فلسطینیان زیارتگاه یهودیان را آتش زدند

نویسنده

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی آتش زدن یک زیارتگاه یهودیان را تقبیح کرده و نیروهای اسرائیلی برای مقابله با بروز ناآرامی در پی برگزاری نماز جمعه، تمهیدات امنینی ویژه‌ای در بیت المقدس به اجرا گذاشته‌اند.

روز جمعه، ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر) ارتش اسرائیل اعلام کرد که در ساعات شب گذشته، زیارتگاه موسوم به “مقبره یوسف” واقع در شمال شهر نابلس توسط گروهی از فلسطینیان خشمگین به آتش کشیده شده است. اوایل بامداد روز جمعه منابع خبری گزارش کردند که از این محل همچنان آتش زبانه می‌کشد.

ارتش اسرائیل آتش زدن این مکان را “اقدامی انزجار آور” و اهانت به مقدسات مذهبی گروهی از شهروندان این کشور توصیف و آن را محکوم کرده است. برخی از متون مذهبی یهودیان این محل را آرامگاه یوسف پیامبر می‌دانند. این مکان در نزدیکی یک اردوگاه آوارگان فلسطینی واقع شده و در گذشته هم شاهد درگیری بین اسرائیلیان و فلسطینیان و تلاش فلسطینیان برای تخریب آن بوده است.

همچنین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، آتش زدن این زیارتگاه را “غیرمسئولانه” دانسته و آن را محکوم کرده است. نابلس از مناطق تحت اداره تشکیلات خودگردان است و محمود عباس گفته است که یک کمیته تحقیق برای بررسی این واقعه تشکیل خواهد شد.

بی بی سی