گزینش مدیرعامل؛ بیخبری رییس

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» طولانی شدن حبس

خبرگزاریهای داخلی روز سه شنبه به نقل از سایت وزارت ورزش و از سوی امیررضا خادم، معاون وزیر ورزش اعلام کردند “جلسه هیات مدیره پرسپولیس برگزار و حتی مدیرعامل هم انتخاب شده است.”

به گزارش خبرگزاری فارس در روز دوشنبه جعفر کاشانی و حسین کلانی، ملی پوشان پیشکسوت و نامدار پرسپولیس، که اکنون به ترتیب رییس و عضو هیات مدیره این باشگاه هستند، جلسه ای با علی اکبر طاهری، معاون هیات مدیره و جانشین حمیدرضا سیاسی برگزار کردند. در این جلسه غیررسمی هر دو پیشکسوت پرسپولیس از گزینش مدیرعامل جدید اعلام بی خبری کردند.

به نوشته این خبرگزاری جعفر کاشانی گفته: “دیروز مدیرعامل پرسپولیس را انتخاب نکردیم و از انتخاب مدیرعامل توسط هیأت مدیره اطلاعی ندارم.” حسین کلانی هم در همین رسانه یادآور شد: “مدیرعامل دو ماه قبل انتخاب شده است!”

آقای کلانی اشاره به زمان گزینش حمیدرضا سیاسی داشت که در مقام رییس هیات مدیره پس از برکنار کردن علی دایی (سرمربی) و علیرضا رحیمی (مدیرعامل) خود بر مسند مدیرعاملی نشست. اما دیری نپایید که به دلیلی اعلام نشده دستگیر و روانه زندان اوین شد. رسانه های داخلی دستگیری این مولتی میلیاردر را در ارتباط با دیدار با حمیدرضا جهانشاهی در روز ملاقات با سران باشگاه رئال مادرید اسپانیا دانستند که در جمهوری اسلامی به عنوان عامل موساد و عنصر ضد انقلاب توصیف شده است. در پاره ای از محافل هم دستگیری و ممنوع الملاقاتی او را به دستگیریهای میلیاردی اقتصادی مربوط دانسته اند.

رییس و عضو پرسپولیسی هیات مدیره هر دو رسمی نبودن این جلسه سه نفره را به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا عنوان کردند.

اما امیررضا خادم در سایت رسمی وزارت ورزش اعلام کرد: “هیات مدیره ، مدیرعامل را معرفی کرده است و دیروز هم هیات مدیره آقای طاهری را به عنوان مسئول تام الاختیار در باشگاه منصوب کرده که تقریبا همه کارهای مدیرعاملی را انجام می دهد و حق امضا هم در جاهایی که باید اتفاق بیافتد را دارد. بنابراین امضاهای لازم انجام می شود ، ضمن این که کارهای داخلی سازمان نیز پیگیری می شود.”

از سوی دیگر مهدی خواجه وند، سخنگوی باشگاه پرسپولیس هم در سایت این باشگاه اعلام کرد: هیأت مدیره پرسپولیس شب گذشته (دوشنبه شب) با حضور اکثریت اعضاء تشکیل جلسه داد.

سخنگوی باشگاه در حالی از جلسه ای با حضور اکثریت اعضای هیات مدیره خبر داده که کلانی و کاشانی به عنوان اعضای اصلی و فوتبالی تاکید دارند که جلسه دوشنبه غیررسمی و تنها با حضور آنان و طاهری بوده است.

کلانی در گفت‌ وگو با فارس گفته: “اگر قرار باشد مصوبه ‌ای تهیه شود باید همه اعضاء حضور داشته باشند و طبق انتخاب اعضاء از هیأت مدیره حمیدرضا سیاسی مدیرعامل پرسپولیس است و از این حرف‌ها تعجب می‌ کنم و شاید بعد از رفتن من از جلسه اتفاقی افتاده باشد!”

اقای کاشانی هم به عنوان رییس هیات مدیره به ایرنا گفت: “این هیات مدیره روز گذشته (دوشنبه) جلسه ای نداشته است که بخواهد در آن مدیرعامل جدید را انتخاب کند. نمی دانم خبر انتخاب مدیرعامل در نشست روز گذشته از کجا مطرح شده است.”