گوگل را سراسر گاگول می کنیم

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

با توجه به اینکه خبرهای رسیده از تهران و شهرهای بزرگ کشور نشان می دهد که ده ها هزار نفر از مردم تهران در راهپیمایی اعتراض شرکت کرده و صدها هزار پلیس، بسیجی، پاسدار، لباس شخصی، بسیجی جی جی( انجمن خواهران بسیجی)، اعضای ناجا، نزاجا، نهاجا، سماجا، صداجا، نواجا، بیا اینجا و برو اونجا و جاهای دیگر با توپ، تانک و گاز اشک آور که دیگر اثر ندارد در خیابانها حضور یافتند، به همین دلیل سایت های حکومتی اعلام کردند که تهران روز 25 بهمن آرام ترین روز خود را پشت سر گذاشت و بسیاری از مردم تهران به پیشنهاد شورای هماهنگی گوش جان سپرده و خرید نوروزی خودشان را به دستور دادستان کشور از همین دیروز شروع و بعضی ها هم تمام کردند. همزمان با گذشت این روز آرام، جی میل که قطع بود، وصل شد، ولی آقایی به نام آقامیری که اخیرا کشف شده و احتمالا یک دور کامل کلاسهای حسن عباسی را درباره انواع جنگ سرد، دکترین، تجاوز و رابطه سکس و استکبار گذرانده است، در مصاحبه با خبرگزاری مهر شرکت کرد و سیاست های جدید نظام را در مورد اینترنت اعلام کرد. آقای آقامیری گفت: “ گوگل در خدمت سازمان سیا است و در عین حال خود را به عنوان یک سایت خدمت رسان معرفی کرده است.” وی افزود: “ گوگل علم دشمنی با ما برداشته است.” وی گفت: “ جی‌میل به شدت در اختیار اقشار مختلف قرار می‌گیرد و ممکن است در برخی فضاهای ایجاد ناامنی به کمک اخلالگران بیاید و ایجاد مشکلات کند.” او اظهار داشت: “ اینترنت مهمان ناخوانده است که وارد کشور ما شده.”

با توجه به نظرگاههای آقای آقامیری مصاحبه ای با دستیار وی به نام چنگیز فیلتربان انجام دادیم که نظرگاههای او را می خوانیم.

 

ما: شما گفته اید که گوگل عامل سازمان سیا است، آیا همه عامل سازمان سیا هستند یا فقط گوگل، و آیا دلیلی در این مورد دارید؟

چ.ف: ما مدتهاست گوگل را رصد می کنیم. این نهاد استکباری که در محمل موتور جستجو عمل می کند، طبق بررسی های ما همه اطلاعاتی را که دشمنان ما، اعم از کشورهای خارجی و مردم ایران هر جا بگذارند، در دسترس همه قرار می دهد و این کار را بدون نظارت وزارتین اطلاعات و  ارشاد انجام می دهد و این یک دغدغه برای ماست. شما از همین گوگل می توانید به همه سایت ها از جمله سیا، موساد و اینتلیجنت سرویس دسترسی پیدا کنید که این موضوع را ما یک هفته است کشف کردیم و آن را قطع می کنیم.

 

ما: جمهوری اسلامی سایت های فراوانی را فیلتر کرده است، شما که آنها را فیلتر می کنید، چرا موتور جستجو را فیلتر کردید، آیا این مانع دسترسی دانشمندان و محققان نمی شود؟

چ.ف.: اتفاقا مشکل ما هم همین است، وگرنه اگر سایت گوگل سایت گاگول بود و فقط به درد جستجوی سایت های سکسی که ما می دانیم مورد نیاز جوانان ماست، یا سایت های تفریحی بود، ما مشکلی نداشتیم، همین الآن ما پذیرفتیم که پارک وجود داشته باشد. مگر در پارک چه می کنند؟ آیا نماز می خوانند؟ نه. خیلی ها در پارک راه می روند، یا حتی می دوند. پس ما با تفریح و سرگرمی مخالف نیستیم. ولی خیلی از سایت هایی که گوگل در دسترس می گذارد، سایت هایی نیستند که به درد سرگرمی یا دوستیابی بخورند. بلکه از آنها می شود استفاده کرد.

