دولت احمدی نژاد در تسخیر اجنه و شیاطین

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» دستگیری جن گیر،افشاگری اصولگرایان

همزمان با انتشار اخباری درباره بازداشت یک “جنگیر” که وظیفه برقراری ارتباط میان محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی با جهان ماوراءالطبیعه را بر عهده داشته، چهره های شاخص جریان حاکم در ایران از نقش “اجنه و شیاطین” در دولت اصولگرا سخن می گویند.

در روزهای گذشته چهار تن از چهره های شاخص جریان حاکم که از حامیان محمود احمدی نژاد در انتخابات گذشته ریاست جمهوری بودند، از “تسخیر” دولت توسط “اجنه” و “قدرت های شیطانی” خبر داده اند.

محمدتقی مصباح یزدی، حسین فدایی، مرتضی نبوی و غلامعلی حدادعادل که از بلندپایه ترین مقامات سیاسی و روحانی جمهوری اسلامی هستند، در روزهای گذشته به افشاگری درباره این مسئله پرداخته اند.

سایت “یکشنبه” از سایت های خبری جدید طرفدار دولت نیز با تائید تلویحی این گفته‌ها نوشته که ارتباط با “اجنه” از سوی اطرافیان احمدی‌نژاد مربوط به “چند مورد خاص” و به واسطه فردی به نام “عباس غفاری” بوده است.

این سایت بدون اشاره به این موارد٬ از قوه قضائیه خواسته است با کسانی که به عباس غفاری و تیم احمدی‌نژاد اتهام می‌زنند برخورد کند.

اطلاعات مستندی درباره سابقه و روابط این فرد وجود ندارد اما سایت های خبری داخلی از او به عنوان طراح ایده “هاله نور”٬ مدعی ارتباط مستقیم با امام دوازدهم شیعیان و رابط امام زمان با احمدی‌نژاد و رحیم‌مشایی نام می برند.

در همین حال، سایت “یکشنبه” به نقل از یک مقام نزدیک به احمدی‌نژاد از مقام‌های قوه قضائیه سئوالاتی درباره غفاری پرسیده و از آنها خواسته در این مورد روشنگری کنند.

این فرد از مقام‌های قضایی پرسیده که درباره گزارش‌ها مبنی بر بازداشت عباس غفاری٬ علت بازداشت وی٬ نهاد دستگیر کننده و مرگ بازجوی این فرد توضیحاتی ارائه دهند.

او در ادامه این پرسش را مطرح کرده که “علت سکته و مرگ بازجوی آقای غفاری چه بوده است؟” و با نزدیکان وی چه برخوردی شده و “آیا استفاده از چنین روش‌هایی برای اداره امور کشوری، شرعی است؟”

این فرد نزدیک به احمدی‌نژاد همچنین پرسش‌های دیگری درباره صحت برخی اتهام‌ها علیه عباس غفاری٬ نحوه ارتباط وی با برخی افراد و کیفیت این رابطه مطرح کرده و خواستار پاسخگویی مقام‌های قضایی شده است.

 

رابط دولت با اجنه

پرسش‌های این فرد پیرامون عباس غفاری در شرایطی مطرح می‌شود که براساس برخی گزارش‌ها یکی از دلایل قهر ۱۰ روزه احمدی‌نژاد٬ بازداشت این فرد از سوی سپاه پاسداران بوده است.

 سایت های خبری داخلی نوشته اند ماموران سپاه این فرد را پس از بازداشت مورد بازجویی قرار داده و اتهام وی را همکاری با موساد اعلام کرده‌اند که این اتهام با خشم احمدی‌نژاد مواجه شده است.

سایت خبری “آینده” از سایت های منتقد دولت نیز با تایید این اخبار نوشته همزمان با اظهارات برخی اصولگرایان که درباره “ارتباط  جریان انحرافی با اجنه و رمالان” مطرح می شود، برخی اخبار حکایت از آن دارد که دستگیری یکی از افراد دارای قدرتهای متافیزیکی در برخی رخدادهای دو هفته اخیر موثر است.

این سایت با اشاره به دستگیری عباس غفاری، افزوده است که او “مهارت خاصی در امور متافیزیکی از جمله ارتباط با عوالم دیگر و انجام برخی اقدامات توسط نیروهای متافیزیکی دارد و رابطه نزدیکی با آقای م {مشایی} داشته، توسط ضابطین یکی از نهادها دستگیر می گردد.”

بنا بر این گزارش، پس از دستگیری او، یکی از مقامات پیگیری و درخواستهای مکرر و کم سابقه ای برای آزاد کردن غفاری داشته، اما هنوز این فرد آزاد نشده است.

