شرایط وحشتناک کشور، مقصر فقط احمدی نژاد

نویسنده
حسین محمدی

» "فرد سقوط کرده"

وضعیت اقتصادی کشور در روزهای گذشته، انتقادات تند اصول‌گرایان را باعث شده و آن‌ها محمود احمدی‌نژاد را مسوول وضع فعلی کشور می‌دانند. مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، گفته است که نظام در شرایط سخت اقتصادی است و حسن عباسی نیز محمود احمدی‌نژاد را فردی سقوط کرده نامیده است.

مصطفی پورمحمدی٬ رئیس سازمان بازرسی کل کشور،  با انتقاد از وضعیت کشور، گفته است که جمهوری اسلامی در شرایط سختی به‌ سر می‌برد و در حوزه تولید٬ اشتغال و کارآفرینی با مشکلات زیادی روبرو است: “ما شرایط سختی داریم و اقتصاد فعلی ما نیازمند وحدت، برنامه‌ریزی و تفکر است که باید با اعتماد و همکاری یکدیگر تلاش کنیم”.

وی همچنین مسوولان دولتی را به “بی عملی” متهم کرده و افزوده است: “عده‌ای با تحلیل‌های نادرست موجب تشدید مشکلات کشور شده‌اند”.

پورمحمدی که در هفته‌های گذشته به همراه برخی وزرای سابق محمود احمدی‌نژاد، نامه‌ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشته و برای حل مشکلات اقتصادی خواهان تشکیل ستاد فراقوه‌ای شده، همچنین گفته است: “تنها کاری که در شرایط فعلی می‌توان برای نجات حوزه اقتصادی کشور انجام داد تدبیر و برنامه‌ریزی است. باید این شرایط را به خوبی درک کرده و هرگز تسلیم نشویم و با برنامه‌ریزی صرفه‌جویی و تکنیک اقتصادی تولید را حفظ کنیم”.

در همین حال حسن عباسی، از تئوریسین‌های اصول‌گرا، از احمدی‌نژاد با عنوان فردی زمین خورده نام برده و گفته است که انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی به سمت معاون اول رئیس دولت دهم٬ “آغاز چموشی احمدی‌نژاد” بود٬ به طوری که “علی خامنه‌ای هم مخالف این انتصاب بود”.

وی با انتقاد از این جمله احمدی‌نژاد که “من محور هستم”٬ خطاب به وی گفته است: “برادر عزیز این راه آقای بازرگان، بنی صدر، منتظری، هاشمی و خاتمی را زمین زد”. وی همچنین با اشاره به خانه‌نشینی ۱۱ روزه احمدی‌نژاد اشاره کرده، گفته است: “فکر کردی این ۲۴ میلیونی که به تو رای دادند به خیابان می‌ریزند”.

حسن عباسی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرده که احمدی‌نژاد بیشتر از مهدی بازرگان٬ محمد خاتمی و اصلاح‌طلبان “فکر ندارد و تنها یک مهندس ترافیک است”.

در تحولی دیگر تعدادی از کارگران با امضای طوماری، با خطاب قرار دادن وزیر کار نسبت به شرایط اقتصادی اعتراض کرده و خواهان افزایش فوری دستمزد خود در شش ماهه دوم سال جاری شده‌اند.

این کارگران با اشاره به این که شرایط اقتصادی به قطع مزایای شغلی کارگران از طرف کارفرمایان انجامیده است. آنان می‌گویند: “فاصله بین درآمد و هزینه‌های جاری زندگی به مرز فاجعه‌باری رسیده و هستی و حیات خانواده‌های کارگری را در معرض نابودی قرار داده است”.

یکی از روزنامه های تهران خطاب به احمدی نژاد نوشت “با این وضعیت دهشتناک ارزی و کاهش ارزش پول ملی، نیویورک چه خبرست که رییس دولت و گروهی راهی آن جا شده اند”.