احمدی نژاد: اپوزیسیون آزاد است

نویسنده
آرش مصلح

محمود احمدی نژاد اعتقاد به تمامیت اسلام را تامین کننده همه نیازهای بشر و راه سعات بشر دانست. وی معتقد است با ‏اعتقاد به تمامیت اسلام دیگر دنبال گرفتن الگوهای توسعه از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نخواهیم بود. حال ‏آنکه بنا به گزارش تازه صندوق بین المللی پول رشد نقدینگی ایران، که حاصل تزریق انبوه دلار های نفتی در شریان ‏های اقتصادی کشور است، در سال جاری میلادی به بالای 41 در صد میرسد، دومین نرخ رشد نقدینگی در میان سی ‏کشور خاورمیانه، آفریقای شمالی، آسیای مرکزی و قفقاز. صندوق بین المللی پول خبر از افزایش بی سابقه هزینه های ‏دولت وی می دهد؛ تخصیص بیش از سی درصد تولید ناخالص ملی به هزینه های دولتی و ایجاد نهادهای موازی مانند ‏صندوق مهر رضا و سفرهای استانی که بودجه دولت را به شکل بی سابقه ای افزایش داده، الگوهایی ست که از اعتقاد ‏وی به تمامیت اسلام برانگیخته شده است.

‎ ‎احمدی نژاد: ما به اپوزیسیون تعرض نمی کنیم‎ ‎

شهردار تهران گفت: “انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوان و بسیار بزرگی داشته که بعضی از آنها در تاریخ ما بی نظیر ‏است. استقلال ملت ایران از جمله این دستاوردها است. بدون تردید ملت و کشور جمهوری اسلامی ایران، امروز مستقل ‏ترین ملت و کشور عالم است و تنها کشور و ملتی است که به هیچ وجه تحت تاثیر سیاستهای نظام سلطه قرار نمی گیرد. ‏آنهایی که سنشان بیشتر است، سال ۵۵ یا ۵۶ را به خاطر دارند که جیمی کارتر رئیس جمهوری اسبق آمریکا یک ‏مقداری به شاه کم محلی کرده بود و شاه تعادلش را از دست داده بود، خانمش را فرستاد پیش کارتر برای اینکه رضایت ‏او را جلب کند و خودش رفت دست کارتر را بوسید.“‏

به گزارش همشهری احمدی نژاد دستاورد دیگر انقلاب اسلامی را آزادی دانست و گفت: “بدون تردید آزادی که امروز ‏درکشور ما وجود دارد در تاریخ و حتی در دنیای امروز هم بی نظیر است. نمی توان کشور آزادی را سراغ گرفت که ‏در درون ساختارهای حکومتی، عده ای وجود داشته باشند که حرف حکومت را قبول نداشته باشند و از درون آن علیه ‏حکومت اقدام کنند و نظام حکومتی نیز آنها را تحمل کند.“‏

وی گفت: “آنقدر درجه آزادی در کشور ما بالاست که عده ای در درون حکومت به قول خودشان اپوزوسیون یعنی نقطه ‏مقابل حکومت هستند و مورد تعرض هم واقع نمی شوند و بسیاری از اوقات به آنها با دیده اغماض نگاه می شود، خوب ‏این آزادی در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود.” وی گفت: “ امروز عزتی که ما در دنیا داریم بی نظیر است. شما پایتان را ‏که از این سرزمین بیرون بگذارید، به محض اینکه بفهمند ایرانی مومن به انقلاب هستید، نگاهشان به شما عوض می ‏شود و با عزت و تکریم به شما نگاه می کنند.”

