اخلال عبرت آموز در سخنرانی احمدی نژاد

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» رهبر، مظلوم و بی خبر است

آنچه در روز چهاردهم خردادماه توجه رسانه ها را به خود جلب کرد اعتراض جمعی از شرکت کنندگان در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی به محمود احمدی‌نژاد و سردادن شعارهنگام سخنرانی وی بود. آن هم در حالکه حامیان مشایی از وقوع اتفاق عجیبی در این روز  خبر داده و خواستار دعا برای رفع بلای مومنان شده بودند. در این میان، سایت نزدیک به احمد توکلی، این اخلال را عبرت آموز خواند و سایت نزدیک به قالیباف، رهبر را واقعا مظلوم و بی خبر از حوادث توصیف کرد.

احمدی‌نژاد در حالی با شعارهایی علیه جریان مشایی هنگام سخنرانی‌اش روبرو شد که حسین شریعتمداری، مدیرمسوول روزنامه کیهان و نماینده رهبر در این موسسه، در تازه ترین سخنرانی اش در شیراز، اعلام کرده که “این جریان فی نفسه توانایی ندارد، بلکه از اتصالش به کانون قدرت که همان دولت است، استفاده می‌کند”؛ برادر محموداحمدی‌نژاد نیز در یک سخنرانی در شهر ورامین، از مشایی با عنوان “دجال زمان” یاد کرده است.

در دیگر سو، آیت‌الله نمازی، امام جمعه کاشان که سخنان  چند روز قبل‌اش درباره درخواست فرمانده سپاه پاسداران و دستور رهبر جمهوری‌اسلامی برای بازداشت حامیان مشایی، توسط این دو نهاد تکذیب شد، در نماز جمعه به گلایه از این دو نهاد پرداخت.

 

نوبت شما هم می‌رسد رییس!
سخنرانی محمود احمدی‌نژاد که امسال از سخنرانان اصلی مراسم بزرگ‌داشت آیت‌الله خمینی نبود و خبر حضورش یک شب پیش از مراسم، قطعی شد بارها به علت شعارهای حاضران در مراسم قطع شد؛ اتفاقی که سال گذشته درمراسم سخنرانی سید حسن خمینی به وقوع پیوسته بود.

معترضان به احمدی‌نژاد با شعارهایی چون “مرگ بر مشایی” و “مشایی حیا کن، احمدی را رها کن” به استقبال احمدی‌نژاد رفتند. وب‌سایت اصول‌گرای انتخاب در همین زمینه نوشته است که “رییس جمهور در حالی که ظاهرا کنترل اعصاب خود را از دست داده و صدایش گرفته بود، چندین بار خطاب به مردم که در حال شعار دادن بودند می گفت : تحمل کنید، سخنرانی من چند دقیقه دیگر به اتمام می رسد”. وی  وقتی شعارها کمی بیشتر شد، گفت: “مخلص آقای رئیس هم هستیم! نوبت شما هم می​شود! من همه شما را دوست دارم و نوکر همه شما هم هستم”.

اگرچه برخی رسانه‌های خبری اعلام کرده‌اند که خطاب احمدی‌نژاد به سعید حدادیان، مداح منتقد وی بوده، اما حدادیان در گفت‌وگویی این مساله را تکذیب و اعلام کرده که در این مراسم حضور نداشته است.

سایت الف، متعلق به احمد توکلی، اخلال در سخنرانی رییس دولت را “نادرست اما عبرت‌آموز” خواند و نوشت که “با وجود برخی انتقاداتی که به آن وارد بود، اما درس های زیادی را نیز در پی داشت”.

در تحولی دیگر و هم‌زمان با سر دادن شعار علیه مشایی در هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد، برادر وی – داوود احمدی‌نژاد در مراسمی که در شهر ورامین برگزار شد، گفت : “آن‌ها ماموریت دارند، نگذارند من و شما مانند پروانه حول شمع ولایت باشیم، امروز باید با سربازی زیر چتر ولایت خود را زیر چتر شجره طیبه اهل‌بیت(ع) قرار دهیم. جریان انحرافی دجال زمان است”.

