من بهائی نیستم ولی بهائی ها را دوست دارم

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

خبرگزاری فارس در یک نوشته بسیار دل انگیز و شگفت آور که در روز 25 بهمن منتشر شد، نوشت: “ ابراهیم نبوی روزنامه نگار بهایی خارج نشین” البته من در این مورد هیچ مشکلی ندارم و هیچ چیزی را تکذیب و هیچ چیزی را تائید نمی کنم، مردم بهائی کشور هم خیلی آدمهای باحال و خوبی هستند و آنهایی که من می شناسم، اهل سیاست نیستند و ایران را هم بسیار دوست دارند و بسیار آدمهای باشعور و خردمندی هستند، منتهی من شخصا بهائی نیستم. یعنی اصولا من سید هستم، دوازده هزار سال قبل هم آدمی مذهبی بودم و حالا هم به تشیع ناب صفوی، با حفظ فاصله کافی میان دین و دولت معتقدم. تا دیروز هم که در مورد خودم تحقیق کردم هنوز بهائی نشده بودم، دو سه بار هم زنگ زدم با دوستان بهائی حرف بزنم بلکه قبول کنند ما هم مذهبمان را تغییر بدهیم، اما هنوز موفق به پیدا کردن آنها نشدم. لذا تا اطلاع ثانوی من هر چیزی ممکن است باشم، الا خبرنگار بهائی. اصلا خودتان بگوئید کسی ممکن است هم خبرنگار باشد و هم بهائی؟ اگر کسی بهائی باشد که دولت قبل از اینکه پای او به روزنامه برسد، سیزده میلیون بار اعدامش می کنند. چطور ممکن است کسی در ایران بهائی باشد، چهل پنجاه تا کتاب چاپ کند، مدتی هم در حکومت فخیمه جمهوری اسلامی کار کرده باشد، باز هم به او بگویند بهائی است. البته باز جای شکرش باقی است که به من اتهام نزدند که حزب اللهی هستم. در همین حد هم که نصفش بیرون است، جای شکرش باقی است.

 

طرح جامع “ کمیسیون ملی انتخابات”

محسن رضایی شهید زنده انتخابات خرداد 88 اعلام کرد که طرح کمیسیون ملی انتخابات توسط مجمع تشخیص تهیه خواهد شد و قرار است آن را بفرستند به مجلس تا تصویب شود. البته امیدواریم که اولا این طرح بتواند قانون انتخابات را اصلاح کند و مشکل را حل کند. ولی راستش را بخواهید خیلی هم امیدوار نیستیم. به نظرم همین که توپ انتخابات را که مدتی است پنچر شده و توی زیر زمین وزارت کشور یک گوشه افتاده بود، باد کنند و بیندازند توی زمین دولت، بازی بازی شروع می شود. ما هم باید کار خودمان را بکنیم. لباس سبزها یک طرف زمین فکر نمی کنم بازی کنند، احتمالا تیم مشکی ها با لباس خاکستری ها بازی می کنند ما هم برای چهارشنبه سوری می رویم به خیابان ببینیم چه خبر است. گفتم خبر و خبر داشته باشید که رجانیوز در مورد همین طرح نوشته است “ نقش محسن رضایی در طرح افغانیزه کردن انتخابات ایران محرز شد.” این هم خودش پیشرفتی است، یعنی محسن رضایی می خواست توطئه ای بکند که اگر موفق شود دموکراسی در ایران به حد دموکراسی افغانستان برسد. لطفا از خوشحالی سکته نکنید، چون روح الله حسینیان گفته است که “ مجلس طرح جامع انتخابات را رد خواهد کرد.” تصویب این طرح در مجلس احتمالا شبیه این می ماند که شما قانون مجازات سارقین و قاتلین را بفرستید به بند چهار آموزشگاه اوین که همه قاتلین در آن زندانی هستند.

 

نشست سران سه قوه برگزار شد

 

از دور که این خبر را می شنوی به نظرت می رسد که سه نفر سیاستمدار مقتدر و قدرتمند با هم جلسه دارند و قرار است چیزی را تصویب کنند. نه بابا، خبری نیست. برادران لاریجانی رفتند خانه احمدی نژاد با هم چای بخورند.

 

خبرگزاری هفت زبانه

باز خدا را شکر که در کلیه زمینه ها داریم پیشرفت می کنیم. اگر فقط در یکی دو زمینه بود خیلی غصه می خوردیم. به گزارش خبرگزاری های دولتی “ خبرگزاری شبستان” هفت زبانه شد و وزیر ارشاد که به زور فارسی حرف می زند و معنی “ آی ام ا بلک برد” را پارسال یاد گرفته آن را افتتاح کرد. حالا دیگر مردم جهان می توانند به هفت زبان دروغ بشنوند. این خودش یک قدم به جلوست. مواظب باش… داری جلو می ری حواست باشه، نیفتی توش!

 

هواپیمای استراتژیک خورشیدی تولید شد

پنج سال قبل: موشک شهاب چهار تولید شد و همزمان با آن واردات پرتقال و نارنگی و کیوی و آناناس و موز به دو برابر رسید.

چهار سال قبل: هواپیمای بدون خلبان دوموتوره بیابانگرد به تولید انبوه رسید و همزمان دولت اعلام کرد که برنج و چای و کره را از اروپا و غیره وارد خواهد کرد.

سه سال پیش: موشک قطمیر هفت که توانایی صدا دادن مثل بادکنک را دارد و می تواند همزمان هم عکس بگیرد و هم دود کند، به تولید انبوه رسید و همزمان با آن وزارت بازرگانی اعلام کرد که ایران از این پس قند، شکر، ماست، دوغ و آبدوغ خیار را از فرانسه و هلند وارد خواهد کرد.

دو سال پیش: تولید هواپیمای بدون بال، بدون موتور و بدون وزن به میزان ده هزار هواپیما در روز آغاز شد. این هواپیما قابل دیدن توسط آدم حلال زاده نیست و توسط یک مخترع شش ساله تولید می شود. دولت اعلام کرد که از این پس واردات گندم، انگور و سنبل از کشورهای دوست و برادر انجام خواهد شد.

یک سال قبل: هواپیمای سفره ماهی توسط سپاه پاسداران تولید شد، این هواپیما که در تولید آن از پلاستیک استفاده شده توانایی آن را دارد که توسط هیچ راداری پیدا نشود. مسوولان اعلام کردند که این هواپیما اگر گم بشود دیگر کسی نمی تواند آن را پیدا کند. همزمان با همین امر ایران اعلام کرد که از این پس جارو دستی، دفتر مشق، پنیر، شیر و کشک از چین و اندونزی وارد خواهد شد.

امسال: هواپیمای استراتژیک خورشیدی اختراع شد. این هواپیما از هیچ انرژی استفاده نمی کند و به همین دلیل از حرکت هم خودداری می کند. علت تولید این هواپیما این است که ایران چون هیچ منبع انرژی ندارد، قصد دارد که به تولید جنگ افزارهای بدون انرژی بپردازد. در همین حال دولت اعلام کرد که واردات گوشت، قارچ، لپه، نخود، لوبیا، صندوق رای با رای موجود در آن از ونزوئلا و کره شمالی و ویتنام انجام خواهد شد.

یک منبع مطلع اعلام کرد دولت قصد دارد سفره مردم را به فرودگاه تبدیل کند.