خامنه‌ای چه آرزویی دارد؟

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» امام جمعه مشهد تشریح کرد

سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری، آرزوی رهبر جمهوری اسلامی را “زیارت قبر مطهر امام حسین” در عراق اعلام کرد.

پایگاه اطلاع رسانی بعثه رهبر جمهوری اسلامی گزارش داده که علم الهدی در جمع “روحانیون و مداحان عتبات عالیات” از آنها خواسته تا “سلام رهبر معظم انقلاب را به محضر مبارک امام حسین” برسانند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه “ رهبر معظم انقلاب آرزوی کربلا دارند” گفته است که “شرایط به گونه‌ای است که این امکان وجود ندارد.”

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر خود به کربلا افزوده: “یک روز پیش از زمانی که می‌خواستم به سفر معنوی عتبات عالیات مشرف شوم، در خدمت آقا بودم. عرضه داشتم فردا به کربلا می‌روم که آقا با یک نگاه حسرت‌آمیزی گفتند ما را که فراموش نمی‌کنید.”

علم الهدی در ادامه سخنان خود “عزت روحانیت” را “به برکت رهبری حضرت آیت الله خامنه ای” دانسته است.

او خطاب به روحانیون و مداحان افزوده: “به عنوان ادای حق رهبری مقید باشیم که یک زیارت یا حداقل سلامی از طرف ایشان به محضر آقا سیدالشهدا عرض کنیم به امید اینکه رهبر عزیزمان به این آرزویشان برسند.”

همزمان، روزنامه کیهان نیز از برگزاری کنگره‌ای ادبی با نام “وصف گل” در تمجید از علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی خبر داد.

این روزنامه که زیر نظر نماینده ولی فقیه اداره می شود، در شماره روز دوشنبه ۱۴ فروردین خود نوشت که کنگره مذکور از سوی بنیاد خیریه فرهنگی المهدی در اصفهان برگزار خواهد شد.

آن‌طور که کیهان نوشته است در این کنگره قرار است در تمجید از رهبر جمهوری اسلامی شعر، قطعات و مقالات ادبی خوانده شود.

در این کنگره قرار است، افرادی که کیهان آنها را “شعرا و ادبا” معرفی کرده در شش محور از پیش اعلام شده در قالب شعر و قطعات ادبی از خامنه‌ای تعریف کنند.

این برای نخستین‌بار است که برگزاری کنگره‌ای رسمی در تعریف از رهبر جمهوری اسلامی در دستور کار نهاد‌های فرهنگی قرار می‌گیرد.

 

به یاد ماندنی ترین جملات

پس از اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، طرفداران آیت الله خامنه ای و مسئولان حکومتی همراه با رسانه های رسمی، تعریف و تمجید‌ها از او را به طور فوق العاده ای افزایش داده اند.

از سوی دیگر سایت رسمی دفتر رهبر جمهوری اسلامی با طرح این پرسش که “مهم‌ترین و به ‌یاد ماندنی‌ترین جمله‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سالی که گذشت، کدام جمله است؟ از طرفداران او خواسته پاسخ های خود را برای این دفتر بفرستند.

آنگونه که سایت “دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای” نوشته تاکنون نزدیک به دو هزار نفر، پاسخ های خود را به این پرسش ارسال کرده اند.

در بخش مخصوص این سایت، با اشاره به اینکه “در سالی که گذشت بیش از ۶۰ صفحه از صفحات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به متن سخنان و پیام‌های ایشان اختصاص پیدا کرد” آمده : “مرور این سخنان می‌تواند نکات و زوایای جدیدی از این سخنان و پیام‌ها را پدیدار کند.”

به نوشته این سایت، “نتیجه‌ این ابراز نظرها، جالب توجه و حاوی نکات ارزشمندی خواهد بود.”

برخی از پیام های ارسال شده در سایت دفتر رهبر جمهوری اسلامی بدین قرار است:

ـ هر جا ملتی هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند مقابله کند ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این حرف نداریم.

ـ من همین جا به این مناسبت، این جمله را عرض بکنم: حکام بحرین ادعا کردند که ایران در قضایای بحرین دخالت میکند. این دروغ است. نه، ما دخالت نمیکنیم. ما آنجائی که دخالت کنیم، صریح میگوئیم. ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزی جنگ سی و سه روزه و پیروزی جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.

ـ بسیج سیاسی است اما سیاست زده نیست، سیاسی کار نیست، جناحی نیست.

ـ در مقابل تهاجم دشمنان برای دفاع از خودمان، در همان سطحی که دشمن حمله کند، به آنها حمله خواهیم کرد.

ـ بر خلاف تصور و تحلیل های جبهه استکبار، نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابی طالب نیست بلکه در شرایط بدر وخیبر قرار دارد.