موطلائی در مونیخ

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه که پریروز اعلام کرده بود که تعلیق قابل بررسی است، ظاهرا در ساعات آخر پریشب با یک شیئی سخت تصادف کرد و پس از اینکه دیروز صبح به هوش آمد، اعلام کرد که « موضوع تعلیق تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست.» فعلا علی لاریجانی یک امامزاده جدید در سوئیس پیدا کرده و دارد به آنجا متوسل می شود. احتمالا پس از تئوری های نگاه به شرق، نگاه به دنیای اسلام، نگاه به هند، نگاه به آمریکای لاتین و نگاه به مسکو، فعلا یک هفته ای هم تئوری نگاه به سوئیس در پیش گرفته می شود. نکته این که لاریجانی گفته است: « سوئیس هیچ پیشنهاد جدیدی به ما ارائه نکرده است.» فعلا موطلائی شهر ما رفته میهمانی جنتلمن های اروپایی هایی که « موطلایی ها را ترجیح می دهند» و منتظر است تا یکی پیدا بشود و از او خواستگاری کند. تا یک هفته دیگر فرصت قطعنامه تمام می شود و بازهم علی می ماند و حوض خالی و نطنز بی گلابی و ناو آیزنهاور. من که زبانم مو درآورد، بابا! ملت عزیز! برادران! خواهران! قضیه جنگ جدی تر از آن است که فکر می کنید، ما هم فقط یک راه داریم، باید غنی سازی را متوقف کنیم. شتر مرد، حاجی خلاص! هفته بعد، یک قطعنامه مثل برق و باد می خورد توی سرمان و یک قدم دیگر به پرتگاه نزدیک تر می شویم.


کره شمالی بله را گفت

اگر گفتید فرق کره شمالی با ایران چیست؟ پاسخ این است: کره شمالی چون فقیر است و هیچ انرژی و ثروتی ندارد، بمب اتمی ساخته است و حاضر است تکنولوژی هسته ای خودش را بدهد و به جای آن انرژی بگیرد. ایران درست برعکس عمل می کند، یعنی همه انرژی ها را به قیمت ارزان و به میزان کافی دارد، و حاضر است همه این انرژی ها را بدهد و به جایش تکنولوژی هسته ای بگیرد. در همین راستا، بالاخره کیم جونگ ایل، تنها مرد کره ای که حق استفاده از عینک آفتابی و کاپشن سفید را دارد، بله را به خانم رایس گفت. کره شمالی دیروز با آمریکا توافق کرد. من قول می دهم که در همین چند ماه آینده همه کشورهایی که با آمریکا مشکل دارند، زیر سایه ترس جنگ ایران و آمریکا، مشکل شان را با آمریکا حل می کنند و یک باره می بینی شوخی شوخی کره شمالی و سوریه و فلسطین و حزب الله و مقتدی صدر با آمریکا کنار آمدند و به ایران حمله کردند.


حرف نامربوط نزنید

اصولا یکی از خوبی های ایران این است که آدم می فهمد که به چه دلیل مجازات شده است. در راستای اینکه فعلا اصلاح طلبان عزیز هیچ کاری به جنگ ندارند و طبعا مهم ترین موضوع دنیا در حال حاضر علت ممنوعیت خروج آقاجری و عبدالله مومنی است، « محمد خرسند» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اعلام کرد: « این دوستان حرف بی ربط زیاد می زنند و ممنوع الخروج می شوند.» آگاهان ضمن تشکر از این عضو شریف حزب مذکور از کلیه کسانی که قصد خروج از کشور را دارند، درخواست کردند که حرف بی ربط زیاد نزنند تا مثل خواهران فمینیستی که اصلا چه مربوط و چه نامربوط حرف نزده بودند، هم ممنوع الخروج شوند و هم زندان بروند.

مغز مصنوعی در استنفورد

دانشگاه استنفورد پروژه تولید مغز مصنوعی را آغاز کرد. ظاهرا این دانشگاه تصمیم دارد یک مغز مصنوعی بسازد که می تواند فکر کند. قرار است از بوش و احمدی نژاد برای کشف اشتباهات احتمالی چنین دستگاهی استفاده کنند.

