حمله به هاشمی در جاهایی برنامه ریزی می شود

نویسنده
نازنین کامدار

» رویارویی بی پرده با رفسنجانی

همزمان با بالا گرفتن حملات به هاشمی رفسنجانی در آستانه برگزاری اجلاس خبرگان رهبری، سخنگوی هیات رئیسه مجلس در یک گفت و گو از سازماندهی پروژه حذف هاشمی از خبرگان خبر داد. نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران نیز در سخنانی مدعی شد دلیل عدم “برخورد فیزیکی” با آنانکه وی سران فتنه نامیده این است که« برخی از خواص متنفذ هستند که هوادارانی هم در جامعه دارند».

محسن کوهکن، نماینده لنجان و سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با خبر آنلاین خبر داد که:” حمله به هاشمی رفسنجانی، پروژه ای سازماندهی شده است”.

محسن کوهکن گفته است: “حملات کنونی به آقای هاشمی ترکیبی از حرکت خودجوش مردم و برخی از برنامه ریزی ها است. به تعبیری می توان گفت که 70 تا 80 درصد خودجوش و مردمی است و بقیه را هم جاهایی برنامه ریزی می کنند”.

کوهکن از نام بردن از مراکز ساماندهی پروژه حمله به هاشمی خودداری کرده و این سئوال را که “برخی پلاکارد هایی که در جریان راهپیمایی 27 بهمن در بین مردم توزیع شد نشان ازبرنامه ریزی های علیه ایشان دارد” بی جواب گذاشته است..

 سخنان حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه که روز گذشته در یک محفل نظامی بیان شده، ابعاد تازه ای از عملیات طرح حذف هاشمی رفسنجانی را روشن می کند.

جوان آنلاین نزدیک به حفاظت اطلاعات سپاه، به نقل از نماینده خامنه ای در این نیرو، نوشته است: “مهمترین مانع برخورد با فتنه‌گران این است که ممکن است بعد از برخورد فیزیکی با فتنه‌گران برخی از خواص از آنها حمایت کنند و آن وقت توجه افکار عمومی جهان به این افراد جلب می‌شود در حالیکه ما نمی‌خواهیم افکار عمومی جهان امروز به این مسئله معطوف شوند. این افراد امروز در افکار عمومی مطرود هستند و حتی جرات خارج شدن از خانه خود را ندارند و این برای ما کافی است”.

سعیدی افزوده است: “ما باید افرادی که موضع نگرفته‌اند و ممکن است بعدا از فتنه‌گران حمایت کنند و جوی را به وجود بیاورند که برای نظام مناسب نباشد، را بشناسیم”.

روابط عمومی سپاه پاسداران ماه گذشته در یک بیانیه تمامی سخنرانی ها و مصاحبه های این روحانی تندرو مامور در سپاه و نیز محمد علی جعفری، فرمانده کل این نیرو را به عنوان “موضع رسمی” سپاه، معرفی کرده بود.

در همین راستا، ماجرای بازداشت چند ساعته فائزه هاشمی، دختر رئیس مجلس خبرگان هم به سوژه جدید افراطیون برای حمله به هاشمی رفسنجانی تبدیل شده است. سایت رجا نیوز در مطلبی با عنوان “آقای هاشمی! فائزه کار خلاف قانون و حرام کرد، چرا بازداشت نشود؟”، تلویحا خواستار اعدام دختر هاشمی رفسنجانی به جرم حضور در خیابان در اول اسفند شده و بخش دیگری از سناریوی تخریب رئیس مجلس خبرگان در آستانه اجلاس این مجلس را کلید زده است.

رجا نیوز می نویسد: “اگر قرار است با آشوبگران خرداد، آبان، آذر و دی 88 برخورد شود و در شرایطی که حتی برای برخی از این آشوبگران حکم اعدام صادر شده است، چرا فائزه هاشمی با سابقه حضور فعال در تجمع‌های غیرقانونی، برای دومین بار بازداشت و به فاصله چند ساعت آزاد می‌شود و حال آنکه با سخنان اخیر پدر، دیگر مصلحتی ظاهری با عنوان مقاومت پدر برای برخورد با فرزندان هم وجود ندارد.هر چند این خود می‌تواند درس عبرتی نیز برای فریب‌خوردگانی باشد که به امید افرادی مانند او به صحنه ناآرامی‌ها می‌آیند و سپس گرفتار می‌شوند”.

محمد رضا باهنر نیزروز گذشته در دومین اظهارات خود علیه هاشمی رفسنجانی در کمتر از 48 ساعت گذشته، باردیگر خواستار اظهار نظر “شفاف” هاشمی درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده و آنطور که فارس گزارش داده، گفته است: “سکوت رفسنجانی در مقابل فتنه وضع مناسبی برای آینده و زندگی سیاسی وی نخواهد بود. آقای رفسنجانی بداند که هم اکنون زمانی نیست که با حرف های کلی بتوان موضوعی را حل کرد، امروز نیاز به مواضع شفاف است”.