 

ما: اگر بخواهید جلوی کارکرد علمی و فرهنگی اینترنت را بگیرید آیا این موضوع باعث تضعیف بنیه علمی کشور نمی شود؟ مثل این می ماند که شما همه دانشگاهها را تعطیل کنید. آیا این اقدام به نفع کشور است؟

چ.ف.: بله، قطعا به نفع کشور است، ولی ما الآن امکانات آن را نداریم. ما خیلی تلاش کردیم که دانشگاهها یا حداقل دانشکده های علوم انسانی را تعطیل کنیم، ولی متاسفانه جریانهای فتنه گر و منحرف و بی بصیرت مانع عملیاتی شدن این اقدام شده و امیدواریم بعد از مقابله با اینترنت به حساب آنها هم برسیم.

 

ما: شما گفته اید که “ اینترنت مهمان ناخوانده است” با توجه به مهمان نوازی که ویژگی مردم ایران است و در حال حاضر سی میلیون کاربر اینترنت داریم، آیا بستن راه تنفسی این سی میلیون نفر کار درستی است؟

چ.ف.: مهمانانی که می خواهند از خارج بیایند، باید قوانین کشور را رعایت کنند، مثلا همین آقای علی استون پسر آقای اولیور استون که به عنوان میهمان در سالگرد انقلاب به ایران آمده بود، رفت به اصفهان و در آنجا به یک مسجد رفت و می خواست کاری در مسجد بکند، که مسوولان امر به ایشان گفتند مسجد جای این کارها نیست و ایشان همان موقع اسلامیت خودش را عملیاتی کرد و نشان داد که مهمان باید خر صاحبخانه باشد، گوگل هم باید همینطور باشد. البته ما نمی خواهیم در کار کشورهای دیگر دخالت کنیم، گوگل می تواند در آمریکا هر کاری می خواهد بکند، البته نباید علیه جنبش وال استریت شعاری بدهد یا کاری بکند، ولی وقتی اینها به ایران می آیند باید زیر نظر وزارت خارجه و ارشاد و البته اطلاعات - که البته ما با آن  دو وزارتخانه هم مشکل داریم - عمل کنند، ولی آنها این کار را نکردند و گوگل به عنوان یک جریان فتنه گر تمام دکتورین های خارجی از جمله “ قابلمه و قورباغه”، “ لاک پشت و سیخ” و “ ناتو” را عملیاتی کرده و ما با آن مبارزه می کنیم.

 

ما: تعطیل جی میل مانع ارتباطات عمومی مردم می شود و حتی خیلی از برادران سایبری هم با آن مشکل دارند و حتی حزب الله هم با آن مشکل دارد، آیا شما نمی خواهید خواسته های آنها را در نظر بگیرید؟

چ.ف.: در حال حاضر هیچ چیز برای هیچ کس معلوم نیست، اینکه چه کسی حزب الله است، معلوم نیست. بسیاری از کسانی که یک سال قبل جزو عناصر حزب الله بودند، امروزه مخالف هستند و ما اصلا آنها را قبول نداریم. ما نمی دانیم که چه کسی جزو نظام است و چه کسی نیست. حتی من خودم هم وقتی صبح های سرکار می آیم مطمئن نیستم که خائن نباشم. این یک واقعیت است. پس ما چطور می توانیم تمام امکانات جی میل را که ما وقت نمی کنیم همه آن را هک کنیم، در خدمت نظام بگیریم؟ به ما حق بدهید که ما در این حالت ای میل را تعطیل کنیم و جایگزین ایرانی برای آن ایجاد کنیم.

 

ما: یعنی شما می خواهید یک موتور جستجوگر و یک سرویس ای میل ایرانی درست کنید که همان کار گوگل را بکند؟

چ.ف.: دقیقا. ما دقیقا همان موتور جستجو را ایجاد می کنیم، بطوری که هیچ مشکلی نداشته باشد، و یک سرویس ای میل می دهیم که همه بتوانند نامه به هم بدهند، ولی ایرانی باشد. یک گوگل و جی میل ایرانی درست می کنیم.

