شادی صدر وکالت مکرمه را به عهده گرفت

نویسنده

shadisadr.jpg

شادی صدر وکالت مکرمه ابراهیمی، محکوم به سنگسار و همجرم جعفر ابراهیمی را به عهده گرفت.

این وکیل دادگستری ، صبح امروز با حضور در زندان چوبیندر قزوین وکالتنامه خود را با تایید رئیس زندان به امضای موکلش رساند. وی دراینباره به سایت روز گفت: حکم رجم مکرمه،‌قطعی و لازم الاجرا است ولی همه تلاش ما بر این خواهد بود که از طرق قانونی به مکرمه فرصت یک دادرسی عادلانه داده شود.

صدر که امروز صبح در زندان قزوین با مکرمه دیدار کرده است ، درباره حکم اجرا شده ی همجرم مکرمه و این که آیا اتهام او قابل دفاع نبوده است، می گوید: با توجه به این که هنوز پرونده را نخوانده ام، تنها می توانم بگویم که با توجه به این که مکرمه خیال می کرده که طلاق غیابی گرفته، این مورد می توانست زنای به شبهه باشد نه محصنه. او واقعا جعفر را همسر خودش می دانست. آنها در محل زندگیشان هم به عنوان زن و شوهر شناخته می شدند و زنای به شبهه هیچ مجازاتی ندارد.

وی درباره وضعیت روحی موکلش می گوید: او را در حیاط زندان دیدم و در حالی که پسر کوچکش علی هم با او بود. وضعیت روحی اش اصلا مناسب نیست و مرگ جعفر، به آنها ضربه سختی زده است.

حکم مکرمه ابراهیمی که به جرم زنای محصنه،‌ سنگسار در ملا عام است. مراحل تجدید نظر را نیز پشت سر گذاشته و لازم الاجرا است. با این حال صدر معتقد است که شاید بشود از نظر قانونی هنوز به او فرصت دادرسی عادلانه ای داد.