‎ ‎تسهیلات ویژه شهرداری برای عزاداران حسینی‎ ‎‏

در جلسه شورای معاونین شهرداری تهران، تصمیماتی مبنی بر ارایه تسهیلات ویژه به عزاداران حسینی و خانواده‌های ‏متوفیان حادثه دلخراش مسجد ارگ اتخاذ شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، ‏به دنبال درخواست شهردار تهران از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران جهت ارایه عملکرد شهرداری در حادثه ‏مسجد ارگ، محمدی‌زاده معاون خدمات شهری شهرداری تهران به همراه هاشمی معاونت امور مناطق گزارش جامعی ‏از نحوه عملکرد شهرداری تهران و سازمان‌های وابسته به آن ارایه کرد. ‏

بنابراین گزارش در ادامه این جلسه تصمیمات ذیل جهت رفاه حال عزاداران حسینی و خانواده‌های متوفیان حادثه مسجد ‏ارگ اتخاذ شد: ‏

‏1- کلیه عزاداران هیات، تکایا و مساجد در ماههای سوگواری محرم و صفر بیمه می‌شوند.
‏2- هر یک از عزاداران چنانچه در هنگام عزاداری دچار سانحه شوند، از تسهیلات بیمه می‌توانند استفاده نمایند.
‏3- مقرر شد سازمان بهشت زهرا کلیه امور مربوط به کفن و دفن متوفیان حادثه مسجد ارگ را بطور رایگان به ‏خانواده‌های آنان ارایه نماید.
‏4- سازمان آتش‌نشانی موظف شد ضمن بازدید از تکایا، هیات و مساجد آموزش‌ها و توصیه‌های ایمنی لازم را به ‏مسئولان این اماکن ارایه نماید.
‏5- مقرر شد سازمان اتوبوسرانی، اتوبوس‌های رایگان جهت برگزاری مراسم مختلف عزاداری متوفیان حادثه مسجد ‏ارگ در اختیار خانواده‌های عزاداران قرار دهد.

‎ ‎کوچک زاده: ملی مذهبی ها هیچ حقی ندارند‏‎ ‎‏

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به سؤال دیگری با بیان اینکه آبادگران حزب نیست، تصریح کرد: ‏‏”آبادگران یعنی مردم” وی همچنین تاکید کرد: “آبادگران سخنگو ندارند.” به گزارش خبرگزاری فارس مهدی کوچک‌زاده ‏با تاکید بر اینکه جریان ضد انقلاب باید از گردونه انتخابات حذف شود، افزود: “ما هیچ حقی برای ملی مذهبی‌ها در ‏حکومت قائل نیستیم و با کسانی که پرونده‌های آنها ازلانه جاسوسی بیرون آمد، دشمنی داریم.” ‏

وی گفت: “ما نمی‌گذاریم درها باز باشد و هر ضد انقلابی که به قانون پایبند نیست نامزد انتخابات ریاست جمهوری ‏شود. نظام جمهوری اسلامی ایران باید با رای مقدس حفظ شود. ما رای ضد انقلاب‌ها را نمی‌خواهیم.” وی با بیان اینکه ‏اگر وزارت کشور در انتخابات آینده ریاست جمهوری خرابکاری نکند همه مشارکت خواهند کرد، تصریح کرد: “اگر ‏صندوق‌های رای مثل انتخابات مجلس هفتم دیر برده نشود و سرموعد صندوق‌ها حاضر باشد همه مردم در انتخابات ‏مشارکت خواهند کرد.” وی با اشاره به خدمات محمود احمدی‌نژاد شهردار تهران گفت: “افکار عمومی باید در خصوص ‏خدمتگزاری احمدی‌نژاد قضاوت کند.”

‎ ‎مهر علیزاده: جامعه جوان نیازمند رئیس جمهوری جوان‏‎ ‎‏

محسن مهرعلیزاده نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: “در سالهای اخیر اتفاقاتی در کشور رخ داد که بجای ‏وجود نگاه مثبت در مردم در عمل یاس و نومیدی در جامعه بوجود آمده است.” به گزارش ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده، ‏وی در دیدار اعضای انجمن مثبت اندیشان ایران گفت: “در جامعه حرف های خوبی زده شد، اما در تدوین و تصویب ‏برخی قوانین و مقررات و توزیع ثروت، ناعادلانه عمل شده که نشانه این است که مدیران اجرایی تفکر برنامه ای نداشته ‏اند، تا از بدنه اجرایی برنامه کاری بخواهند.” مهرعلیزاده معتقد است که میان نسل اول و نسل فعلی، فاصله ایجاد شده ‏است وباید کوشید این فاصله را کم کرد. وی گفت: “جامعه جوان ایران نیازمند رئیس جمهوری جوان، پرانرژی و ‏عملگراست و در کابینه خود از افراد تحصیلکرده، آشنا به کار و جوان استفاده خواهم کرد.”

