سگ و مجسمه

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

آقا جان! خیال مان راحت شد، از همین فردا من که این کار را می کنم، شما هم همین کار را بکنید، یک سگ خوشگل مثلا اگر از سگ های بزرگ خوشتان می آید می توانید از نژاد “مالاموت” یا از این “هاسکی”های خاکستری چشم آبی بزرگ زیبا، یا “گریت دین”های قدبلند و خوش هیکل و مهربان، یا از “جرمن شپرد”هایی که رفیق فابریک صاحب شان می شوند و زندگی را زیبا می کنند، یا حتی “دالمیشن” که علیرغم قیافه و شکل خوشگلش همچین اخلاق خوبی ندارد، استفاده کنند. اگر هم از سگ بزرگ خوشتان نمی آید می توانید از مثلا انواع “تریر” که میکس اش با داچهوند خیلی خوب است، یا یوکشایر تریر، استفاده کنید. من خودم بخاطر قرتی بازی های “پودل” خیلی رابطه خوبی با او ندارم. از اینها گذشته اگر واقعا حوصله اش را دارید “دوبرمن” و انواع “تازی” هم عالی است. منظورم این است که خریدن سگ دو فایده دارد که مهم ترینش همین است که آقای آقاتهرانی گفته.

البته برای رعایت نظر ایشان حتما یک مجسمه زیبا هم در خانه بگذارید، به نظرم همین “داوود” میکل آنژ که در شکل های مختلف در خانه می تواند فرم خانه را هم زیبا کند، پیشنهاد می کنم. لطفا مجسمه مدرن نخرید چون ممکن است ملائکه متوجه نشوند که این چیزی که وسط خانه گذاشتید و شبیه کارهای ژازه طباطبایی یا پرویز تناولی یا مش اسماعیل است، مجسمه است و فکر کنند که مثلا گلدان یا چیز دیگری است. حتما می خواهید سئوال کنید که چرا امروز گیر دادم به مجسمه و سگ. بخاطر همین حرفی است که نمرتضی آقا تهرانی زده است که “ملائکه در خانه ای که سگ و مجسمه باشد، حضور پیدا نمی کنند.” دستشان درد نکند، ما مدتها بود که دنبال یک راهی بودیم که مانع حضور این ملائکه بشویم که خوشبختانه اگر آقای آقاتهرانی عقلش در حوزه سیاست و دیپلماسی کار نمی کند، حداقل در مورد ملائکه یک چیزهایی سرش می شود.

چرا حضور ملائکه در خانه شما یا ما خیلی خطرناک است؟ بخاطر این است که ملائکه کارشان شبیه برادران بسیجی یا وزارت اطلاعات است، و حضورشان در خانه جز دردسر فایده ای ندارد، من نمی خواهم که بگویم کلا بیخیال شان بشویم، ولی به نظر من اگر توی خانه آدم نیایند خیلی بهتر است، به چند دلیل:

وساطت در وصول فیض الهی: کلا بعضی از ملائکه کارشان این است که فیض الهی را می رسانند به آدم، البته نه به هر آدمی، مثلا شما با آن موسیقی هایی که دارید گوش می دهید و کتاب های انحرافی که می خوانید، یا اینکه دائم کله تان تا گردن وسط فیسبوک و توئیتر است، انتظار دارید چه فیضی را به شما برسانند؟ فیض هم برسانند آدم می شود جزو مسئولین حکومت، درست است که پولدار می شود و فراری و پورشه و بنز می خرد و از توی خانه مدرک دکترا می گیرد و برای بچه اش توی کانادا خانه می خرد، ولی آخرش یا زندانی اش می کنند یا آبرویش می رود، یا هر روز مردم یاد و خاطره اعضای مونث خانواده اش را گرامی می دارند. بنا براین اصلا بهتر است این ملائکه به خانه ما وارد نشوند، بخصوص اینکه…..

