نامه هواداران محمدعلی طاهری به بان‌کی‌مون

نویسنده

به گزارش «سحام‌نیوز» بیش از ۱۷۰۰ تن از شاگردان و هواداران محمدعلی طاهری٬ زندانی عقیدتی و بنیان‌گذار «عرفان حلقه» در نامه‌ای خطاب به بان‌کی‌مون٬ دبیرکل سازمان ملل خواستار رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر زندانیان عقیدتی و امنیتی خصوصا محمدعلی طاهری شدند.

طبق این گزارش طاهری در بند ۲ الف اوین نگهداری می‌شود و سازمان عفو بین‌الملل نیز یک ماه پیش با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت طاهری ابراز نگرانی کرده بود.

 

متن کامل این نامه بدین شرح است:

جناب آقای بان کی مون

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

در روزگاری که جوامع‌پزشکی و پیراپزشکی، به دنبال راهبردی به رهایی ازانواع اختلالاتی هستند که سلامت و زندگی بشر را به خطرافکنده است، نزدیک به چهاردهه پیش، درکشورما ایران، طب مکملی پایه‌گذاری شد که ازآن تاریخ، مورد استقبال بسیاری از مردم قرارگرفت واین استقبال گسترده، ظن حکومت‌ایران نسبت به آن را برانگیخت. زیرا درکشورما ایران، هرگونه اتفاق نظر گسترده، بدون هرگونه مطالعه و بررسی، ضد امنیت ملی محسوب می‌شود و علاوه برآن، آزادی اندیشه و بیان، کابوسی برای حاکمان و رویایی دست نیافتنی برای مردم است.

درآخرین گزارش دکتراحمد شهید، گزارش‌گر ویژه حقوق بشر، به تحت فشاربودن گروه‌اندکی با تفکر«فرا کل نگر»اشاره شده‌است که درحقیقت، دنبال کنندگان همان‌طب مکمل(فرادرمانی) هستند و نه تنها درصد فراوانی ازجمعیت‌ کشورایران را تشکیل می‌دهند وهم‌چنان، تعدادشان روبه فزونی‌ است، بلکه برخی‌ ازآنان، خدمات خود را به اقصی نقاط جهان کشانده اند. اما علاوه برآن‌ که همواره مورد بازداشت، تهدید وهتک حرمت رسانه ای هستند وکمترین حقوق‌شهروندی آن‌ها نادیده گرفته می‌شود، شاهد بی‌عدالتی بزرگی هستند که درحق بنیان‌گذاراین طب‌مکمل صورت پذیرفته است.

محمدعلی طاهری، بنیان‌گذارطب مکمل فرادرمانی و دگراندیشی که بدون هرگونه رویکرد سیاسی،«اصالح‌اخالقی و رشد بینشی‌مردم وگسترش صلح‌جهانی» را مدنظردارد، پس از مزاحمت‌های پیاپی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، از۱۴اردیبهشت۱۳۹۰مورد بازداشت قرارگرفت و بدون رعایت اصول حقوقی واجازه دفاع ازخود، در دادگاهی ناصالح، به تخلفاتی محکوم شد که بنا به شواهدی ازآن مبرا می‌باشد واز آن تاریخ در زندان انفرادی و شرایط بسیار دشواری به سر می‌برد که موجب شد طی نامه‌ای و در۹۹ بند، به موارد نقض حقوق بشر درخصوص خود اشاره کند.

این نامه که اخیرا و هم‌زمان با ارائه به دکتراحمد شهید منتشر گردید، وضعیت سخت‌تری را برای ایشان رقم زده و نگرانی ما را نسبت به تهدید جانی ایشان افزوده است. براساس مستندات موجود، سازمان عفو بین‌الملل نیزکمتراز یک ماه پیش وطی گزارشی، از وضعیت ایشان ابراز نگرانی نموده است.

درشرایط ذکر شده، بدیهی است که بی‌توجهی مسئولین قضایی به بی‌عدالتی روا داشته شده به این معلم بی گناه و نقض مسلم حقوق بشر درخصوص ایشان(که به طور ناروا، ۱۴ ماه را در زندان انفرادی اطلاعات سپاه سپری کرده و براساس پرونده‌سازی های مکرر، مجبور به تحمل همین وضعیت تا زمانی نامعلوم است)، وظیفه دادخواهی درمجامع بین المللی را ایجاب می‌کند.

از این رو، ما امضا کنندگان، خواستار رسیدگی جدی به وضعیت زندانیان بی‌گناه عقیدتی وامنیتی درکشورایران وازجمله، استاد محمدعلی طاهری هستیم وامید داریم که با حمایت سازمان ملل متحد، شاهد توجه سازنده مسئولین کشورخود، آزادی همه نیک اندیشان و جبران ستمی باشیم که خواسته یا ناخواسته به این سرمایه ملی کشورمان روا داشته شده است.