دکترا برای مدیر حراست

نویسنده
آرش معتمد

» گرفتن مدرک برای وابستگان دولت نهم

درحالی که به نظر می رسد با وجود افشای مدرک جعلی مدرک کردان، پرونده این موضوع در دولت نهم بسته شده، اکنون برخی منابع در دانشگاه علامه خبر داده اند که این پروژه دراشکال دیگردرحال پیشروی است؛ که آخرین مورد آن تلاش برای اخذ مدرک دکترا برای مدیرکل فعلی حراست وزارت علوم، یعنی علی اصغر زارعی است.

علی اصغرزارعی از مدیران پروژه بومی سازی دانشگاه ها که قبلا خبرگزاری ایسنا تحت عنوان دکتر از وی یاد کرده بود درباره بومی شدن دانشگاه ها تاکید کرده بود که: “بومی شدن دانشگاه می تواند تا حدودی از ناهنجاریهایی که از مواردی مانند دوری، عدم کنترل و نظارت خانواده بر دانشجو و مسائل مالی و خوابگاهی برای دانشجویان پیش می آید، جلوگیری کند.”

اصغر زارعی با تحصیل در حوزه بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی مدتی است که با نام دکتر و استاد و جدیداً حتی به نام عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی مصاحبه و یا مطالبی را منتشر می‌کند. او اخیراً با حمایت مدیران دانشگاه علامه به عنوان دانشجوی دکترا به این دانشگاه وارد شده و بلافاصله با وجود مخالفت برخی از استادان موضوعی رابرای تز دکترا به تصویب رسانده است. منابعی که این خبررا اعلام کرده اند می گویند هرچند اصغر زارعی هنوز مراحل تصویب تزخود را کامل نکرده ولی با عنوان دکترا و حتی استادی دانشگاه علامه طباطبایی به مصاحبه و انتقاد از حکومت تازه آمده اوباما پرداخته است. از این رو به گفته این منابع به نظر می رسد خیلی دور نیست که نسل جدیدی از این استادان تازه رسیده جایگزین استادان حذف شده ای چون دکتر بشیریه و دکتر سمتی شوند.

آخرین گفت وگوی اصغر زارعی در سایت تابناک در نشانی اینترنتی
www.tabnak.ir/pages/ درج شده که از وی تحت عنوان دکتر و عضوهیات علمی دانشگاه نام برده شده است.

اصغر زارعی زمانی در گفت وگو با خبرگزاری مهر گفته بود: “طبق بخشنامه ای که قبل از دولت نهم در وزارت علوم تهیه و به دانشگاه ها ابلاغ شده است نباید هیچ دانشگاهی اردوهای تفریحی دانشجویی را به صورت مختلط برگزار کند. در صورتی که این اردوها به صورت مختلط در دانشگاهی برگزار شود و در پی آن تبعات خلاف مقررات به وجود آید، معاونت فرهنگی دانشگاه باید بر اساس ظوابط پاسخگو باشد.” ولی او هیچگاه نگفته دانشجویی که هنوز مدرک دکترای خود را دریافت نکرده اگر تحت عنوان دکتر درمصاحبه ها و… شرکت کند از لحاظ اخلاقی وقانونی چه حکمی خواهد داشت.

زارعی درمراسمی که درچهارشنبه 2/8/86 با حضور وزیر و مدیر کل حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمدی مدیر کل حراست استان اصفهان و جعفری رئیس اداره اطلاعات شهرستان کاشان در معارفه محمدرضا منزوی به عنوان سرپرست حراست دانشگاه کاشان برگزار شد،تاکید کرده بود که : “حراست چشم تیزبین نظام در محیط‌های مختلف است …مانند چراغی مسیر راه را برای دیگران روشن کند و مشاور امین تک‌تک افراد دستگاه باشد.”

به این ترتیب به نظر می رسد این “مشاور امین” مایل است با طرح نام خود درکنار عنوان دکترایی که هنوز موفق به دریافت آن نشده است تعریف جدیدی از مفهوم “امین تک تک افراد دستگاه ” ارائه بدهد.