جاسوسی بارگاهی الهی: خوشتان می آید که یک مامور اطلاعات روی شانه چپ و یکی روی شانه راست تان نشسته باشد، جفت شان هم مثل مرحوم اعتمادالسلطنه ۲۴ ساعت و بدون استراحت و آنلاین هر غلطی می کنید ثبت کنند و بنویسند؟ حالا اگر آدم مومن و اهل کارهای خیر بودید که اتفاقا بد نبود، بالاخره حاج آقای بزرگ در جریان کارهای خیر ما قرار می گرفت، ولی حالا فکر کن، صبح داری با دوست دخترت چت می کنی، یکی در حال گزارش نوشتن است، ظهر داری ولچرخ می زنی توی یوتیوب و رقص یک خواهر جیگر برزیلی می بینی، ملائکه تند تند گزارش می نویسند، عصر داری با اسم مستعار با فلان خانم در وایبر و تلگرام دل و قلوه رد و بدل می کنید، ملائکه همه را یاد داشت می کنند. شب هم که رفتی سراغ خلیفه و سری به تگزاس زدی و داری پژوهش میدانی درباره نقش جیگر در فضای مجازی می کنی، ملائکه هم وارد هر وبسایتی می شوی، آنها هم در خدمت حضرتعالی هستند.

لعن کافران: یکی از مهم ترین کارهای ملائکه لعن کردن کافران است، حالا ممکن است ما کافر نباشیم، ولی یک دفعه دیدی این ملائکه هم عین قاضی های جمهوری اسلامی تا تکان بخوری یک مارک مرتد و ملحد و منافق و منحرف می چسبانند به پیشانی ات و حتی اگر آقا مجید جعفری تبار هم که باشی، نه فقط اتهام کفر و نفاق و الحاد می زنند، بلکه دو تا اتهام بی ناموسی هم می زنند. از همه بدتر، نود درصد کسانی که ما کتابهای شان را می خوانیم، یا فیلم شان را می بینیم، یا موزیک شان را گوش می کنیم، رمان نویس ها، فیزیکدانان، اقتصاددانان، برندگان نوبل، همه و همه شان یا کافرند یا ملحد، و فکر کن این ملائکه توی خانه تو همه اش بال بال می زند و دارد به همه رفقای تو یا کسانی که دوستشان داری لعنت می فرستد، برو بیرون ملکه مرده شور برده، برای چی به رفیق ما اهانت می کنی؟ اصلا ملائکه جز دردسر برای ما چیزی ندارند.

کمک رسانی به مومنان: یکی از کارهای مهم ملائکه کمک رسانی به مومنان است، ما هم که نه خودمان مومن هستیم و نه آشنایان مان، آخرش این است که این ملائکه می خواهند کمک برسانند به اعضای جبهه پایداری، یا روحانیون، یا نیروی انتظامی که بیاید پدر ما را در بیاورند، برو بیرون، ای ملکه خطرناک. اصلا نمی خواهم ریختت را ببینم.

وساطت در نزول وحی: یکی دیگر از وظایف ملائکه رساندن وحی است. یعنی خود حاج آقا جبرئیل( معروف به امین جان) می خواهد بیاید خانه ما هی آیات الهی را به ما نازل کند. هرچه هم توضیح بدهیم، داداش! من درسته اسمم ابراهیمه، ولی بابای اسماعیل من نیستم، درسته اسم برادرم قاسمه، ولی امام حسین من نیستم، بعد هم یک عالمه آیه نازل می کند و نصف شبی می گوید اقراء( بنویس)، مرد حسابی چی بنویسم، من الآن دارم استتوس می گذارم، بعد هم بار امانت را می گذارد روی دوشت، باید مثل حمال ها هی ببری این طرف و آن طرف، بیکاریم؟ اصلا چهار تا سگ می گیریم که جبرئیل وارد خانه مان نشود.

استغفار و شفاعت برای مومنان: آخرین کار این ملائکه هم همین است که شفاعت مومنان را می کنند، به ما هیچ کاری ندارند، یعنی کلا ملائکه برای ما دردسرند.

قبض روح: مهم ترین کاری که ملائکه می کنند، یعنی آن داداش خطرناک شان یعنی همین عزرائیل می کند، این است که وارد خانه آدم می شود و جانت را می دهد یک قبض هم می نویسد که تمام شد رفت، بیا، این هم از خدمات بارگاه الهی، اصلا این ملائکه که خودشان ترکیبی از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و جوخه اعدام دادستانی است، چه فایده دارد. همین الآن می روم سه تا سگ می خرم با بیست تا مجسمه، جرات دارد عزرائیل و میکائیل و جبرائیل و اسرافیل و یک مشت سربازان گمنام بارگاه الهی وارد خانه ام بشوند، بابا نخواستیم، ما یکی را بیخیال شوید.