روحانی: نمی‌خواهیم دانشگاه٬ باشگاه سیاسی باشد

نویسنده

به گزارش خبرگزاری مهر٬ حسن روحانی٬ رییس‌جمهوری امروز (چهارشنبه) با حضور در صحن علنی مجلس٬ از محمود نیلی‌احمدآبادی٬ وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم دفاع کرد. وی در سخنان خود اما تاکید کرد که دولت مقابل تصمیم مجلس برای «سوال از وزرا یا استیضاح آن‌ها به رای نمایندگان احترام می‌گذارد». روحانی همچنین در خصوص دانشگاه‌ها گفت که «ما این را نمی‌خواهیم دانشگاه٬ باشگاه سیاسی باشد».

روحانی در خصوص دانشگاه‌ها گفت: «نمی‌خواهیم بگوییم که دانشگاهها باید از سیاست فاصله داشته باشند.  ما این را هم نمی‌خواهیم که دانشگاه باشگاه سیاسی باشد، دانشگاهی می خواهیم که مرکز علم باشد، آگاه از مسائل سیاسی باشد اما شعارهایش را از سیاسیون نگیرد و دنبال آن نباشد که گروههای سیاسی چه می گویند اما در عین حال از تشکل های دانشجویی استقبال می کنیم و به نظرات آنان احترام می گذاریم».

رییس‌جمهوری در دفاع از وزیر علوم پیشنهادی دولت گفت: «نیلی احمد آبادی منتخب من است و همه تحقیقات به من گفته که ایشان لیاقت دارد که بار این مسئولیت را بردوش گیرد. چرا دروغی را علم می کنید، بدانید که هدف نهایی و مطلوب نهایی نیلی است و از نظر ما وزیر شایسته ای است و می تواند به خوبی بار مسئولیت وزارت علوم را بردوش بگیرد».