اشک‌ها و لبخندهای برزیل

نویسنده

» جام جهانی به روایت تصویر

جام جهانی در دستان آلمانی‌ها /تلگراف

قاب/ گزارش تصویری – هنر روز: جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل یکشنبه‌شب پایان یافت، جامی که همچون جام‌های پیشین سرشار بود از نتایج شگفت‌انگیز، لحظه‌های شادی و غم و تشویق‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر بازیکنان تیم‌ها و طرفداران‌شان. این جام البته یک تفاوت با دیگر جام‌ها داشت؛ بسیاری از برزیلی‌ها با برگزاری آن مخالف بودند و از دولت می‌خواستند که به‌جای صرف چنین هزینه‌ی هنگفتی، مشکلات کشورشان را برطرف کند. اعتراض‌هایی که تا چندین روز پیش از آغاز مسابقات ادامه داشت و حتی باخت دراماتیک برزیل درمقابل آلمان، بسیاری را نگران کرد که اعتراض‌ها بار دیگر شعله‌ور شود و جام جهانی نیمه‌تمام بماند.

حضور تیم فوتبال ایران هم از دیگر حاشیه‌های جذاب این جام بود، حاشیه‌هایی که اشک‌ها و لبخند‌هایی به یادماندنی برجای گذاشت. در این گزارش تصویری سعی شده، لحظه‌هایی از این جام رویایی نشان داده شود.

 

اختتامیه جام جهانی ۲۰۱۴ با اجرای شکیرا، خواننده‌ی مشهور آمریکای لاتین

شادی آلمانی‌ها در برلین پس از قهرمانی تیم فوتبال کشورشان در جام جهانی /گاردین

ریحانا، خواننده‌ی سرشناس آمریکایی که طرفدار آلمان بود و در استادیوم حاضر شده بود، به نشانه‌ی قهرمانی آلمان‌ها پیراهن خود را بالا کشیده است.

 

یک طرفدار تیم اروگوئه پیش از بازی اروگوئه و کلمبیا. سوارز، بازیکن تیم اروگوئه به دلیل دندان گرفتن یک بازیکن تیم ایتالیا از بازی محروم شد. این اتفاق واکنش‌های زیادی در سرتاسر جهان داشت/تلگراف

فعال مخالف جام جهانی در ساحل ریو دوژانویه. روی تن او نوشته شده است: “درحالی که تیم شما استراحت می‌کند، برزیلی‌ها می‌میرند.” برگزاری جام جهانی در برزیل با مخالفت شمار زیادی از برزیلی‌ها روبرو شد. آنها معتقد بودند درحالی که هزاران برزیلی از فقر و بی‌خانمانی رنج می‌برند، هزینه برای چنین جامی عادلانه نیست/تلگراف

 

استفاده از لنزی با طرح پرچم برزیل از سوی یکی از طرفداران برزیل در بازی مقابل مکزیک/تلگراف