عصبانی هستم

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

شده داستان هموطنی که رفته بود گزینش، گفتند نام دوازده امام را بگو، گفت « علی، حسن، حسین، ابوالفضل، زین العابدین، محمد باقر، جعفر صادق، موسی کاظم، امام رضا، علی النقی، محمد تقی، امام هادی، آخریش هم امام زمان. درست شد؟ هموطن عزیز گفت: « این امام ها که من شمردم چه اشکال داشت؟» مسئول گزینش گفت: « یکی اش زیادی بود، سیزده تا شمردی.» گفت: « خوب بود کم می شمردم امام نداشتی، عوض اینکه بگی دستت درد نکنه، اشکال می گیری؟» مسئول گزینش گفت: « ابوالفضل که امام نیست.» هموطن عزیز عصبانی شد و گفت: « ابوالفضل امام نیست؟ حتما تو امامی؟ بگو غلط کردم تا نزدم دهنت پر خون بشه.» مسئول گزینش که خنده اش گرفته بود، گفت: « حضرت ابوالفضل برادر امام بود، خیلی زحمت کشید برای خاندان عصمت و طهارت، ولی امام نبود.» هموطن شدیدا عصبانی شد و گفت: « چطور هر ممد تقی، علینقی می تونه امام بشه ای ابوالفضل این همه زحمت کشید، نمی تونه امام بشه؟ یکی از همون علی نقی ممد تقی ها رو حذف کن، این ابوالفضل رو بگذار.» حالا شده حکایت ابوالفضل فیلم رستاخیز. می گویند چرا چهره حضرت ابوالفضل را نشان دادی. حالا نشان داد که نشان داد، ابوالفضل که امام یا معصوم نبود( البته خیلی از هموطنان هنوز از این موضوع اطلاع ندارند.) هر سال فیلم “ الرساله” یا همان محمد رسول الله خودمان را تلویزیون نشان می دهد، حمزه عموی پیغمبر در فیلم هست، عایشه همسر پیامبر هم با بازی ایرنه پاپاس هست، چطور عمو را می شود نشان داد، داداش را نمی شود نشان داد؟ اصلا هزار سال است زینب و ابوالفضل و امام حسین و علی اصغر و علی اکبر را در تعزیه به شکل توهین آمیزی نشان می دهند کسی چیزی نمی گوید. این بدبخت درویش فقیر را گیر دادید؟ یکی از دوستان تعریف می کرد در تعزیه ای در یکی از استانهای غرب کشور، حضرت ابوالفضل ظاهر شد، شمر آمد او را بکشد، ابوالفضل با شمشیر شمر را کشت و آب برداشت و برد به خیمه گاه. رفیق ما پهلوی مسئول ارشاد استان نشسته بود. گفت: چی شد؟ حضرت ابوالفضل که شهید شد، اینجا چرا ابوالفضل شمر را کشت؟ مسئول ارشاد استان زیر گوشی گفت: « شورای تامین استان تصویب کرده که در محدوده این استان کسی حق ندارد از این به بعد حضرت ابوالفصل را به شهادت برساند، الآن 1400 سال است این خاندان عصمت و طهارت را می کشند، بس است، از حالا دیگر ممنوع است.» حالا من فکر کنم تا این برادران مداح درویش را تکه تکه نکنند ول نمی کنند، مساله مهمی هم هست، اگر جنگ با عربستان یا عراق بود یک راهی داشت، این مداح ها را کاری نمی شود کرد. سازور گفته « فیلم رستاخیز با دین مردم بازی می کند.» معلوم نیست این رپ خوانی و پاپ خوانی مداح های جدید که موسیقی مهستی و امینم را برای نوحه استفاده می کنند، اینها با دین مردم بازی نمی کند؟

عصبانی هستم

ظاهرا و بلکه باطنا داوران جشنواره فیلم فجر می گویند که قرار بود جوایز بیشتری به فیلم « عصبانی نیستم» تعلق بگیرد، ولی چون هیات چشم قرمزهای تهران تهدید کردند که به مراسم اختتامیه حمله می کنند، فقط جایزه بهترین بازیگر مرد را به « عصبانی نیستم» دادند. من نمی دانم این جماعت چرا اینقدر پررو هستند، زدند و کشتند و ملت را آواره کردند و در انتخابات به شرط چاقو تقلب کردند، حالا فیلمش را هم می خواهند نگذارند اکران شود. حالا خوب است « عصبانی نیست» و این همه حرف نامربوط می زنند، اگر « عصبانی هستم» بود ببین چه می کردند.

