پنجاه ثانیه

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

سردار فدوی گفته است که ما می توانیم در پنجاه ثانیه ناو هواپیمابر آمریکا را نابود کنیم. البته در کشورهای دیگر هم همین کار را می کنند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم روند پرتاب موشک در جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان را بنویسیم و از آن برای آموزش بهتر در زمینه موشکی استفاده کنیم.

روسیه: پوتین راس ساعت ده صبح به وقت گرینویچ تصمیم می گیرد موشک هواپیمابر ناتو را در اطراف اوکراین مورد هدف قرار دهد. تلفن قرمز رمزدار غیرقابل شنود را برمی دارد، به وزیر خارجه می گوید “یازده دقیقه دیگر بیانیه شماره ۲۵۶ اف اس ایکس را از خبرگزاری نووستی منتشر کن.” بعد از یک دقیقه با همان تلفن شماره اتاق جنگ را می گیرد و به فرمانده نیروهای موشکی می گوید: “دستورالعمل شماره ۳۷۸۶۵ م ن را اجرا کن.” فرمانده نیروی موشکی در عرض یک دقیقه گاوصندوق مخصوص را باز می کند و پاکت دستورالعمل شماره ۳۷۸۶۵ م ن را بیرون می آورد و یک دقیقه بعد با تلفن قرمز روی میز کارش به اتاق فرمان می گوید: “ ۳۲۴ م ن ر ج” مسئول اتاق فرمان کلید دکمه قرمزی را که زیر شیشه ای قرار دارد، باز می کند و دکمه را فشار می دهد. ده ثانیه بعد موشک روسی شلیک شده و به سوی هدف می رود. کل عملیات شش دقیقه طول می کشد، احتمالا موشک روسی با سپر دفاع موشکی برخورد کرده و پنج دقیقه بعد اطلاعیه وزارت خارجه روسیه در نووستی منتشر شده و نسخه آن بلافاصله توسط نماینده روسیه به دبیر شورای امنیت سازمان ملل و مسئول عملیات ناتو تحویل داده می شود. طبق آن نامه شلیک موشک بطور سهوی صورت گرفته و روسیه قصد جنگ با ناتو را ندارد. هفت دقیقه بعد نیروهای طرفدار روسیه در شهرهای شرقی اوکراین و شهرهای جنوبی بلاروس پرچم روسیه را در دست می گیرند و به خیابان می ریزند و علیه حمله ناتو به موشک های روسی تظاهرات می کنند و تمام ساختمان های دولت اوکراین و بلاروس را تسخیر می کنند و تا صبح ودکا می خورند.

کره شمالی: کیم جونگ اون راس ساعت ده صبح به وقت گرینویچ در حال دیدن استارآکادمی است، یک لحظه کانال عوض می کند و خبر ورود ناوهواپیمابر آمریکا را از سی ان ان می شنود. روی تخت دراز می کشد و دکمه قرمز را فشار می دهد، چراغ توالت روشن می شود. یادش می آید که دکمه را اشتباه زده، دکمه زرد را فشار می دهد و ده ثانیه بعد موشک زمین به دریای کره شمالی پرتاب می شود. کل عملیات سه دقیقه طول می کشد.

آمریکا: باراک اوباما راس ساعت ده صبح به وقت گرینویچ تصمیم می گیرد موشک زمین به زمین خود را به یک ناو هواپیمابر ایرانی شلیک کند. تلفن قرمز رمزدار را برمی دارد و شماره ۶۶۶ را می گیرد و به کسی که آنجاست می گوید: “دستور العمل ۲۵ کا ال ام را اجرا کن.” دو دقیقه و هفت ثانیه بعد موشک مذکور شلیک می شود.

قذافی: معمر القذافی راس ساعت ده صبح به وقت گرینویچ در زمانی که زنده بود، خبردار می شود که یکی از محافظانش به او خیانت کرده است. اسلحه طلایی اش را برمی دارد و محافظ را احضار می کند. بعد به او می گوید تو به من خیانت کردی. بعد اسلحه را به او می دهد و می گوید خودت را جلوی من بکش. محافظ که رنگش پریده و در حال سکته است اسلحه را روی شقیقه اش می گذارد و شلیک می کند، اما چون حالش خراب است گلوله درمی رود و به دکمه قرمزی می خورد. بلافاصله موشک زمین به زمین از تریپولی به سوی ناو ناتو شلیک می شود. اما سیستم دفاع موشکی ناتو آن را روی هوا می زند. سه دقیقه بعد قذافی خبردار می شود که موشک شلیک شده و به ناتو اعلام جنگ داده و محافظ خودش را هم می بخشد و به او مدال قهرمانی در جنگ می دهد.