در همین حال حسین شریعتمداری، مدیرمسوول و نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان، نیز با اشاره به پیوندهای “جریان انحرافی با کانون‌های قدرت”، گفته است: “این جریان فی نفسه توانایی ندارد، بلکه از اتصالش به کانون قدرت که همان دولت است، استفاده کرده و قدرت دریافت می کند”.

 

خدمات اجنه به جریان انحرافی

پس از آنکه آیت‌الله مصباح یزدی حامیان مشایی و مدعیان رابطه با امام دوازدهم شیعیان را “آشغال‌هایی” خطاب کرده بود که “هیچ کاری نمی‌توانند بکنند”؛ حجت‌الاسلام سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه نیز گفت: “اگر ما دنبال حکومت جهانی امام زمان هستیم باید همین راه را ادامه دهیم، زیرا ولی فقیه تنها واسطه بین مردم و امام زمان است و این که گفته می شود، ظهور صغری نزدیک است، حرف های واهی می باشد و در واقع ظهور صغری همین مساله تمرین ولایتمداری می باشد”

همزمان، یک سایت اصول‌گرا با انتشار مطلبی دست به افشای نکاتی زد که آن را “سرفصل خدمات اجنه برای جریان انحرافی” نامید. این سایت نوشت: “بر پایه یک برنامه ریزی مدون این جریان در همه کارهای خود به این نیروها مستمسک می شدند”.

این سایت با انتشار فهرستی اعلام کرد که مواردی چون “عزل ونصب‌ها، به حضور طلبیدن‌ها، سرمایه‌گذاری‌های شخصی، برپایی جشن ها وهمایشها،  حضور در میهمانی‌ها،  مراوده با نمایندگان خارجی، کشف سوابق پنهان افراد، ورود به زندگی شخصی اطرافیان  بخصوص نسوان، آگاهی از رصد شدن‌ها، تاثیر گذاری واجبار به کاری کردن، زبان بستن، بالابردن تاثیر کلام، مثبت ومنفی شروع به کار و اقدام در امور، آگاهی از ضعف افراد وخرید خدمات این افراد، طلسمات در گشایش، به تمکین وادار کردن،  بدست آوردن نیت ها وافکار، ورود ویا اعراض از جریانات مختلف، سود طلبی در معاملات اقتصادی، پیشگوئیهای سیاسی در ابعاد وسیع، سکوت یا پاسخگویی، برنامه ریزی ومحاسبات،  ترسیم افق دوردست، تضمین موفقیت ها و ضربه زدن وبیمارکردن مخالفین” از جمله خدماتی بوده که اجنه با واسطه عباس غفاری به جریان انحرافی می‌داده‌اند.

 

گلایه از دفتر رهبر و سپاه

سخنان  چند روز گذشته آیت‌الله نمازی امام جمعه کاشان مبنی بر بازداشت نزدیکان مشایی با درخواست فرمانده سپاه و دستور آیت‌الله خامنه‌ای– پس از تکذیب توسط این دو نهاد، به گلایه نمازی “هم از دفتر رهبری و هم از روابط عمویم سپاه پاسداران” انجامید.

وی در نماز جمعه شهر کاشان در این باره گفت: “بنده از هر دو اطلاعیه گلایه دارم. هم اطلاعیه روابط عمومی سپاه و هم دفتر مقام معظم رهبری؛ منتهی در اطلاعیه سپاه، تعبیر نادرستی استفاده شده بود.  بنده به این آقایان می گویم که مواظب باشید شما فقیه نیستید و تنها مقلد می باشید. واژه تکذیب یعنی دروغ؛ دروغ را نسبت به یک فقیه می دهید و این بار حقوقی و فقهی دارد”.

