تقدیر سپاه از روزنامه کیهان

نویسنده
نازنین کامدار

» شریعتمداری؛ مدیر برگزیده سرداران

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان که با نام های “حسین بازجو” یا “برادر حسین” شناخته می شود، دیروز در اولین همایش “روابط عمومی های بسیج و سپاه” از سوی این ارگان، به عنوان مدیرمسئول نمونه مورد تقدیر قرار گرفت و لوح اش را از محمدرضا نقدی و علی لاریجانی دریافت کرد.

سایت فرارو با انتشار عکس های تجلیل محمدرضا نقدی و علی لاریجانی از جسین شریعتمداری، نوشت: “نخستین گردهمایی روابط عمومی بسیج که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سخنرانی کردند. در این مراسم از مدیران رسانه‌های برتر در انعکاس رزمایش‌های بیت‌المقدس بسیج و همچنین خبرنگاران و عکاسان که از سوی داوران بهترین تیتر، بهترین خبر و بهترین عکس را تولید کردند، تقدیر شد. حسین شریعتمداری و روزنامه کیهان یکی از رسانه هایی بود که در این همایش مورد تقدیر قرار گرفت و لوح تقدیر را از دست علی لاریجانی دریافت کرد”.

اما این تنها حسین شریعتمداری و روزنامه کیهان نبود که در اولین همایش روابط عمومی های سپاه لوح تقدیر دریافت کرد، بلکه در این همایش که در شبکه های اجتماعی به “جشنواره مطبوعات سپاه” شهرت یافته، از خبرگزاری های فارس و مهر، سایت های تابناک، مشرق و روزنامه جوان نیز به دلیل آنچه که “بصیرت” آنها نام گرفته، تقدیر شده است.

خبرگزاری رسمی بسیج در گزارش خود از این همایش نوشته است: “در سومین برنامه از افتتاحیه گرد همایش روابط عمومی های سپاه از فعالان روابط عمومی سپاه، صدا و سیما، رسانه های خارجی، خبرگزاری ها، پایگاههای خبری، روزنامه ها، خبرنگاران و عکاسان برتر تجلیل به عمل آمدکه در بخش خبرگزاری ها از خبرگزاری بسیج به عنوان خبرگزاری برتر واز جناب آقای سید حسین علوی به عنوان مدیر عامل این خبرگزاری تقدیر و تجلیل به عمل آمد.مهندس رجبی معمار اولین معاون روابط عمومی فرهنگی و تبلیغات بسیج از سال۶۸، سردار عامری، سردار اثباتی، سردار فلاح، دکتر نوری و حجت الاسلام صباغی معاونان اسبق روابط عمومی بسیج نیز تقدیر شدند”.

این خبرگزاری درباره تقدیراز عوامل صدا و سیما هم آنها چنین اعلام کرده: “صالحی نماینده مدیراخبار کل صدا، خانمحمدی سردبیر خبرساعت۲۱ شبکه۱ سیما، صفاییان سردبیر بخش خبری ساعت۲۲ شبکه۳ سیما، آقایی جانشین سردبیر بخش خبری ساعت۲۲ شبکه ۳ سیما، حسینی مسوول پایگاه بسیج معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما”

در بخش رسانه های خارجی و سایت ها هم تجلیل ها اینگونه بوده است: “آکبلوت مدیر شبکه تلویزیونی هلال تی وی ترکیه، حموده مدیر شبکه تلویزیونی المنار لبنان، احراری مدیر شبکه تلویزیونی تمدن افغانستان، مصدق پور مدیر شبکه تلوزیونی الاتجاه عراق، علی هاشم مدیر شبکه تلویزیونی المیادین لبنان موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس، علوی مدیر عامل خبرگزاری بسیج، عسگری مدیر عامل خبرگزاری مهر.شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه کیهان، گنجی مدیر مسوول روزنامه جوان، حجت الاسلام والمسلمین دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات.عرب لو مدیر عامل پایگاه خبری تابناک، داوری مدیر عامل پایگاه خبری مشرق. زندی مسوول مرکز سایبری بسیج”.

سپاه پاسداران که به عنوان اصلی ترین بازوی نظامی جمهوری اسلامی شناخته می شود، در حالی به تقدیر و تجلیل از عوامل اش در فضای رسانه ای ایران پرداخته که هم اکنون چندین روزنامه نگار مستقل به اتهام “همکاری با فتنه” در زندان ها هستند و همچنین مخالفت این نیروی نظامی مانع بازگشایی انجمن صنفی مطبوعات شده است.

گفتنیست، شریعتمداری که خود در دهه ۶۰ از بازجوهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بوده، در شرایطی مورد تجلیل سپاه قرار گرفته که گزارش ها از تذکر آیت الله خامنه ای به وی در خصوص انتقاد از دولت روحانی حکایت دارد.

 با این وجود او کماکان با همان لحن سابق درباره حسن روحانی و مواضع وی سخن می گوید و در آخرین سرمقاله خود درباره سخنان اخیر رئیس دولت نوشته است: “منظور از فتنه‌گرانی که نباید در دولت به کار گرفته شوند و آقای روحانی و کابینه ایشان ملزم به فاصله‌گذاری با آنان شده‌اند، افراد و اصحاب نشان‌دار فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ هستند که بسیار بعید است برای جناب روحانی و یا مشاوران ایشان، ناشناخته مانده باشند. این طیف از فتنه‌گران شامل افراد نشان‌داری است که در جریان فتنه‌آمریکایی اسرائیلی ۸۸ آشکارا حضور داشته و مواضع وطن‌فروشانه خود را به صراحت اعلام کرده‌اند و نه، آن عده از فریب‌خوردگان که در فتنه یاد‌شده به بازی گرفته شده بودند و به قول جناب روحانی تصویر آنها در فلان صحنه دیده می‌شود و معلوم نیست تماشاچی بوده‌اند و یا…؟!”