همایش ملی فقه هسته ای

بیا، این هم راه افتاد، همین فقه هسته ای را کم داشتیم که آن هم از راه رسید. چند تن از مراجع را فعلا غنی سازی کردند تا فقه هسته ای زمین نماند و ملت شرعیات فقه هسته ای را خوب یاد بگیرند. فعلا اگر ابریشم تان روی آتش است و بچه تان هم روی گاز است، بگذارید کنار و اگر مسئله ای دارید بپرسید که این مراجع عظام لال از دنیا نروند.

مسئله یک: دختری هستم شانزده ساله، در زیرزمین خانه مان اورانیوم غنی می کنم، پسرخاله ام هم به من کمک می کند، اسم بچه را چی بگذاریم؟

جواب یک: احوط آن است که قبل از فعال شدن سانتریفیوژ پسرخاله تان عقد شرعی بجا بیاورید، و رضایت ولی شرط است.

مسئله دو: موقع تهیه کیک زرد، مواد اولیه آن را با پول حرام خریدم، آیا مصرف این کیک اشکال دارد؟

جواب دو: به مقدار پول حرام طلا بخرند و بفرستند ترکیه، تا پاک شود.

مسئله سه: خرید اورانیوم غنی شده برای بمب هسته ای از اهل کتاب چه حکمی دارد؟

جواب سه: بعد از خرید غسل کند، اول جناح راست، بعد جناح چپ، بعد هم جناح کارگزاران را آب بکشد، و تا یک هفته قبل از مصرف صدقه بدهد.

مسئله چهار: در هنگام مذاکره هسته ای با زن نامحرم اهل کتاب دست دادن چه حکمی دارد؟

جواب چهارم: اگر لباس او پوشیده باشد نگاه بدون ریبه کند ولی دست ندهد.

مسئله پنجم: اگر هنگام مذاکره هسته ای با زن نامحرم اهل کتاب نگاه به سینه او بیافتد حکمش چیست؟

جواب پنجم: اگر سایز سوتین نامحرم اهل کتاب 80 دی به بالا باشد، اصلا جایز نیست، اما اگر زیر 70 بی باشد، احوط آن است که بقصد ریبه نگاه نکند، ولی بای نحو کان دست نزند.

سئوالات بعدی را برای محل همایش بفرستید تا فتوای آن صادر شود.

فیلمسازی با پول نظام یا دولت

وحید جلیلی، واحد هنری سعید جلیلی گفت: « فیلمسازان با پول دولت علیه نظام فیلم می سازند.» وی توصیه کرد که این فیلمسازان مثل صدا و سیما « با پول نظام علیه دولت فیلم بسازند.» ضمنا فرج سلحشور دوباره باز شد و گفت: « کعبه برخی فیلمسازان هالیوود است، نه انقلاب را می شناسند و نه فرهنگ مردم را.» وی در پاسخ به اینکه فرهنگ مردم چیست، افزود: « مثلا همین نماز، حجاب، ولایت مداری…»

دفاع سایت مصباح از بابک زنجانی

سایت مصباح نوشت « چرا دیوانه وار به بابک زنجانی حمله می کنند.» این سایت پیشنهاد خاصی نکرد، ولی یکی از اعضای آن گفت: « باید دیوانه وار به هاشمی و خاتمی و روحانی حمله کرد.»

شبکه « عصر» سپاه راه افتاد

پس از 35 سال اولین شبکه غیر دولتی توسط سپاه راه افتاد. ما را ببین چه گرفتاری شدیم، همه دنیا وقتی می خواهند اوضاع را بهتر کنند، تلویزیون را از دست نظامی ها می گیرند و می دهند دست دولت یا بخش خصوصی. ما یک صدا و سیما داریم که پانزده شبکه داخلی و ده پانزده شبکه بین المللی دارد و کل این شبکه ها زیر نظر سپاه کار می کنند، بعد یک شبکه تلویزیونی هم توسط خود سپاه دائر می شود. شبکه اول و دوم و سوم و چهارم و خبر و آموزش و قرآن و مستند و شما و بازار و نمایش و ورزش و پویا و سلامت و تماشا و نسیم درون مرزی و شبکه های جام جم یک و دو و سه و سحر یک و دو و العالم و الکوثر و پرس تی وی و هیسپان تی وی به اسپانیولی و آی فیلم بعضی هاشان 35 سال و بعضی ده سال است که دارند به زور جمهوری اسلامی و حجاب را می کنند توی کله ملت، و همیشه هم می گویند ماهواره ها باعث انحراف اخلاقی می شوند. البته سپاه در شرایط صلح کارهای مهمی دارد که باید به آنها خیلی پرداخت:

یک: برگزاری انتخابات

دو: نظرسنجی از مردم

سه: ساختن راه و ساختمان و کشاورزی

چهار: تعیین سیاست خارجی

پنج: اداره کشورهایی مثل مصر و سوریه و غیره

شش: حفظ ناامنی و مقابله با دشمنان انقلاب

هفت: تعیین استراتژی کشور

هشت: بقیه کارها