وی افزود: “بنده گلایه دارم و شکایت این آقایان را انشاءالله بعد از سالگرد ارتحال حضرت امام خدمت مقام معظم رهبری خواهم کرد. گلایه دفتر را هم خدمت آقا عرض خواهم کرد. هرچند برخی آقایان تماس گرفته و گفتند منظور شما نبودید و قضیه چیز دیگری بوده است ولی مردم آنچه منعکس شده را می بینند”.

سخنان هفته گذشته نمازی درباره درخواست عزیز جعفری فرمانده سپاه برای بازداشت اطرافیان احمدی‌نژاد و دستور رهبر جمهوری‌اسلامی، جنجال‌های زیادی برپا کرده بود.

بعد از سخنان نمازی، دفتر رهبر جمهوری‌اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای به تکذیب این مساله پرداخت و این سخنان را حاوی مطالب خلاف واقع توصیف کرد که “از راه های غیرموثق و غیرمستند در اختیار گویندگان آن ها قرار گرفته است”.

به گفته رمضان شریف مسوول روابط عمومی سپاه “مطلب منتشره در برخی رسانه ها پیرامون ناگفته های یکی از ائمه جمعه مبنی بر در خواست سرلشکر جعفری از مقام معظم رهبری در زمینه جریان انحرافی صحت ندارد”.

به دنبال این تکذیب‌ها سایت نمازی ابتدا از دسترس خارج شد و پس از بالا آمدن این مطلب را حذف کرد. این وب‌سایت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: “درج خبر و سپس حذف آن به دستور امام جمعه کاشان و طبق مصالح دیده شده توسط وی بوده است”.

از سویی دیگر سایت رجانیوز که توسط حامیان تندروی احمدی‌نژاد اداره می‌شود در مطلبی با اشاره به اینکه سخنان نمازی باعث هزینه از رهبر جمهوری‌اسلامی می‌شود نوشت: “بهتر بود ایشان در مورد صحت و سقم این اظهارات تحقیق بیشتری می‌کرد و حتی در صورت صحت داشتن آن‌ها نیز نقل عمومی بخش عمده‎ای از آن‌ها به مصلحت و در راستای تدابیر حکیمانه رهبری نیست… آیا بهتر نیست در این زمینه، مبانی این انحراف‌ها اعم از عقیدتی و رفتاری توضیح داده شود و از نقل شنیده‌ها و مواردی که علنی کردن آن‌ها به مصلحت جامعه نیست و علاوه بر ضررهای عمده، فایده‌ای جز هزینه شدن جایگاه رفیع ولایت فقیه ندارد، خودداری شود”.

 

رهبر مظلوم و بی خبر

 در حالی که به مناسبت سالگرد برگزیده شدن آیت‌الله خامنه‌ای به سمت رهبری جمهوری‌اسلامی، بسیاری از رسانه‌های اصول‌گرا، در مطالب مختلفی به تقدیر از بیست و دو سال رهبری وی پرداخته‌اند، سایت شفاف‌نیوز ـ نزدیک به محمدباقر قالیباف ـ در مطلبی با اشاره به این نکته که در حوادث اخیر به رهبر جمهوری‌اسلامی ظلم شده، نوشت: “رهبر معظم انقلاب اسلامی واقعا مظلوم واقع می شوند؛ از یک سو دشمن تلاش می کند هر اتفاق تلخ و ناگواری را به تصمیم رأس نظام مربوط کند تا ماهی خود را از آب گل آلود بگیرد و از سوی دیگر شاهد برخورد قاطع و محکم با خودسری ها و سرپیچی از تصمیمات کلان نظام نیستیم”.

شفاف‌نیوز در حالی اعلام کرده که بسیاری از تصمیمات در سطح کلان نظام ممکن است با نظرات رهبر جمهوری‌اسلامی مغایر و یا بدون اطلاع وی باشد که مهدی طائب، در یک سخنرانی گفته است: “هیچکس نمی‌تواند اطلاعاتی به مقام معظم رهبری بدهد که ایشان بیشتر از آن اطلاعات در اختیار نداشته باشند”.