تازه چه خبر

نویسنده
میترا سلطانی

پس لرزه های تحریم همچنان ادامه دارد…

گرمارودی دبیر جشنواره:

داوران فروتن دوست ندارند نامشان فاش شود !

با گذشت بیش از یک هفته از پایان جشنواره دولتی شعر فجر واعلام اسامی برگزیدگان آن، تاکنون اسامی داوران این رویداد اعلام نشده وبه نظر می رسد وزات ارشاد دولت کودتا با اهمال کاری های خود قصد دارد تا به تحریم های این فستیوال هم سرپوش خبری بگذارد.

 


پس از تحریم جشنواره های تئاتر وفیلم فجر توسط هنرمندان سرشناس ایرانی وخارجی ومخاطبان هرساله این رویدادهای فرهنگی  در بهمن ماه سال جاری این بار نوبت به جشنواره شعرفجر رسید تا شاهد عدم حضور بزرگان ادب پارسی دربرنامه های اجرایی خود باشد.
با گذشت چند روز از برگزاری مراسم پایانی چهارمین دوره‌ی جشنواره‌ی شعر و با وجود وعده‌ی قبلی، داوران این جشنواره هنوز معرفی نشده‌اند. بنابرگزارش های رسیده از تهران تا قبل از برپایی این فستیوال هنری که امسال برای نخستین بار در شهرستان بوشهر برپا شده است بسیاری از شعرای صاحب نام و دیگر اهالی طایفه ی شعر ایران از شرکت در آن سر باز زده بودند. درمیان نامهایی که هرساله با شرکت خود دراین مراسم رونق دوچندانی به فضای اجرایی وتبلیغاتی آن می دادند نام ساعد باقری ،سهیال محمودی،عبدالجبار باقری دیده نشده وآنها با اعلام قبلی جهت دعوت مسئولین ارشاد برای داوری این دوره جشنواره، خبر از تحریم شعرفجر داده بودند.
علی موسوی گرمارودی - دبیر این دوره از جشنواره‌ی شعر فجر - که در نشست خبری جشنواره از معرفی داوران پس از مراسم پایانی خبر داده بود، حالا با بیان این‌که مصاحبه نمی‌کند، در پاسخ به این‌ پرسش که آیا دوران جشنواره معرفی می‌شوند یا نه، گفت، این موضوع به او ربطی ندارد.اما داوران ما سالکان طریقه شعر بودند ودرامانتداری وخلوص نیت آنها درانتخاب آثار وبرگزیدگان شک نداشته باشید. آنها (داوران)با تواضع وفروتنی بسیار زیادی از ما خواسته اند که اسامی اشان را فاش نکنیم تا وقتش فرابرسد. به زودی مسئولین امر این کار را خواهند کرد و شما با این عزیزان آشنا خواهید شد.
او همچنین در پاسخ به این‌که شما دبیر جشنواره بوده‌اید، عنوان کرد: جشنواره تمام شده است. موضوع را از آقای امیری اسفندقه (دبیر علمی جشنواره) بپرسید.
گرمارودی پیش‌تر در نشست خبری جشنواره‌ی شعر فجر گفته بود: شعرها در دو مرحله داوری می‌شوند که در مرحله‌ی نهایی، بیست‌وچند داور برجسته شعرها را می‌بینند. اگر اجازه داشتم، نام‌شان را بگویم، همه‌ی ما مجاب می‌شدیم که آن‌ها شعرشناسان برجسته‌ی کشور هستند که با سعه‌ی ‌صدر، بدون توجه به مسائل جانبی کشور، با سلایق مختلف فکری، اجتماعی و سیاسی، داوری را پذیرفته‌اند و یقین داریم که در جشنواره به یک داوری صحیح و عادلانه خواهیم رسید.
او در عین حال عنوان کرده بود: پس از اختتامیه، اسامی داوران را منتشر خواهیم کرد و همه خواهند دید که نخبگان شعرشناس از تمام گروه‌ها در تیم داوری بوده‌اند.