وعده جهنم به دشمنان ایران

نویسنده

» گزارش لیبراسیون از شلیک موشک سجیل

تهران روز چهارشنبه همزمان با شروع مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری اقدام به شلیک یک موشک بالیستیک دو طبقه کرد که قادر است در یک زمان تا اسرائیل، پایگاه های آمریکا در خلیج فارس و حتی جنوب اروپا برسد. قطعاً تقارن این دو رویداد ناشی از تصادف نبوده است.

 محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران که برای دور بعد انتخابات ریاست جمهوری هم نامزد شده است شخصاً  شلیک موشک جدید را که برد آن به گفته مقامات ایران به 2000 کیلومتر می رسد تبریک گفت: “موشک سجیل 2 که از نظر فنی بسیار پیشرفته است دقیقاً به هدف مورد نظر اصابت کرد”.

 وی اضافه کرد که ایران قدرت آن را دارد که هر کشوری را که به آن حمله کند “به جهنم” بفرستد. مصطفی نجّار، وزیر دفاع ایران با تأکید بر “قدرت تخریب فوق العاده” موشک  فوق الذکر اظهار داشت که ایران تولید انبوه آن را شروع کرده است.

شلیک موشک سجیل 2 موجب لغو برنامه دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا از ایران شد. به گفته مقامات ایتالیائی تهران درخواست کرده بود که فرانکو فراتینی با احمدی نژاد در شهر سمنان( واقع در شمال ایران) یعنی محل شلیک موشک سجیل 2 ملاقات کند. اگر این دیدار لغو نمی شد نخستین دیدار یک مسئول بلند پایه اروپائی از زمان به قدرت رسیدن احمدی نژاد در اوت 2005 به شمار می آمد.

تهران در نوامبر گذشته اولین موشک سجیل را که برد آن اندکی کمتر از شماره 2 آن بود شلیک کرد. سجیل به سنگ هائی گفته می شود که پرندگانی که از جانب خداوند فرستاده شده اند بر لشگر فیل های شاه یمن می بارند تا آن ها را که برای تخریب مکه در چهارده قرن پیش عازم این شهر بودند شکست دهند.

این موشک ها مانند موشک های شهاب 3 دارای برد متوسط یعنی 2000 کیلومتر می باشند امّا از نظر فنی با شهاب 3 تفاوت ماهوی دارند. شهاب یک طبقه است و با سوخت مایع حرکت می کند حال آنکه  سجیل دارای دو طبقه است و در آن از سوخت جامد استفاده می شود که در نتیجه سجیل را از نظر برد بهتر و انعطاف در زمان حرکت از شهاب 3 متمایز می سازد. شلیک موشک سجیل که با واکنش منفی کاخ سفید مواجه شد فردای سفر بنیامین ناتانیاهو به واشینگتن صورت گرفت. نخست وزیر اسرائیل در این سفر نگرانی های خود را در مورد ایران ابراز داشت.

 

منبع: لیبراسیون 22 مه