 

ما: اگر می خواهید همان را درست کنید، چرا جلوی آن را می گیرید؟

چ.ف.: ببینید، فرق می کند. مثلا وقتی ما یک ای میل می دهیم رئیس جی میل می تواند آن را بخواند، ولی ما نمی توانیم تا آن را هک نکردیم، بفهمیم کی برای کی چی نوشت. در حالی که ما اگر جی میل و گوگل خودمان را داشته باشیم، می توانیم آن را کنترل کنیم. این تفاوت کوچکی است و فکر نمی کنیم کسی هم مشکلی با آن داشته باشد.

 

ما: شما از کجا متوجه شدید که جی میل و گوگل زیر نظر سیا است؟

چ.ف.: از آدرس آن. شما وقتی وارد گوگل بشوید متوجه می شوید که این سیستم کاملا در آمریکاست، مثل خیلی چیزهای دیگر.

 

ما: خوب، جنبش وال استریت هم در آمریکاست، آیا این دلیل می شود که توسط سیا اداره شود؟

چ.ف.: نه، در این مورد رهنمود رهبری مشخص است. رهبری جنبش وال استریت را تائید کرد، ولی هرگز جی میل را تائید نکرده، پس ما می توانیم مطمئن باشیم. شما خودتان که به داخل جی میل بروید می بینید آدرس اش را نوشته است. ما عکس همه افراد گوگل را داریم، عکس دفترشان را هم داریم. آنها نمی توانند چیزی را پنهان کنند.

 

ما: ولی سی میلیون نفر از اینترنت استفاده می کنند. چطور می توانید آن را قطع کنید؟

چ.ف.: کار سختی نیست. هم می توانیم از طریق فیلتر کردن مانع بشویم که کسی داخل گوگل و جی میل نرود، هم می توانیم سیم اش را قطع کنیم. حتی می توانیم ساختمان مخابرات را منفجر کنیم. درست است که برای ما هزینه دارد، ولی نظام باید این هزینه را بپردازد. البته گوگل اگر کل سیستم اش را تحت نظر ما قرار دهد، و دفتر آن زیر نظر ارشاد در تهران کار کند، ما مشکلی نداریم، حتی ما حاضریم مصلای تهران را در اختیارشان قرار دهیم، ولی زیر نظر خودمان باشند.

 

ما: فرض کنید جی میل و گوگل را کنترل کردید، فیس بوک را چه می کنید؟

چ.ف.: فیس بوک هم مثل همین، مرحله به مرحله پیش می رویم، اینها می توانند بیایند همین جا. در همین تهران همه شان را جا می دهیم.

 

ما: خب، در این صورت آنها مشتریان جهانی شان را از دست می دهند.

چ.ف.: بله، این احتمال هم هست. ممکن است حساب کنند و ببینند دو میلیارد مشتری از دست می دهند و دو میلیارد از سی میلیون بیشتر است و نیایند، ولی ما کار خودمان را می کنیم. متوجه که هستید؟ اصل رضایت رهبری است.

 

ما: نه، من متوجه نمی شوم. شما فرمودید که چون جی میل در خدمت همه مشتریان قرار می گیرد، عیب دارد، چه چیزی در این ماجرا اشکال دارد؟

چ.ف.: ببینید، مثلا ما می توانیم لیستی از دانشمندان و نخبگان، مثل برادران بسیج، نمایندگان ردصلاحیت نشده، بعضی از وزرا، بعضی از فرماندهان سپاه، شاید حدود صدهزار نفر آدم را معرفی کنیم که آنها حق استفاده از ای میل داشته باشند. نه اینکه هر کسی بتواند خودش برای خودش ای میل باز کند. بدون هیچ نظارتی. ما باید با فرد مصاحبه کنیم. عکس و فتوکپی شناسنامه، گواهی اعتیاد، سندازدواج، تائیدیه شورای نگهبان یا بسیج محل، و این موارد را بیاورد، ما بررسی کنیم، از وزارت اطلاعات، البته از آن جناح وزارت اطلاعات که زیر نظر رهبری است استعلام کنیم و بعد فرد بتواند ای میل باز کند. نمی توان همین جوری ای میل باز کرد. حتی فتنه گران هم الآن ای میل دارند، ما نمی توانیم به دست یک دشمن نظام اسلحه بدهیم. این حق مسلم ماست.