرسش برخی بزرگان قرار گرفته، همان اصولی است که همه قبول داریم”.

این سخنان در حالی بیان شده است که این جبهه انتخاباتی دومین بیانیه خود را نیز منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است: “جریان حاشیه ساز و منحرف، در پی تکرار متواتر این سناریو با ابعاد گسترده تر و همراه با هتاکی به برخی دیگر از مقدسات است، ضمن تقبیح انتشار مطالب شبهه ناک مندرج در این ویژه نامه، به اطلاع می‌رساند فراتر از اهانت ها و مطالب انحرافی موجود در آن، هدف اصلی این جریان، ایجاد اغتشاش و جلوگیری از به ثمر رسیدن تلاش های خدمتگزاران دلسوز و حقیقی دولت و دیگر ارکان نظام در سال جهاد اقتصادی است”.

علی مطهری، اصول‌گرای منتقد احمدی‌نژاد، پیش از این جبهه پایداری را مسجد ضرار خوانده بود: “عده ای به نام مسجد علیه اسلام فعالیت می کردند و پیامبر دستور تخریب آن مسجد را دادند. امروز نیز عده ای با تاسیس جبهه پایداری، به نام وحدت، تفرقه ایجاد می کنند”.