عفو بین‌الملل می‌گوید آتنا فرقدانی وادار به 'آزمایش بکارت' شده است

نویسنده

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید آتنا فرقدانی کارتونیست ایرانی پیش از برگزاری دادگاهش به اتهام “رابطه نامشروع” مجبور به انجام “آزمایش بکارت” شده است.

خانم فرقدانی به گفته خانواده‌اش به دلیل “دست دادن” با وکیلش به “رابطه نامشروع” متهم شده و این سازمان اتهام او را نمونه دیگری از خشونت علیه زنان در ایران دانسته است.

هفته گذشته آتنا فرقدانی و وکیلش محمد مقیمی در دادگاهی غیرعلنی در تهران به اتهام “رابطه نامشروع غیر زنا و عمل خلاف عفت” محاکمه شده‌اند.

مادر این کارتونیست می‌گوید دخترش به دلیل “دست دادن با وکیلش” به این جرم متهم شده است.

اکنون عفو بین‌الملل می‌گوید در یادداشتی از آتنا فرقدانی که به بیرون از زندان درز کرده و این سازمان آن دیده است موضوع انجام “آزمایش بکارت” تایید شده است.

بر اساس بیانیه این سازمان، خانم فرقدانی در این یادداشت نوشته است که ماموران قوه قضاییه او را دوازدهم اوت (۲۱ مرداد) به یک مرکز بهداشتی خارج از زندان برده‌اند و ناچارش کرده‌اند به خاطر انجام تحقیقات در مورد پرونده‌اش این آزمایش را انجام دهد.

پیشتر عشرت اردستانی مادر خانم فرقدانی و محمد مقیمی وکیل او در گفتگو با نشریه اینترنتی روزآنلاین، خبر انجام آزمایش بکارت از او را تکذیب کرده و گفته بودند چنین چیزی واقعیت ندارد.

اکنون عفو بین‌الملل می‌گوید یادداشتی از او دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد چنین آزمایشی انجام شده است.

بی بی سی