‎ ‎لاریجانی: ما روحیه خدمتگذاری داریم‎ ‎

علی لاریجانی گفت: “بنده امیدوارم اصولگرایان منتخب مردم باشند و به دلیل اینکه اینها روحیه خدمتگذاری دارند و ‏قصدشان دامن زدن به مشاجرات و دعواهای سیاسی نیست، چون انتخابات و مردمسالاری در ایران یک امر واقعی ‏است، نمی توان نظر قطعی در این مورد داشت.” وی در گفتگویی با روزنامه جمهوری اسلامی اظهار کرد: “همواره ‏اراده مردم در انتخابات بروز داده می شود اما امید من هست این گروه را که گروه خدوم می بینم بتوانند با مبانی فکری ‏شان پاسخ مطالبات واقعی مردم را بدهند و یک فضای با معنویت را در چهارچوب انقلاب اسلامی در کشور بوجود ‏بیاورند و روحیه خدمت و مسابقه در خدمت را مبنای کارشان قرار می دهند. امیدواریم انتخاب مردم همین باشد. اگر چه ‏در عالم سیاست نمی توان به صورت مطلق پیش بینی کرد اما چشم انداز من در این باره مثبت است.”

‎ ‎توکلی: تابع دیگران نیستم و در انتخابات شرکت می‌کنم‎ ‎

کاندیدای احتمالی اصولگرایان گفت طی سخنانی در نشست انتخاباتی بسیج دانشکده علوم دانشگاه تهران، اظهار داشت: ‏‏”دولت اصولگرا یک دولت شایسته سالار است و به نفع خود کیسه ندوخته است. دولت اصول گرا منفعت عامه مردم و ‏گروه های خاص را مدنظر قرار خواهد داد.” به گزارش فارس احمد توکلی گفت: “از اینکه شنیده‌ایم هاشمی رفسنجانی ‏در انتخابات حضور نمی‌یابد، متاسفیم، اما من تابع دیگران نیستم و در انتخابات شرکت می‌کنم.” وی تصریح کرد: “اگر ‏هاشمی رفسنجانی در انتخابات شرکت می‌کرد، مصمم‌تر می‌شدم. در هر صورت در انتخابات شرکت می‌کنم اما اگر ‏هاشمی می‌آمد مصمم‌تر می‌شدم.” توکلی گفت: “یکی از ویژگی های دولت اصولگرا پاک دستی و سلامت است و این ‏همان چیزیست که باعث جلب اعتماد بخش خصوصی خواهد شد.”

‎ ‎تحول در گرو روی کار آمدن رئیس جمهوری با الگوی رجایی‎ ‎‏

دبیر کل مجمع دانشجویان شهید بهشتی دانشگاه آزاد گفت: “اصولگرایان برای تحول همه جانبه در کشور، بایستی ‏کاندیدایی با الگوی شهید رجایی را به مردم معرفی کنند.” حسین شمس در گفتگو با فارس تاکید کرد:“فکر می‌کنم پایان ‏فروردین ماه زمان مناسبی است تا برنامه اصولگرایان تدوین شود تا کارشناسان مختلف در مورد آن اظهار نظر کنند و ‏بعد از آن ما هم می‌توانیم به معرفی کاندیدای مورد نظر بپردازیم و اگر این گونه شود این بار برنامه‌ها در معرض رای ‏مردم قرار می‌گیرند و آن گاه شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود.” این فعال دانشگاهی تاکید کرد: “اصولگرایان ‏بایستی مقوله‌ خدمت رسانی و پیشرفت، آبادانی، تحول خواهی و مبارزه با فقر و فساد وتبعیض گردش نخبگان، گردش ‏قدرت و جوان گرایی را در انتخابات ریاست جمهوری مدنظر داشته باشند تا در انتخاب رئیس جمهوری با الگوی ‏رجایی به مردم یاری برسانند.“‏

