جورج استاینبرنر ایران، فوتبال را خراب کرد

نویسنده

» گزارش نیویورک دیلی از فوتبال احمدی نژاد

لری مک شین

یک دیپلمات آمریکایی، محمود احمدی نژاد را به دلیل دخالت هایش در تیم ملی فوتبال ایران، جورج استراینبرنر خواند. جورج استراینبرنر آمریکایی ، رئیس باشگاه مشهور بیسبال یانکیز است که در سال 2010 درگذشت و به دلیل دخالت هایش در تصمیم گیری در مورد اعضای تیم و مربی ها به او لقب “رئیس” داده بودند.

به گزارش ویکی لیکس محمود احمدی نژاد که مثل “رئیس” سابقا فوتبال بازی می کرد، در جریان اخراج دو مربی تیم ملی در سال 2009 دخالت کرده است.

استاینبرنر، که در چهارم جولای به دنیا آمده است، در دوران 37 ساله ریاست باشگاه یانکیز، 21 مدیر را برکنار کرد.

در پیام های مخفی فاش شد که احمدی نژاد قصد داشت از محبوبیت تیم ملی برای جلب حمایت مردم در انتخابات سال 2009 استفاده کند.

در این گزارش همچنین آمده است که تیم ملی ایران از بازی های بین المللی سال 2006 به دلیل “نقض مکرر” قوانین توسط احمدی نژاد، که نمی تواند مرزی بین سیاست و ورزش قائل شود، تعلیق شد.

استاینبرنر هم بعنوان “رئیس” روش های خودش را داشت که شامل دو بار محرومیت می شود: یک بار به دلیل تبلیغات غیر قانونی و بار دیگر به دلیل رشوه دادن به یک قمار باز برای تخریب کردن چهره  دیو وینفیلد، بازیکن محبوب یانکیز.

مقایسه احمدی نژاد و رئیس باشگاه یانکیز باعث ناراحتی فرزند و بازماندگان استراینبرنر شده است.

هنک استراینبرنرکه یکی از مدیران باشگاه یانکیز است به اسوشیتد پرس گفت:« من فکر می کنم این یک مقایسه مسخره است. مسلما این کار اصلا شایسته نیست.»

تفاوت بسیار بزرگی بین این دو رهبر قدرتمند وجود دارد: استراینبرنر دستکم هفت بار تیمش را به قهرمانی رساند اما تیم ملی ایران نتوانست به جان جهانی صعود کند و مردم ایران شوم بودن احمدی نژاد را مسبب باخت  تیم ملی به عربستان سعودی می دانند.

نیویورک دیلی، 4 مارس