مشایی اخراج و حذف می شود

نویسنده
نازنین کامدار

» حمله دستیار مصباح به دستگاه احمدی نژاد

همزمان با افزایش گمانه زنی ها درباره آینده سیاسی محمود احمدی نژاد پس پایان دولت دهم و در شرایطی که رسانه های حکومت روزانه دهها مطلب را در قالب گزارش و خبر بر علیه اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی، دو چهره موسوم به “لیدر جریان انحرافی” منتشر می کنند و در هر جلسه از دادگاه فساد بیمه و اختلاس نیز نام آنها به همراه محمد رضا رحیمی به عنوان “مفسد” و با حروف مخفف برده و منتشر می شود، یک روحانی تندرو به نام قاسم روانبخش که دستیار مصباح یزدی در “موسسه امام خمینی” است، ادعا کرد که قرار است پس از پایان دوره دولت دهم، مشایی از نظام “اخراج” و “حذف” شود، اما احمدی نژاد “می تواند در نظام باقی بماند” به شرط آنکه مانند دو رئیس جمهور قبلی از نظام فاصله نگیرد که در آنصورت “به سرنوشت آنان دچار خواهد شد”.

بنا بر این گزارش، روزنامه اعتماد در گفت و گو با روانبخش که او را “ از افراد نزدیک به آیت‌الله مصباح” معرفی کرده، به نقل از وی می نویسد: “اگر احمدی‌نژاد تا آخر در چارچوب نظام بماند. بی‌تردید نظام از تجربیاتش استفاده می‌کند ولی اگر مانند برخی روسای جمهور سابق از نظام فاصله بگیرد، همان سرنوشت برایش رقم خواهد خورد”.
او افزوده است: “به عقیده من این‌طور نیست که در نظام ما هرکس رییس‌جمهور شد، پس از پایان دوره فعالیتش به عنوان اپوزیسیون شناخته شود، بلکه آنچه موجب این اتفاق می‌شود خود این افراد هستند. عملکرد روسای جمهور، نخست‌وزیر سابق، برخی از روسای مجلس یا دیگر مسوولان قبلی باعث شد تا آنها به ورطه اپوزیسیون شدن بغلتند. این اتفاق برای احمدی نژاد هم می تواند بیافتد”.
این چهره افراطی قم که آغازگر حمله به هاشمی رفسنجانی در شهری بود که وی آن جا را پایگاه روحانیت می خواند، در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت مشایی گفته است: “مساله مشایی فرق می‌کند. او منحرف است و به مجرد اینکه عمر این دولت تمام شود کسی به او اجازه نخواهد داد که در این نظام باقی بماند”.

 

زیبا کلام: مشایی، بقایی، رحیمی دادگاهی خواهند شد
همزمان با وی، صادق زیبا کلام نیز در گفتگو با ایلنا درباره آینده مشایی و احمدی نژاد گفته است: “در درون دولت افراد را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته‌ای که وفاداران به رییس جمهور را تشکیل می‌دهند مانند آقایان مشایی، بقایی، رحیمی که ذوب در احمدی‌نژاد هستند و در کنار این‌ها افرادی دردولت حاضرند که افراد اجرایی هستند مانند آقای نیکزاد، زریبافان، نجار و دانشجو. بقای افرادی مانند مشایی و بقایی و وفاداران به احمدی‌نژاد به شخص رییس دولت گره خورده‌ است و قطعا جایی در دولت بعد نخواهند داشت و چه بسا ممکن است برای این افراد پرونده‌هایی تشکیل شود و با اتهاماتی مانند مسائل مالی به دادگاه کشیده شوند”.
گفتنی اس سخنان زیباکلام با بازتاب خبری گسترده ای در بین رسانه های راستگرا همراه بوده است.