‎ ‎معین: برقراری ارتباط با آمریکا قابل بررسی است‎ ‎‏

معین گفت: “ایجاد رابطه با آمریکا هدف نیست، اما برقراری ارتباط با آمریکا در شرایط برابر قابل بررسی و تامل می ‏باشد.” به گزارش مهر، مصطفی معین در دانشگاه فردوسی مشهد ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: “چنانچه شرایط ‏برابر بین ایران و آمریکا برقرار گردد می توان در جهت اهداف و منافع کشور با آمریکا ارتباط برقرار کرد.” وی با ‏بیان این مطلب که مفهوم ارتباط بین ایران و آمریکا مفهومی تنش زا نیست، افزود: “خط قرمز ما منافع ملی کشور ‏است.” وی ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه گفت:” درجهت حل بسیاری از این مشکلات ‏باید ساختار فعلی جامعه دگرگون شود.” وی تصریح کرد: “اگر چه در راه ایجاد این دگرگونی موانع زیادی وجود دارد، ‏اما به منظور انجام مسئولیت خود وارد عرصه انتخابات می شوم.”

‎ ‎اسامی گروه های حامی معین را نمی گویم‎ ‎‏

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت گفت: “در حال حاضر ۴ گروه از ۱۸ گروه دوم خردادی، طرفدار معین هستند و ‏علاوه بر جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، ۲ گروه دیگر جبهه اصلاحات حمایت خود را از ‏کاندیداتوری معین اعلام کرده است.” به گزارش مهر، احمد شیرزاد افزود: “به نام دو گروه اشاره ای نمی کنم اما تلاش ‏ما این است که دیگر گروههای دوم خرداد را نیز به حمایت از کاندیداتوری مصطفی معین ترغیب کنیم.”

‎ ‎رضایی با وزارت جوانان می‌آید‎ ‎‏

محسن رضایی کاندیدای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پیشنهاد تشکیل وزارت جوانان که از سوی ائتلاف ‏جوانان ایران زمین به وی ارائه شده است را بررسی می‌کند. به گزارش ایسنا دبیرکل این ائتلاف در این مورد گفت: ‏‏”برنامه‌های محسن رضایی با اهداف این ائتلاف سازگار است. معتقدیم رئیس جمهوری باید اصلاح طلب ترین محافظه ‏کار باشد و رضایی این گونه است.”

‎ ‎رئیس ستاد انتخابات استان تهران منصوب شد‎ ‎‏

روابط عمومی استانداری تهران اعلام کرد استاندار تهران طی حکمی علی اوسط هاشمی معاون سیاسی امنیتی ‏استانداری تهران را با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری استان تهران منصوب ‏کرد. استاندار تهران در این حکم از وی خواسته در انجام این وظیفه خطیر باید دفاع از حقوق شهروندان اعم از ‏داوطلبان نمایندگی و رای دهندگان از طریق رعایت دقیق مقررات انتخاباتی و با پرهیز از هرگونه اقدام غیرقانونی، ‏فراقانونی و یا خلاف قانون را سرلوحه کار خود قرار دهد. ‏

‎‎اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی شدند‎‎‏ ‏ سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی از انتخاب اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در جلسه ‏اخیر این شورا خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی شورای نگهبان، ‏سخنگوی شورای نگهبان اسامی ۱۰ نفر عضو اصلی و علی البدل هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ‏را به شرح زیر اعلام کرد: جنتی، کدخدایی، جهرمی، شریعتی، نیازی، صادقی، علوی، کعبی، علیزاده و الهام.‏