تخریب من تخریب دولت و نظام است

اسفندیار رحیم مشائی
اسفندیار رحیم مشائی

رحیم مشایی در گفت وگویی اختصاصی با روزنامه «بهار» منتقدانی که به گفته وی با چنین روشی به تخریب دولت می پردازند را همان کسانی دانست که از همان روز اولی که وارد دولت نشدند چنین رویکردی را مدنظر قرار دادند. 

حتماً همین طور است. خیلی ها علاقه مند نیستند که پیشرفت در کشور با آهنگی سریع انجام شود و با سرمایه گذاری برای چنین حرکت هایی سعی می کنند جلوی حرکت فعال و مبتکرانه دولت را بگیرند چرا که دولت دهم دولت کار است و دولتی با خط بازی های سیاسی نیست. از همان ابتدا آقای رئیس جمهور اعلام کرد دولت تعلقی به هیچ حزب و گروهی ندارد و برآمده از هیچ حزب و گروهی نیست و این رویکرد ایشان نیز فرصت خوبی را برای دولت به وجود آورده است. در این راستا شما عملکرد چهارساله دولت نهم را می توانید با یک دوره طولانی در گذشته مقایسه کنید. 

 

-ولی اکنون کسانی که این انتقادات را نسبت به اعضای دولت مطرح می کنند و مخالفت هایی را نسبت به تداوم حضورشان در دولت دارند از میان اصولگرایان و از همفکران دولت هستند مانند آقای نادران که در اوایل مجلس هفتم و در روزهای اول دولت نهم از اصولگرایان و اقتصاددانان حامی دولت بود و اکنون به منتقد سرسخت دولت تبدیل شده است؟

من از فرد خاصی اسم نمی برم. ما این طور قضاوت نمی کنیم که کسی اسمش اصولگرا هست یا خیر ولی ممکن است که آنها به دلیل اینکه در دولت حضور ندارند یا نظراتی دارند که به آن از سوی دولت توجه نمی شود اینگونه به انتقاد می پردازند. 

 

ولی هر روز دایره منتقدان دولت گسترده تر می شود؟

این مهم نیست که کمتر یا بیشتر می شود مهم این است که مردم چگونه قضاوت می کنند. دولت هیچ گونه تعهدی نسبت به احزاب و گروه ها ندارد و این بنابر دیدگاه و اعتقاد رئیس جمهور است و بنابراین تلاش می کنیم در راستای خدمت برای رفاه مردم کار کنیم. 

 

   اغلب دولت ها معمولاë در تعامل با منتقدان خود پیشگام هستند، آیا دولت دهم بنا ندارد که با منتقدانی که از ابتدای دولت چنین رویکرد اعتراضی را اتخاذ کرده اند به گفت و گو بنشیند؟ 

این مسائل اصلا حرف اساسی و اصولی نیست که ما بخواهیم درباره آن گفت و گو کنیم اینها چیزی جز فضاسازی و جریان سازی نیست که شما بگویید آنها را دعوت به گفت و گو کنیم. 

 

یعنی دولت نمی خواهد با منتقدانش تعامل برقرار کند؟ 

ما اصلا مشکل تعامل نداریم.

 

پس با این طیف منتقدان جدید چگونه تعامل خواهید کرد؟

ما اصلا منتقدان جدیدی نداریم. این طیف همیشه از روز اول منتقد ما بودند و اینهایی که شما نام می برید هیچ وقت با دولت نبودند. شما به آرشیو رسانه ها مراجعه کنید می بینید این افراد از روزی که به دولت دعوت نشدند انتقاد علیه دولت را شروع کردند. 

 

آقای مشایی از شما به عنوان رئیس جمهور یازدهم نام برده می شود. آیا شما در جایی این حرف را مطرح کرده اید؟ 

 اگر می گفتند 21 و 22 بهتر بود. ما وقت زیاد داریم. 

 

سایتی به نام «حقیقت نیوز» عکس شما را در گزارش تصویری هر روز خود قرار داده و از شما به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت در دوره یازدهم نام برده،

من سایتی ندارم و شناختی هم درباره این سایت ندارم و حتی یک بار هم این سایت را ندیدم. اساسا وقتی که در ابتدای دوره دوم چهارساله ریاست جمهوری چنین حرف هایی مطرح می شود خطی انحرافی است و قطعا می خواهند مرا تخریب کنند که البته تخریب من تخریب دولت و نظام است. مقام معظم رهبری یک  سال مانده به انتخابات دهم در سخنانی فرمودند «نباید درباره انتخابات از الان صحبت کرد چرا که زود است» و الان هم همان کلام صدق می کند و کسانی که این بحث را دنبال می کنند دنبال خط انحرافی هستند. 

 

 منبع: بهار 26 فروردین