تعطیل تمرین پرسپولیس و شایعه اعتصاب

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در ادامه بحران مالی تیم قرمزها

درادامه بحران مالی تیم پرهوادار پرسپولیس به طور ناگهانی تمرین پس از نیمروز این تیم لغو شد و با بالا گرفتن شایعه اعتصاب بازیکنان این تیم خبرگزاری فارس مزبور پیش بینی کرد که تمرین امروز (سه شنبه) هم پی گرفته نشود.

فارس با اعلام این که بازیکنان این فصل پرسپولیس طبق قراردادشان پولی نگرفته اند، وزارت ورزش را به بی توجهی متهم و به شرایط بد مالی بازیکنان آن اشاره کرد ؛ تا آن جا که پس از نخستین پیروزی این فصل لیگ برتر سرخپوشان در خانه فولاد اهواز، بازیکنان مجبور شدند به هنگام بازگشت به تهران خود را با بیسکویت سیر کنند. این رسانه هم چنین گزارش داد که بازیکن جوان این تیم (علی فاطمی) به دلیل عدم دریافت رقمی از قراردادش، شبها را در محل ورزشگاه مرغوبکار (محل تمرین تیم پرسپولیس) به صبح می رساند.

کریم باقری، ملی پوش و کاپیتان پیشین تیم پرسپولیس و دستیار سرمربی کنونی (برانکو ایوانکوویچ کروآت)، با هزینه خود این بازیکن جوان را دو شب پیش از مسابقه به هتل المپیک برده و در اهواز هم هزینه بیسکویت بازیکنان و همراهان را پرداخت کرده است. البته گمان می رود این بیسکویت خوری شامل برانکو و دستیاران خارجی اش نشده باشد.

خبرگزاری فارس در مورد شرایطی که بازیکن حرفه ای جوان را مجبور به اقامت در ورزشگاه کرده، نوشته باشگاه پرسپولیس از ابتدای فصل پولی به بازیکنان تیمش پرداخت نکرده است.

 

کریم باقری: نمی‌توانند باشگاه را اداره کنند، بروند

باقری به عنوان چهره شاخص این تیم معتبر آسیایی در ناخشنودی از شرایطی که مدیران غیر فوتبالی بر سر این تیم پرهوادار ایرانی آورده اند، به فارس گفته است: “متاسفانه این مشکلات وجود دارد و این مساله‌ای نیست که قابل انکار باشد. برای باشگاه مثل پرسپولیس زشت است که بازیکنش در محل تمرین بخوابد.”

او در مورد این ناتوانی و عدم مدیریت علی اکبر طاهری، سرپرستی که برای مدیرعاملی پرسپولیس تلاش می کند، گفته: “اگر واقعا نمی‌توانند باشگاه را اداره کنند بگذارند و بروند و صندلی را به کسی بدهند که توانایی این کار را دارد. این که بخواهند از مردم پول بگیرند هر کسی می ‌تواند در این شرایط تیم را اداره کند. آنوقت اگر در این شرایط تیم نتیجه نگیرد مردم جواب می ‌خواهند.”

طاهری به تازگی پیشنهاد کرده است که هواداران پرسپولیس، هرکدام پنج هزار تومان کمک کنند تا مشکلات مالی این باشگاه و ناممکن بودن جذب حمایت کننده مالی حل شود.

فارس دلیل این که بازیکنان اعتصاب رسمی را رسانه ای نکرده اند، تماس برخی از مسوولان پرسپولیس با آنان عنوان کرده و اینکه آنها از بازیکنان چند روز فرصت خواسته اند.

قابل توجه اینکه گفته سالهای نخستین مجله کیهان ورزشی دال بر تلاش برای نابودی تیم های استقلال و پرسپولیس را اکنون خبرگزاری فارس در درگیری سیاسی با وزیر و سران وزارت ورزش مطرح کرده و نوشته: “کسانی می خواهند این تیم مردمی رو به نابودی برود؟ آیا قرار بود اگر بحث خصوصی سازی منتفی شود باشگاه به مشکل شدیدتری بربخورد؟ چه کسی پاسخگوی این شرایط است؟”