جنگ های جدید، بدون خونریزی و گلوله

نویسنده

» تحلیل ال پائیس از هک توییتر

مرسه مولیست

در اخبار گفته شد سایت اجتماعی توئیتر توسط یک گروه هکر ایرانی که خود را “ارتش اینترنتی ایران” می نامند، دچار اختلال گردید. طی چند ساعت میلیون ها نفر که قصد ورود به این شبکه اجتماعی را داشتند، به صفحه دیگری ارجاع داده شدند که در آن پیامی طلبکارانه نسبت به آنچه که نظارت ایالات متحده خوانده می شد نوشته شده بود: “دیگر این طور نیست. این ما هستیم که بر اینترنت نظارت داریم و با قدرت مان آن را هدایت می کنیم”.  

توئیتر در واقع به سایت ارتباطاتی ایرانیان پس از انتخابات تبدیل شده و حمله این گروه نیز به همین دلیل بوده. این حمله زیاد به طول نینجامید و به داده ها و اطلاعات موجود در سایت نیز خسارتی وارد نشد.

حمله به توئیتر آخرین مورد از “حملات اینترنتی”، “تروریسم اینترنتی” یا “جنگ اینترنتی” است که روز به روز ابعاد گسترده تری پیدا می کند و نگران کننده تر به نظر می رسد. این حملات اینترنتی گاهی به صورت ناشناس و گاهی شناخته شده صورت می گیرند، مانند حمله ای که استونی در سال ۲۰۰۷ از سوی روسیه متحمل شد یا دزدی های اینترنتی از ایالات متحده که اخیراً توسط کره ای ها صورت گرفت.

به واقع چه سودی از حمله به سایت های اینترنتی برای هکرها حاصل می شود؟ اینها چه کسانی هستند؟ کجا هستند؟ ناپلئون ها و رومل های امروزی چگونه خود را برای چنین حملاتی آماده می کنند؟

 

منبع: ال پائیس، ۱۹ دسامبر