همسر مسعود علیمحمدی: پرونده باز است

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» مجید جمالی فشی بدون یک کلمه حرف بالای دار رفت

مجید جمالی فشی که از سوی مسئولین امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی به عنوان عامل ترور دکتر مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران معرفی شده، دیروز در حالی به دار آویخته شد که همسر آقای علیمحمدی به “روز” میگوید 30 الی 40 نفر دیگر دراین پرونده بازداشت شده اند.

معصومه کرمی می گوید که “با ایشان 30 – 40 نفر دیگر را هم گرفتند فقط همین یک نفر را به ما نشان دادند و عامل اصلی محسوب کردند. آن افراد دیگر را ما ندیدیم و اطلاعی از آنها نداریم اما پرونده با اعدام این یک نفر بسته نمی شود و همچنان باز است”.

همسر دکتر علیمحمدی که خود در صحنه اعدام مجید جمالی فشی حضور نداشته می گوید که خانواده آقای جمالی نیز در هنگام اعدام حضور نداشتند.

مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران بامداد 22 دی ماه 88 در مقابل منزل شخصی اش و بر اثر انفجار یک بمب که از راه دور کنترل می شد، جان باخت.

روایت های مختلفی در مورد او و علل و عوامل ترورش از سوی رسانه های موافق و مخالف حکومتی مطرح شد؛ روایت هایی که چهره هایی متفاوت از این استاد دانشگاه ارائه میداد. در برخی از این روایت ها مسعودی حامی میرحسین موسوی و سبزها معرفی شده بود و اینکه وی توسط جمهوری اسلامی ترور شده؛برخی دیگر هم از او به عنوان دانشمند هسته ای نام می بردند و ترور وی را به مجاهدین خلق و با همکاری موساد نسبت می دادند.

همسر آقای علیمحمدی اما می گوید: “چیزی که من میدانم این است که همسرم استاد فیزیک دانشگاه بود اما دولت به من میگوید که همسرم در مسائل هسته ای بوده”.

خانم کرمی، مجید جمالی فشی را عامل قتل همسرش میداند:” او را محارب شناخته بودند و در دادگاه حکم به محارب بودنش دادند ما هم رضایت میدادیم و از قصاص گذشت میکردیم هیچ فرقی نمی کرد و باز اعدامش میکردند”.

مجید جمالی فشی از قهرمانان ورزش های رزمی ایران بود. او بر اساس کیفرخواستی که در شعبه 15 دادگاه انقلاب علیه او صادر شد متهم بود که در مقابل دریافت 120 هزار دلار، به موساد اطلاعات داده، اماتاکنون توضیحی داده نشده که این ورزشکار به چه نوع اطلاعاتی دسترسی داشته و چه اطلاعاتی به موساد داده است.

او به محاربه و افساد فی الارض، همکاری با موساد، تحصیل مال نامشروع و تخریب اموال مسکونی ناشی از انفجار بمب و نگه‌داری مواد روان‌گردان متهم شده بود.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی به روال معمول، “اعترافات” آقای جمالی فشی را پخش کرد که طی آن او به ترور دکتر علمیحمدی “اعتراف” کرد. تاکنون جزاین “اعترافات” هیچ سند یا مدرک مستدلی در این زمینه منتشر نشده است.

خانم علیمحمدی به “روز” می گوید: “دست ما به عاملان اصلی نمی رسد و به خدا واگذار کرده ایم اما او هم عامل بود و توی دادگاه هم گفت که میخواست 5 نفر دیگر را هم ترور کند. به هر حال او اعدام شد اما این پرونده بسته نمی شود و باز است چون همراه با او 30 - 40 نفر دیگر را هم گرفته بودند ولی فقط او را به ما نشان دادند و عامل اصلی محسوب شد. از بقیه دستگیر شده ها هم خبری ندارم چون به ما نشان ندادند و به هر حال وزارت اطلاعات کارهایی انجام داده که سری است و منهم اندازه شما میدانم.”

او می افزاید: “با من تماس گرفتند که برای اعدام بروم اما گفتم من توانایی دیدن اعدام را ندارم و همسر خواهر آقای علیمحمدی به عنوان نماینده خانواده ما رفت. می گفت او را که آوردند هیچ حرفی نمی زد و رفت زیر چوبه دار. باز هم هیچ حرفی نزد تا اینکه اعدام شد. خانواده اش هم حضور نداشتند”.

به خانم کرمی می گویم در مصاحبه ای که با شما داشتم گفته بودید همسرتان استاد دانشگاه بوده و هیچ ارتباطی به مسائل هسته ای ایران نداشته، سازمان انرژی اتمی ایران نیز هر گونه ارتباط او را با این سازمان تکذیب کرده بودند. همسر آقای علیمحمدی می گوید: “همسرم تا زمانی که به شهادت رسید نماینده ایران در پروژه سزامی بود. چیزی که من می دانم این است که همسرم استاد دانشگاه بود اما دولت الان به من می گوید که او در مسائل هسته ای بوده. می گوید که یکسری مسائل سری بوده و کسی نمی دانسته و چیزی گفته نمی شده.”