پسرم کجاست؟ اتهامش چیست؟

نویسنده

» نامه پدر حسین درخشان به رئیس قوه قضائیه:

پدر حسین درخشان، وبلاگ نویس معروف ایرانی که از یک سال پیش در بازداشت به سر می برد در نامه ای به رئیس قوه قضائیه، خواستار روشن شدن اتهامات و وضعیت پرونده فرزندش شد.

حسین درخشان که تابعیت کشور کانادا را دارد، یک سال پیش و پس از بازگشت به ایران بازداشت شد. جمشیدی، سخنگوی وقت قوه قضائیه بازداشت این وبلاگ نویس را تایید کرد اما تاکنون کمترین اطلاع رسانی در باره نهاد بازداشت کننده و وضعیت وی صورت نگرفته است.

برخی گزارش ها از “جاسوسی برای اسرائیل” به عنوان یکی از اتهامات درخشان حکایت دارد اما تاکنون هیچ مقام رسمی درباره اتهامات این وبلاگ نویس اظهار نظری نکرده است. برخی گزارش ها نیز از تحت فشار بودن درخشان برای اعتراف و وضعیت بد او در زندان خبر می دهند. حسین درخشان پیش از این سفری به کشور اسرائیل داشته که گفته می شود همین سفر مبنای اتهام جاسوسی برای این وبلاگ نویس شده است.

حسن درخشان، پدر حسین درخشان عاقبت با ارسال نامه ای با اشاره به گذشت یکسال از بازداشت فرزندش، خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته است: “در تمام ماهها، روزها و ساعت های سپری شده، امید من، همسرم و خانواده به این بوده که در پناه احکام شریعت و سایه رافت قضاوت اسلامی، به مساله حسین چنان که شایسته است رسیدگی شود”.

آقای درخشان با بیان اینکه نامه اش  “اولین عکس العمل رسانه ای”  خانواده درخشان  “بعد از دوازده ماه” است، نوشته: این یعنی نهایت امیدواری عملی به رعایت چارچوب قانون در حدود مرز کشور عزیزمان، نیاز به گفتن نیست. اما بارها درخواست رسانه های برون مرزی را برای شرح وضعیت حسین رد کرده ایم ؛ حتی وقتی که بدترین شایعه ها درباره مواجهه با او در رسانه های نیمه رسمی انتشار می یافت و البته هیچ دستگاهی این اخبار به شدت نگران کننده را تکذیب نمی کرد؛ نه برای ایجاد آرامش  دردل پرآشوب ما ، که برای پاسداری از رعایت استقلال قضاوت درباره این پرونده.

پدر حسین درخشان با بیان اینکه در تمام این مدت تنها دو ملاقات کوتاه چند دقیقه ای با فرزندش داشته، توضیح داده است: برای هر شش ماه ، فقط چند دقیقه! و اعلام می کنم ما هیچ اطلاع مشخصی از وضعیت حقوقی او نداریم.

به گفته آقای درخشان، نه دادگاهی برای حسین درخشان تشکیل شده و نه مشخص است که او در اختیار کدام نهاد یا سازمان امنیتی است.

پدر این وبلاگ نویس تصریح کرده است: بارها از انحا مختلف تلاش کرده ایم اطلاعات دقیقی از وضعیت او کسب کنیم، اما نتوانسته ایم.

آقای درخشان با طرح این سوال که “آیا رفتار متین و در چارپوب خانواده یک بازداشت شده چنین نتیجه ای دارد؟” نوشته است: فرزند من بارها در نوشته ها و گفته هایش اقرار کرده دوست دارد سرباز وطن خود باشد و با پای خود برای پاسخ گویی به اتهاماتش به ایران آمده است.

پدر حسین درخشان پرسیده است: با کسی که به دامن اعتقاد و میهنش باز میگردد، استقبال این چنین شایسته است؟

او سپس نوشته است: شکایت ما از قانون نیست، از بلاتکلیفی و بی خبری و کم توجهی به قانون است . متهم حقوقی دارد. خانواده متهم حقوقی دارد. همانطور که حق حاکم جامعه محترم و نظم و قاعده ارزشمند است.

آقای درخشان از رئیس قوه قضائیه تقاضا کرده است که دستور دهد درباره وضعیت پرونده حسین درخشان، خانواده اش را مطلع سازند در کدام نهاد است ؟ تحت نظر کدام قاضی است و موارد اتهامی اش چیست؟

پدر حسین درخشان در پایان این نامه با بیان اینکه او و خانواده درخشان همچنان “چشم به رفتار عادلانه” رئیس قوه قضائیه دارند، خطاب به لاریجانی نوشته است: حتم داریم از نظر جنابعالی هم ، یکسال بازداشت بی امان برای کسی که به پای خود به وطن آمده و داوطلبانه به دامان ایران و اسلام عزیز بازگشته ، خوشامد گویی مناسبی نیست.