قتل با سلاح سرد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

خبر بکلی معنی دار است. قتل با سلاح سرد ۶۳ درصد افزایش پیدا کرد. یعنی ملت دائم در حال خشم نسبت به همدیگر هستند. هشت نه سال هم هر روز با خبرهای اعدام و آفتابه قرمز بر گردن قمه به دست ها و زورگیری مواجه بودند. وقتی هم که آقایان وسط خیابان جرثقیل می بردند به این فکر نمی کردند که عواقب اجتماعی این مرگ عریان در روح جامعه چیست. البته شاید هم به همین فکر می کردند و همین را می خواستند که چنین می کردند. شما که نمی توانی زرپ و زرپ مردم را با جرثقیل بکشی بالا و نگه داری تا جمعیت انبوه عبرت بگیرند بعد انتظار نداشته باشی که خشونت در جامعه ملی شود. فکر کن خیابان ها از نظر منطقی برای زیر ۱۶ سال ممنوع است. و این افزایش ۶۳ درصدی هم جالب است، انگار همه اتفاقات کثیف با همین ضریب در جامعه ما می افتد. حالا در این وضعیت که قتل با سلاح سرد افزایش داشته و بیکاری و مشکل اشتغال جدی است. و چندین کارخانه برق شان قطع شده چون پول برق ندادند و احتمالا کارگران شان هم بیکار بودند، و در همین زمانی که داعش عملا دارد عراق را می بلعد و یحتمل می رود برای گرفتن سوریه و آیت الله سیستانی مرجع بزرگ مردم عراق که اگر نبود تا امروز عراق صد بار نابود شده بود، بلاتکلیفی دولت در عراق را مایه تاسف دانسته، در این بلبشوی هشت الهفت آقای سید احمد خاتمی گفته که « ماموریت ماهواره ها دوستی دختر و پسر است.» و یک جوری هم می گوید انگار دوستی دختر و پسر جنایتی است بزرگ که طی آن قتل عامی صورت گرفته. این به کنار، دوستی پسر و دختر کار فیسبوک و شبکه های مجازی است نه ماهواره ها. ماموریت ماهواره ها ترویج مدل های برهنه و رقص های شیطانی است. جدا اینها قاطی کردند رفت

دشمن دشمن دشمن

خیلی توضیح لازم ندارد. روحانی اعلام کرد که « اشتباه است اگر دشمن را به بیرون محدود کنیم، زیرا رکود، تورم، بیکاری و فساد اداری همگی دشمنان داخلی هستند.» حالا من چه توضیحی بدهم؟ بگویم منظورش چیست و می خواهد کجا را چکار کند؟ خب اگر می خواست همه حرف هایش را با دقت بزند، خودش که لال نیست، همان را که شما فکر می کنید می گفت. لابد دلش نخواسته یا اصلا مگر می شود دلش بخواهد.

آرژانتین بلژیک را برد

تیم بلژیک در واقع تیم خیلی خوبی بود، ولی به هر حال داشتن یک فوق ستاره تاریخی مثل مسی و یک سابقه فوتبال درست و درمان برای آرژانتین باعث شد بلژیکی ها چمدان شان را ببندند و به خانه برگردند. در حقیقت آرژانتین تیم  خوبی نبود،  بلکه مسی تیم خوبی بود که ده نفر با او همکاری می کردند. دیروز هم برزیل که مربی اش اسکولاری گفته بود تیم کلمبیا مثل کامپیوتر بازی می کند این تیم را شکست داد. پیروزی بعدی متعلق به محسن نامجو بود که با من شرط بسته بود آلمان بر فرانسه پیروز خواهد شد. در حالی که فرانسه در یک بازی که من ندیدم و بدون نظر من از آلمان شکست خورد. فعلا یک بازی در حال انجام است که شما نتیجه اش را در زمان خواندن این نوشته می دانید. تیم هلند احتمالا پیروز میدان خواهد شد. یعنی دو اروپایی با دو لاتین به رقابت فینال می روند. پنجاه درصد پیش بینی ام درست بود. یعنی چی؟

دانشگاه آزاد اسلامی

به یکی گفتند سه تا دروغ بگو، گفت « دانشگاه آزاد اسلامی» شاید هم به همین خاطر آیت الله علم الهدی گفته که « عنوان اسلامی را از اسم دانشگاه آزاد اسلامی بردارید.» البته اگر اسم « آزاد» را برداریم خیلی معنی دار تر است. همان دانشگاه باشد، کافی است. البته باز هم گلی به جمال معاون دانشگاه آزاد که در همین هفته گذشته گفت: « حراست دانشگاه حق برخورد با مظاهر بدحجابی را در دانشگاه ندارد.» دستش درد نکند. همین حرف ها را می زنند که من از دولت روحانی خوشم می آید، بعد بقیه به روحانی و من فحاشی می کنند. وزیر ارشاد هم گفته: « ما به فکر کار و شغل جوانان هستیم، آنها به فکر ساپورت زنان.» که البته یکی اش اشتباه است و یکی اش اجتناب ناپذیر. اینکه وزیرارشاد به جای فکر کردن به فرهنگ و هنر به کار و شغل جوانان فکر کند، بیخود است. یعنی جسارت نشود، اصلا کار وزیر  فرهنگ و ارشاد این نیست. آن روحانیون و ائمه جمعه و نمایندگان مجلس هم که دائم به ساپورت و حجم بدن زنان فکر می کنند دست خودشان نیست. الآن از وقتی زنهای ایرانی ساپورت می پوشند نصف ائمه جمعه قنوت شان را اشتباه می خوانند. دست خودشان هم نیست. کسی که دائم به شلوار و خشتک و دامن و ساپورت و حجم بدن زنان فکر کند، دست خودش نیست بالاخره همین می شود که هی حمله و هجمه می کند. آب هم که قطع است نمی تواند برود دوش خنک بگیرد.