گشودن جبهه سوم علیه اسراییل

لوریان لوژور
لوریان لوژور

» گزارش لوریان لوژور از فعالیت‌های نظامی ایران

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، روز یکشنبه ایران را متهم به تلاش برای گشودن “جبهه سوم”ی علیه اسراییل کرد. ایران علاوه بر افزایش توان هسته ای خود درتلاش است تا در بلندی های جولان در سوریه درگیری های جدیدی ایجاد کند.

آقای نتانیاهو در جریان شورای وزرا که به صورت هفتگی برگزار می شود گفت: “ایران به موازات عملیات حزب الله در شمال و حماس در جنوب، که تحت نظارت مستقیم تهران عمل می کنند، درتلاش است تا توسط هزاران پیکارجوی حزب الله جبهه سومی نیز در بلندی‌های جولان در جنوب سوریه ایجاد کند.”

چندی پیش در تاریخ ۱۸ ژانویه، حمله ای ازسوی ارتش اسراییل در بخش جولان که توسط سوریه کنترل می شود باعث کشته شدن ۶ نفر از اعضای حزب الله و یک ژنرال ایرانی متعلق به سپاه پاسداران شد.

آقای نتانیاهو ابراز تأسف کرد که “تروریسم مرگبار” حکومت تهران “مانع از آن نشده که جامعه بین المللی از ادامه مذاکره برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران خودداری ورزد؛ بی شک این توافق به این کشور اجازه خواهد داد تا ظرفیت صنعتی لازم برای تولید تسلیحات اتمی را مهیا سازد”.

نخست وزیر اسراییل که درحال حاضر در کمپین انتخاباتی مجلس برای تاریخ ۱۷ مارس بسر می برد، قرار است در تاریخ ۳ مارس در برابر کنگره آمریکا در رابطه با ایران سخنرانی کند؛ درحال حاضر، این مسأله به موضوع اختلاف میان کنگره و رییس جمهور آمریکا تبدیل شده است.

ایران و گروه شش کشور درتلاش اند تا به یک توافق جامع دست یابند؛ براساس این توافق، مجوز انجام برخی فعالیت‌های اتمی صلح‌آمیز به ایران داده می شود، ولی از دسترسی این کشور به تسلیحات اتمی جلوگیری خواهد شد. و در ازای آن، تحریم های بین المللی که به شدت بر اقتصاد ایران فشار اعمال کرده نیز ملغی خواهند شد.

منبع: لوریان لوژور، ۲۲ فوریه