در این حال  رسانه های مزبور ادعا کرده اند در جریان تحقیقات از این فرد، برای بازجویان وی مشکلاتی بوجود آمده است. این رسانه ها مانند سایت یکشنبه می گویند، یکی از بازجویان عباس غفاری در حین بازجویی از او درگذشته است.

 

پافشاری اصولگرایان

انتشار این اخبار در رسانه های داخلی در شرایطی صورت می گیرد که طی روزهای گذشته، تعدادی از چهره های شاخص جریان اصولگرا درباره توسل نزدیکان احمدی نژاد در دولت به اجنه و قدرت های شیطانی هشدار داده اند.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، از روحانیون بانفوذ حامی احمدی نژاد در دیدار با تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران گفته است: “دین را باید به کمک علما از قرآن و کلمات معصومین آموخت؛ نه از مرتاض و جن‌گیر.”

مصباح یزدی با ذکر اینکه “اگر پس از بررسی ادله ولایت فقیه به حقانیت آن پی بردیم، باید پای آن بایستیم” تاکید کرده که “مخالفت با ولی‌فقیه، مخالفت با ائمه و بر اساس روایات در حد شرک بالله است.”

در همین حال خبرگزاری فارس همزمان به انتشار اظهارات حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران و نماینده اصولگرای تهران پرداخت که با انتقاد از یک “جریان انحرافی” گفته است: “این جریان مدعی است وقتی که مستقیم از ولی عصر دستور می‌گیرید، چه نیازی به ولی فقیه‌ و ولی امر دارید؟”

او بدون توضیح بیشتر افزوده است: “مطالب دیگری نیز از جریان انحرافی و نفوذی دیده و شنیده شده که غیبیات و توسل به اجنه و شیاطینی را مطرح می‌کنند که در خور انسان مؤمن، شیعه، مقلد و مقید به خط فقاهت نیست.”

“جریان انحرافی” عنوانی است که در ماه‌های گذشته، از سوی اصولگرایان منتقد دولت دهم و برای توصیف برخی همکاران نزدیک محمود احمدی‌نژاد و از جمله اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر او مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما در میان این افراد، مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از چهره های شاخص جریان حاکم، صریح ترین سخنان را درباره ارتباط میان منصوبان دولت با اجنه را اظهار کرد.

او گفته است که به نظر می‌رسد نزدیکان محمود احمدی‌نژاد از “اجنه” و “مسائل شیطانی” برای رسیدن به مقاصد خود بهره‌برداری می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه رسالت در جلسه هفتگی اخیر انصار حزب الله گفته است: “به نظر می‌رسد این جریان انحرافی با توسل به یک سری مسائل شیطانی که دور از واقعیت هم نیست و طبق آیات قرآنی جزو اعتقادات مسلمانان هم هست، سعی می کنند، افراد را تحت تأثیر قرار دهند.”

به گفته او، شاید این جریان انحرافی با توسل به بعضی از افرادی که از طریق راه باطل، فسادانگیز و انحرافی به برخی توانمندی‌های ماورائی رسیدند، سوء استفاده می‌کنند و جاذبه‌های این گروه توانسته تأثیری بر روی برخی افراد بگذارد و حمایت ایشان را جلب کند.

 

افشاگری زودهنگام رهبران جنبش سبز

اظهارات اخیر اصولگرایان درباره مسائل ماوراءالطبیعه در دولت احمدی نژاد در شرایطی است که مدتها پیش از آنها، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلبان در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری درباره توسل به این قبیل مسائل توسط دولت هشدار داده بودند و سخنان میرحسین موسوی هم با واکنش منفی آیت الله خامنه ای مواجه شده بود.

موسوی در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود: “دولت بعدی، دولت عقلانیت، دولت استفاده از کارشناسان، دولت استفاده از نهادهائی خواهد بود که این ملت با پایمردی خودشان آنها را پایه‌گذاری کردند. نه این که یک دولت رمالی و کف‌بینی باشد.”

این سخنان او در نماز جمعه 29 خرداد 1388 یعنی یک هفته پس از برگزاری انتخابات، توسط آیت الله خامنه ای پاسخ داده شد.

رهبر جمهوری اسلامی در آن هنگام گفته بود: “یک طرف {در مناظره ها} به رئیس جمهور قانونی کشور، صریحترین و خجالت آورترین اهانتها و تهمتها را بیان می‌کرد و با پخش کارنامه های جعلی برای دولت، رئیس جمهور متکی به آرای مردم را دروغگو، خرافاتی و رمال می نامید.”

مهدی کروبی نیز روز چهارشنبه 22 اردیبهشت 89 با انتقاد از غلامحسین الهام، مشاور حقوقی احمدی نژاد که میرحسین موسوی را محارب خوانده بود، گفته بود  وقتی اجنه “سکان کشورداری” را به دست بگیرند نباید از رواج چنین سخنان بی مایه ای متعجب شد.