راه اندازی شبکه حامی روزنامه نگاران تبعیدی

نویسنده

» اولین برنامه در آمریکا اجرا می شود

از  ۲۲ خرداد امسال، صدها روزنامه نگار و بلاگر ایرانی بازداشت و احضار شده‌اند. بیش از ۵۰ نفر از این روزنامه نگاران که بعد از بازداشت یا بازجویی از کشور خارج شده اند، در کشورهای همسایه منتظردریافت کمک از سازمان‌های بین‌المللی هستند. “شبکه اجتماعی حامی روزنامه نگاران تبعیدی” که برای یاری به این روزنامه نگاران راه اندازی شده، اولین برنامه حمایتی خود را در آمریکا برگزار خواهد کرد.

بسیاری از این روزنامه نگاران بدون هرگونه آمادگی به این کوچ اجباری تن داده اند.  از سوی دیگرو با وجودحمایت برخی نهادهای بین المللی، هنوز تعدادی از این روزنامه نگاران، بدون امکان هر گونه فعالیت حرفه ای و بدون اجازه کار، در انتظار پذیرفته شدن از سوی کشورهای دیگر، در اردوگاه ها به سر می برند. وضعیت مالی و امنیتی بسیاری از این روزنامه نگاران کوچ کرده هم مناسب نیست.
“شبکه اجتماعی حامی روزنامه‌نگاران تبعیدی” برای یاری به این همکاران، نخستین برنامه خود را در شهرسن‌فرانسیسکو برگزار می‌کند. مجریان و سخنرانان این مراسم، دی-جی رش، اردلان پایوار و دوستان، آرش سبحانی از گروه کیوسک، سیامک سنایی، تاراکمانگر و نیک‌آهنگ کوثر هستند.
این شبکه متشکل از فعالان هنری و اجتماعی، کمک به روزنامه‌نگاران وهمراهی با سازمان گزارش‌گران بدون مرز را به فیس‌بوک کشانده‌اند.
ورودی این مراسم که درآمد آن از طریق سازمان گزارشگران بدون مرز صرف کمک و حمایت از روزنامه‌نگارانی می‌شود که بعد از انتخابات از ایران خارج شده‌اند، برای دانشجویان ۲۵ و برای بقیه، ۵۰ دلار است.
کمک‌های مردمی صرف تهیه بلیط، مخارج مربوط به سکونت و خوراک و تهیه دارو و خدمات بهداشتی خواهد شد.همچنین در این مراسم، کتاب کاریکاتوری از آثار احمد سخاورز، فائزعلیدوستی، علی جهانشاهی، مانا نیستانی، افشین سبوکی و نیک آهنگ کوثر که به همین مناسبت چاپ شده، برای فروش عرضه می‌شود که در آمد حاصل از فروش کتاب هابه صندوق حمایت از روزنامه‌نگاران ایرانی در سازمان گزارشگران بدون مرز واریز خواهد شد.
نشانی مراسم:
Saturday, Jan 23rd 2010 || 8 – Midnight Open Bar Faz Restaurant 1108 N
Mathilda Sunnyvale

نشانی صفحه گروه در فیس‌بوک

محل ارسال کمک‌های مالی در سایت گزارش‌گران بدون مرز