راه‌اندازی موسسه نیماد برای کاهش فرار مغزها

نویسنده

به گزارش خبرگزاری مهر٬ رضا ملک‌زاده٬ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی موسسه‌ای به نام «نیماد» به هدف «کاهش فرار مغزها» خبر داد.

ملک‌زاده گفت: « همه دنیا علت فرار مغزها نبودن زیرساخت های تحقیقاتی است که ما در زمینه فراهم سازی زیرساخت ها رشدی نداشته ایم. برای کاهش فرار مغزها موسسه ای به نام نیماد راه اندازی کرده ایم که این مرکز می تواند زیرساخت های لازم را برای محققان ایجاد کند بودجه این مرکز در سال آینده توسط دولت اختصاص پیدا می کند».

وی در ادامه افزود: «افرادی که خواستار پیشرفت هستند یک تا ۲ درصد فارغ التحصیلان هستند که ما آنها را از دست می دهیم که باید برنامه ای برای این سرمایه های کشور داشته باشیم تا آنها را به کشور بازگردانیم».

ملک‌زاده درباره «نیماد» گفت: «این مرکز یا مرکز ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ نخبگان در کشور هستند تا بتوانیم محلی را برای استقرار آنها ایجاد کنیم. برای ایجاد محلی برای جمع شدن نخبگان در یکجا نیاز به بودجه دارد که ما درخواست های خود را به سازمان بودجه و برنامه ریزی و دولت اعلام کرده ایم و این بودجه از سال آینده در اختیارمان قرار می گیرد».