بسیج: به بدحجاب ها جنس نفروشید

نویسنده
فیروزه متین

» آغاز سختگیری بیشتر در ادارات

به فاصله یک هفته پس از اعلام تشکیل کمیته “تذکر لسانی” از سوی قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر، فرمانده بسیج اصناف خواستار عدم فروش جنس به آنهایی که “زنان بدحجاب” نامید، شد.

بنا به گزارش فارس، غلامرضا حسن‌پور اشکذری، جانشین سازمان بسیج اصناف در همایشی حکومتی با عنوان “همایش بسیج اصناف” گفته است: “اصناف باید به افراد بدحجاب جنس نفروخته و یا بی محلی کنند.‌ البته در کنار این اقدام اصناف می‌توانند با نصب برخی از احادیث و توصیه‌های دینی بدحجابان را به رعایت شعائر در مورد حجاب دعوت کنند. نقش اصناف را در پیشبرد امر به معروف و نهی از منکر در فضای جامعه مهم است و باید اصناف به تکلیف خود در این راستا به شایستگی عمل کرده تا فضایی متناسب با شأن جامعه اسلامی داشته باشیم”.

او افزوده: “بی تردید عمل به سفارشات دینی ما را در مقابل تمامی وسوسه‌های شیطانی بیمه می‌کند. بسیجیان جامعه اصناف آمادگی دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام را دارند”.

علاوه بر وی، مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان هم به ایرنا گفته است: “قانونگذاران باید بر رعایت حجاب در کشور تاکید کنند و قوانینی را درباره آن تدوین کنند. مطالعه تاریخ نشان می دهد، حیا و عفت در میان جامعه و زنان ایرانی مثال زدنی است؛ زنانی که حاضر شدند، بدترین بی احترامی ها و توهین را تحمل کنند اما حجاب را از سر برندارند اما متاسفانه عده ای این پیشینه ملی و دینی را خدشه دار کرده و باعث ناهنجاری هایی در جامعه شده اند.”

وی افزوده: “دستگاه های متولی در بحث ترویج حجاب و عفاف نتوانستند خوب عمل کنند در حالیکه به دلیل پیچیدگی این موضوع، هر دستگاه باید وظیفه خود را به نحو شایسته انجام داده و بطور کلی با اراده و عزمی همگانی با باندهای سازمان یافته در این راستا مقابله جدی شود؛ باندهایی که از طریق ماهواره تغذیه می شوند”.

او همچنین خواستار سختگیری بیشتر در ادارات شده و گفته: “در ادارات بانوان به عنوان کارگزار یک حکومت اسلامی و دولتی دینی محسوب می شوند بنابراین باید در این زمینه مجاب شوند و دوره های آموزشی و اعتقادی را بگذرانند”.

او در پایان هم افزوده است: “تدوین قوانینی برای رعایت حجاب و عفاف ضروری است. حجاب یک موضوع شخصی نیست که هر فرد بتواند طبق سلیقه خود با آن رفتار کند بلکه موضوعی عمومی است که احترام به چارچوب های آن در جامعه لازم است”.

نیروهای شبه نظامی بسیج پس از آن به تکاپوی بیشتر برای سرکوب مردم افتاده اند که گزارش هایی از مقاومت مردمی در برابر عوامل این نیرو منتشر شد.
ماه گذشته سه تن از زنان بسیجی که با مردم درگیر شده بودند و قصد بازداشت شهروندان را داشتند با واکنش تند مردم روبرو شدند؛امری که ار را به مجلس هم کشاند و مقامات نیروهای شبه نظامی را نگران کرد.

پس از این حوادث، گشت های ارشاد که مدتی بود ناپدید یا کم حضور شده بودند بار دیگر به میدان ها بازگشتند و هم اکنون به روال گذشته بامردم برخورد می کنند.

سخنان مقامات بسیج پس از آن مطرح شده که محمدرضا مقدسی، قائم مقام ستاد امر به معروف گفت: “امسال براساس برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته، قرار شده است تا طرح جدید تذکر لسانی با رویکرد اجتماع ‏محور در دویست شهر ایران اسلامی به اجرا گذاشته شود. این طرح صورت اجرایی به خود می‏گیرد تا فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به خوبی در جامعه ترویج و نهادینه شود. با تمهیدات اندیشیده شده، تمام شرایط قانونی و قضایی در راستای اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفته است تا آمران به معروف و ناهیان از منکر بتوانند به درستی به وظایف خود در این راستا عمل کنند. همه مؤلفه‏ها برای حمایت از تذکردهندگان به افرادی که خارج از شئون اسلامی در جامعه رفتار و عمل می‏کنند، مهیا شده است و آمران به معروف و ناهیان از منکر می‏توانند در کشور با فراغ بال به وظیفه دینی و انسانی خود عمل کنند”.