اسرائیل: نخست وزیر اسرائیل راس ساعت ده صبح به وقت گرینویچ تصمیم می گیرد موشکی را به یک ناو ایرانی شلیک کند. نخست وزیر تلفن قرمز را برمی دارد و به مسئول اتاق فرمان می گوید دستورالعمل ۱۳۴۸۷ م را اجرا کن. مسئول اتاق فرمان دکمه روبرویش را فشار می دهد. ۵۷ ثانیه بعد از تلفن موشک شلیک می شود.

جمهوری اسلامی ایران: موبایل سردار فیروزآبادی راس ساعت ده به وقت گرینویچ به صدا در می آید و از شورایعالی دفاع به او خبر می دهند که باید ناوگان نیمیتز آمریکا بسرعت مورد حمله موشکی قرار بگیرد. فیروزآبادی از جا بلند می شود و بیست و سه دقیقه طول می کشد تا شلوار و سایر لباس هایش را بپوشد. سپس از خانه به ستاد مرکزی می رود، چهل و دو دقیقه در ترافیک گیر می کند، او می خواهد از تلفن رمز دار استفاده کند و چون تلفنش یک هفته قبل خراب شده بود، آن را برای تعمیر داده و در خانه تلفن قرمز ندارد. در همین حال یکی از مسئولین شورایعالی دفاع به رفسنجانی، ظریف، روحانی، خاتمی، سردار علائی، سعید حجاریان، مهدی هاشمی، فریبرز رئیس دانا، نسرین ستوده موضوع را خبر داده و این خبر توسط زهرا اشراقی در فیسبوک منتشر شده است. وقتی فیروزآبادی به ستاد مرکزی می رسد متوجه می شود که صدها اتوبوس و موتورسوار از جمله بسیجی دهن گشاد با پلاکاردهایی در دست در حمایت از حمله موشکی ایران به ناوگان نیمیتز جمع شده اند. خبرنگاران صدا و سیما نیز در حال پوشش خبری هستند و خبرنگاران خارجی مستقر در تهران در محل اجتماع کرده اند. در مجلس در ساعت ده و چهل و پنج دقیقه نامه حمایت ۶۴ نماینده جبهه پایداری از حمله موشکی ایران توسط حمید رسائی قرائت شده و در رسانه ها منتشر می شود. سی ان ان هفت دقیقه بعد از راه افتادن سردار فیروزآبادی از خانه اش به گزارش از ایران می پردازد. تعدادی از ایرانیان چپ در نیویورک علیه اقدام آمریکا با در دست داشتن عکس هایی از ندا آقاسلطان و ستار بهشتی و نسرین ستوده در حال راهپیمایی هستند و نوام چامسکی این اقدام را شدیدا محکوم کرده است. جلسه میان هاشمی، ظریف و ولایتی در بیت برگزار شده و ظریف و هاشمی معتقدند که شلیک این موشکها در این شرایط به نفع ایران نیست. اما ملاقات آنها به دلیل داشتن جلسه شب شعر رهبری صورت نمی گیرد. آیت الله مصباح شخصا با فیروزآبادی و جعفری تماس می گیرد و هر گونه اطلاعاتی را که آنها لازم دارند از طریق یک شخصیت معتمد حزب اللهی سیاهپوست در خود ناو نیمیتز در اختیار سردار جعفری می گذارد. سردار فیروزآبادی وارد ستاد مرکزی شده و متوجه می شود که جلسه اتاق جنگ تشکیل شده است. سه ساعت و چهارده دقیقه بعد کنفرانس خبری در صدا و سیما با حضور رئیس جمهور و فرماندهان سپاه تشکیل شده و اعلام می شود که این خبر تکذیب شده و اصولا چنین چیزی واقعیت ندارد. جمشید مشایخی نیز در همین حال طی نامه ای به برد پیت از وی بخاطر این حمله عذرخواهی می کند.