علاوه بر این، اعلام اتهام به مشایی در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی، موجب شده تا آیت الله صافی گلپایگانی هم “از متهم اصلی” بخواهد که از “سمت” اش استعفا دهد.
به نوشته خبرآنلاین، او در دیدار اعضای موتلفه که از مخالفان راستگرای احمدی نژاد محسوب می شوند گفته است: “باید در نظام اسلامی، مسوولان و امنای مردم صد در صد مورد اعتماد باشند؛ هر کس که متهم به فسادی شد، باید استعفا دهد و اگر این احتمال داده شد که شخصی خیانت کرده است، باید کنار برود تا اعتماد مردم به نظام اسلامی سلب نشود”.

 

مشاور فرمانده سپاه: تو غلط کردی؛ تو بی‌سر و پا و بی‌مقدار…
فشارها بر مشایی و یاران احمدی نژاد که به جریان “انحرافی” شهرت دارند، به تریبون نماز جمعه قم نیز کشیده شد تا به نوشته جوان آنلاین، صفار هرندی، مشاور فرمانده کل سپاه در سخنانی بدون ذکر نام مشایی و احمدی نژاد چنین بگوید: “آن شخصی که به فرمان ولی فقیه عمل می‌کند به خدا نزدیک‌تر است نه آن شخصی که وقتی ولی فقیه حکمی می‌دهد قهر می‌کند و می‌رود و یا اینکه وقتی ولی فقیه می‌گوید این آدم صلاحیت ندارد کنار تو باشد ابرو‌هایش را بالا می‌اندازد. می‌بینیم، طرف می‌آید و برای پیروی نکردن از ولی فقیه بازی در می‌آورد و برای طفره رفتن از فرمان نائب امام زمان به دروغ به امامت ولی عصر توسل می‌جوید و می‌گوید وقتی ما خود امام زمان را داریم به حجت و نائب او نیازی نداریم. تو غلط کردی؛ تو بی‌سر و پا و بی‌مقدار از معرفت و بی‌مقدار از ایمان و بی‌مقدار از تقوا…”.
مشاور فرهنگی فرمانده سپاه گفته است:” بعضی از رفقایشان بعد از دستگیری، اعتراف کردند که گاهی در طول یک مسافرت می‌دیدم که این‌ها یک رکعت نماز هم نخوانده‌اند؛ می‌گویند ما به آن‌ها گفتیم که ما فکر می‌کردیم شما با این ارتباطی که با ناحیه مقدسه دارید نسبت به نماز مراقبت دارید، اما آن‌ها جواب دادند که ما به مرحله‌ای رسیدیم که از این چیز‌ها عبور کردیم”.
وی افزوده است: “من این حرف‌ها را برای این می‌زنم که دیدم چند روز پیش مصاحبه فاسدی، در یکی از نشریات زنجیره‌ای منتشر شده بود و اشاره‌ای به اعتقادات این بیماردلان و کسانی داشت، که برای توجیه بد عملی خودشان، متوسل به استدلال‌های سست می‌شوند”.

به نظر می رسد منظور صفار هرندی از “مصاحبه یک فاسد با روزنامه زنجیره ای”، گفت و گوی روزنامه شرق با روحانی ای به نام “محمد شریف زاده” بوده که بنا به نوشته فارس، روز گذشته به دلیل انجام این مصاحبه به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده است.

به نوشته شرق، شریف زاده با اشاره به برخی گمانه زنی ها درباره سرنوشت مشایی پس از پایان دوره احمدی نژاد و برخورد با این سیستم گفته است: “اینها آدم‌های کوته‌فکری هستندبه طور حتم شتاب این جریان بیشتر می‌شود و نمود اصلی آن را به طور حتم تا چهار ماه آینده می توان دید”.

بنابراین گزارش و آنطور که جوان آنلاین نوشته، دفاع این فرد از مشایی که منجر به مطرح شدن نام اش به عنوان “فاسد” در نمازجمعه قم شد، روز گذشته احضار وی به دادگاه ویژه روحانیت را نیز در پی داشت.

جوان نوشته است: “بهمن شریف زاده که به عنوان مدافع جریان انحرافی با روزنامه شرق گفت و گویی را انجام داده بود، از سوی دادستان ویژه روحانیت احضار شد”.