فعال شدن ماشین ترور جمهوری اسلامی در خارج

لیلا طیری
لیلا طیری

» تهدید ها شروع شد

برخی گزارش ها از طراحی ترور چند تن از فعالین سیاسی در خارج از کشور حکایت دارد.گفته می شود در بین دکتر عبدالکریم سروش و شیرین عبادی در بین این اسامی قرار دارند و برخی دیگر نیز به صورت تلفنی یا از طریق ایمیل تهدید به مرگ شده اند.

براساس گزارش هایی که به “روز” رسیده عملیات ایذائی و ترور چند چهره سرشناس مخالف جمهوری اسلامی در دستور کار دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفته است. در همین راستا و به دنبال ارسال ایمیل های تهدید آمیز،اخیرا در یک مورد، دو تن از اتباع کشورهای دیگر، به اتهام جمع آوری اطلاعات از یکی از این چهره ها، تحت بازجوئی پلیس کشور محل اقامت خود  قرار گرفته اند.

براساس همین گزارش شیرین عبادی و دکتر عبدالکریم سروش و یکی از مقامات بلندپایه سابق جمهوری اسلامی از جمله کسانی هستند که تدارک ترور آنان از سوی مقامات تهران دیده شده است.

در همین راستا تعدادی از فعالین سیاسی و روزنامه نگاران مقیم خارج کشور هم مورد تهدید قرار گرفته و حتی ایمیل های تهدید آمیزی از درون سفارت خانه های جمهوری اسلامی به آنان ارسال شده است.در این ایمیل ها از آنان خواسته شده یا سکوت کنند و یا منتظر عواقب احتمالی برخوردهایشان باشند.

گفته می شود همزمان با  تیرگی شدید روابط  تهران با کشورهای اروپائی و آمریکا و طرح  احتمال حمله نظامی به تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی، ترور مخالفان در دستور کار حکومت قرار گرفته. به گفته برخی تحلیلگران  بعد از ترور چند تن از کارکنان صنایع هسته ای جمهوری اسلامی و از آن جا که روحیه دیگر افراد شاغل در این مراکز به شدت صدمه دیده، احتمال دارد حکومت تهران در صدد انتقام جویی برآمده باشد تا به این ترتیب روحیه تضعیف شده کارکنان این مراکز را تقویت کند.

به دنبال واکنش تند کشورهای اروپائی پس از عملیات تروریستی رستوران میکونوس برلین و همچنین با روی کار آمدن دولت اصلاح طلب سید محمد خاتمی،  عملیات تروریستی برون مرزی جمهوری اسلامی متوقف شد؛ عملیاتی که تیم عوامل قتل های زنجیره ای به انجام آنها اعتراف کرده بود.

یک روزنامه نگار ایرانی مقیم فرانسه با اعلام اینکه ایمیل ها و تلفن های تهدید آمیزی به او می شود به روز گفت:پیغام فرستاده اند که فکر نکنید خارج از کشور هستید ،هر وقت لازم باشد شما را به راحتی به داخل کشور بر می گردانیم.

وی از شکایت به مراجع قانونی در کشور میزبان خود خبر می دهد و می افزاید:احتمال این حرکات منتفی نیست ولی در عین حال چنین برخوردهایی حاکی از آن است که جمهوری اسلامی به شدت ضعیف شده و راه تهدید را برگزیده است؛شیوه ای که بیش از هر چیز نشانگر ضعف حکومت است.

در بین کسانی که تدارک ترور آن ها به مقامات امنیتی و پلیس محل اقامتشان گزارش شده دو تن از سران عالی رتبه سابق جمهوری اسلامی هم دیده می شوند که از کشور خارج شده و به جمع مخالفان حکومت پیوسته اند.