آقا! برین ولی تون رو بیارین

آقا! گاهی اوقات آدم حقایقی را که هیچ کس تاکنون متوجه آن نشده از آدمهایی می شنود که اصلا باورش نمی شود. من این همه روی مشکلات منطقه فکر کردم، این که چرا در افغانستان مواد مخدر و بی سوادی بیداد می کند؟ این که چرا در پاکستان عقب ماندگی و فقر و فساد باعث شده است که یک جامعه دائما در بحران باشد؟ و دهها سووال دیگر در مورد عراق و ترکیه و جمهوری آذربایجان و دیگر کشورها. خیلی دلم می خواست کسی پیدا می شد و علت این مشکلات را توضیح می داد. و بالاخره آقای ناطق نوری که مدتهاست تبدیل به صامت نوری شده است، گفت: « مشکل کشورهای منطقه این است که ولایت فقیه ندارند.» آگاهان بعد از نیم ساعت دست زدن و تشویق این ناطق عزیز، چهار مشکل دیگر کشورهای منطقه را هم برشمردند:

اول: کشورهای منطقه رئیس جمهوری مانند احمدی نژاد ندارند.

دوم: کشورهای منطقه قاضی هایی مثل مرتضوی ندارند.

سوم: کشورهای منطقه ائمه جمعه ای مثل حسنی ندارند.

چهارم: کشورهای منطقه مجلس شان بوسیله باهنر و حداد عادل اداره نمی شود.

هولوکاست تاریخدانان

یکی از مجریان بامزه تلویزیون در کمال صداقت و در حالی که داشت از خانه بیرون می رفت تا با مرد همسایه گفتگوی تمدنها کند، در توضیح به مردم گفت: « با درایت دولت الحمدالله مشکل مسکن حل شد.» این مجری تلویزیون هم مثل احمدی نژاد اعلام کرد که هرکسی که می خواهد خانه بخرد به میدان تره بار پشت خانه این مجری تلویزیون مراجعه کند. در همین راستا، مشکل هولوکاست هم توسط علی لاریجانی حل شد. آقای لاریجانی گفت: « موضوع هولوکاست مربوط به تاریخدانان است نه اهل سیاست.» وی توضیح داد که اصولا وزارت امورخارجه ایران چون یکی از وظایفش حل مشکلات تاریخی است، به همین دلیل کنفرانس هولوکاست توسط این وزارتخانه برگزار شده و اصولا رئیس جمهور ایران چون یک شخصیت تاریخی است، به همین دلیل مساله هولوکاست را مطرح کرده است.

الهام و فاطی

غلامحسین الهام با استفاده از آخرین تکنیک های ناپلئون بناپارت، موفق به گرفتن رای اعتماد از مجلس شد. وی که برای ترساندن نمایندگان مجلس شمسی پهلوون را هم به جلسه علنی مجلس آورده بود، در حالی که همه نمایندگان از ترس شمسی مذکور دچار پاپیون شده بودند و می لرزیدند به وی رای اعتماد دادند. البته راستش را بخواهید من از الهام خوشم آمد، الهام گفت: « من زنم را بیشتر از وزارت دوست دارم.» این جمله روی من خیلی تاثیر گذاشت و به همین دلیل تصمیم گرفتم که مقاله ای را که در پاسخ به سه نامه اخیر فاطی خانوم نوشتم تا پس فردا منتشر نکنم.


بازتاب توقیف شد

به دنبال وب سایت دائم الفیلتر انتخاب وب سایت بازتاب هم دچار توقیف شد. وزارت مربوطه برای ارشاد بازتاب درش را گل گرفت. من کاری ندارم که بازتاب متعلق به محسن رضایی است یا نزدیک به فلانی است، یا از فلانجا دور است، مهم این است که این وب سایت خبررسانی می کند و منتشر کننده نظرات گروهی از مردم است. طنزهای م.ف بازتاب را هم می خوانیم و بسیار هم حال می کنیم، در این یکی دو روز به نظرم حال م.ف. کمی خوب نبود. به او پیشنهاد می کنم هفته ای یک گزارش هفتگی بنویسد، شش روز هم عکس و زیر نویس بگذارد. طنزهای نوازنده هم دارد جا می افتد، بعضی از کارهایش واقعا خوب است. نکته بامزه این بود که وقتی زده بود به مصباح خوانندگان خیلی دهانش را آسفالت نکردند، اما وقتی برای حجاریان نوشت، اصلاح طلب های عزیز نهایت استقبال را از او کردند. البته اگر من می خواستم برای حجاریان بنویسم اینجوری نگاه نمی کردم، منتهی مشکل ما این است که وقتی کسی مثل ما نگاه نمی کند، خواهر و مادرش را می نوازیم.