ابوالهول ایرانی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

با توجه به بالاگرفتن بحران در مصر، اردن، تونس، یمن از یک سو و وجود بحران در ایران و افغانستان و چند کشور دیگر، پیشنهاد می شود با توجه به گفته محمد حسین مبارز مصری، مردم مصر عاشق احمدی نژاد هستند، ولی ایشان خودش عاشق خامنه ای است، هر دو را با هم ببرد. لبنانی ها هم که عاشق خامنه ای هستند، خامنه ای به جای قاهره در بیروت بماند، احمدی نژاد به مصر برود و رئیس جمهور آنجا بشود، حسنی مبارک هم به ایران بیاید، و به قولش مبنی بر برگزاری انتخابات آزاد وفا کند. همین آقای البرادعی بشود ناظر انتخابات ایران. حسنی مبارک هم اگر خواست نامزد انتخابات بشود، ولی قول بدهد کودتا نکند. این کار فواید زیادی دارد:

اول: حسنی مبارک وابسته به استکبار جهانی است، آدم تمیز و مرتبی است. ما هم که وابسته به استکبار جهانی هستیم، با هم کنار می آئیم. الآن مردم مصر دارند این همه کشته می دهند که یک حکومت مثل ایران درست کنند، ما هم این همه کشته و زندانی دادیم که یک حکومت سکولار درست کنیم.

دوم، مصر نزدیک اسرائیل است، اگر احمدی نژاد بخواهد با اسرائیل بجنگد، نیاز به موشک دور برد ندارد، با تفنگ بادی هم می تواند این کار را بکند. پادشاه عربستان هم می خواهد از مبارک حمایت کند، اگر مبارک به ایران بیاید، سریع تر می تواند از او حمایت کند.

سوم، هفتاد درصد مردم مصر به حجاب اعتقاد دارند، سی درصد شان هم به حجاب اعتقاد ندارند، در عوض سی درصد مردم ایران به حجاب اعتقاد دارند و هفتاد درصدشان ندارند، ما می توانیم آن سی درصد با حجاب را بفرستیم مصر، آنها هم آن سی درصد بی حجاب را بفرستند ایران، هم به آنها خوش می گذرد، هم به ما.

چهارم، بدبختی بزرگ ما وجود نفت در ایران است. در دوره خاتمی و هاشمی که درآمد دولت دویست میلیارد کمتر از دوره احمدی نژاد بود، هم قدرت خرید مردم بیشتر بود، هم تورم و رفاه اقتصادی بهتر بود. ما آن 200 میلیارد دلار درآمد اضافه نفتی دوره احمدی نژاد را بدهیم به دولت یمن و تونس و اردن که مشکل اقتصادی شان حل شود، در عوض ما با همان درآمد دوره هاشمی و خاتمی زندگی مان را می کنیم. و از نظر وضع زندگی اوضاع مان بهتر هم می شود.

پنجم: با توجه به اینکه محمد البرادعی در این چند سال هم معده اش به غذاهای ایرانی عادت کرده، هم سازمان انرژی اتمی را با همه جزئیاتش می شناسد، تجربه کافی هم دارد، تابعیت ایران را بگیرد، و با خانواده تشریف بیاورند ایران یک خانه خوشگل هم بخرند، بشود رئیس سازمان انرژی اتمی، مشکل انرژی هم حل می شود، چون وقتی البرادعی باشد، دیگر نیازی به اعتمادسازی هم نیست. برای خود البرادعی هم که در ده سال گذشته بیشتر در ایران زندگی کرده تا مصر بهتر است در ایران بماند.

ششم: احمدی نژاد و خامنه ای می خواهند رهبری جهان اسلام و جهان عرب را در دست بگیرند، آن هم در یک کشور مثل ایران که نه مردمش مسلمان هستند، نه عرب، اگر بروند مصر، هم در قلب جهان اسلام خواهند بود و هم زبان عربی آقای خامنه ای خوب می شود، بالاخره می تواند جامع المقدمات را تمام کند.

هفتم: با توجه به اینکه هر سال صدها یا شاید هزاران ایرانی سر قبر مرحوم محمدرضا پهلوی می روند و وقتی یاد اوضاع ایران می افتند، برایش طلب آمرزش می کنند، قبر شاه ایران از مصر به تهران منتقل شود، در عوض ما هم قبر آیت الله خمینی که هر سال صدها مصری و لبنانی از آن طرف دنیا به زیارتش می روند، بفرستیم به مصر. هم در هزینه حمل و نقل صرفه جویی می شود، هم در هزینه ساندیسی که به گروههای دانش آموزی و سربازان می دهند تا بروند سر قبر آقا.

هشتم: با توجه به سابقه دیرین شناسی اعضای شورای نگهبان و اینکه آیت الله جنتی و شورای نگهبان خاطرات خوشی از زمان ساخته شدن اهرام مصر دارند، بهتر است بروند همانجا و جلسات شان را در همان اهرام ناحیه جیزه تشکیل بدهند. در عوض ما هم میدان نقش جهان و تخت جمشید را قشنگ می شوریم و تمیز می کنیم که توریست های جهان که به مصر نمی روند به ایران بیایند.

نهم: با توجه به اینکه احمدی نژاد در این سه چهار سال گذشته داشت خودش را جر می داد که سفارت مصر را در ایران دایر کند، بعد از رفتن او به مصر، ما قول می دهیم سفارت مصر را در ایران دائر کنیم. فقط بشرط اینکه خودش زیاد این طرف ها پیدایش نشود.

دهم: مشکل بسیاری از مخالفان حسنی مبارک این است که چرا او عامل آمریکا و اسرائیل است و چرا با مسلمانان دشمنی می کند، یعنی دقیقا همان چیزی که احمدی نژاد و خامنه ای نیستند، مشکل مردم ما هم این است که چرا آزادی فردی و دولت سکولار و آزادی اجتماعی ندارند، فقط یک مشکل دیکتاتوری مبارک باقی می ماند، که بعد از این ماجراها بعید است فیلش یاد مصر کند، چه رسد به هندوستان.